Rintakivut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy-
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä on nyt ollu ainaki kuukauden jossei jo kaksi, kipua rintalastan yläpuolella, tuntuu tietyissä liikkeissä, mutta erityisesti kun painaa siitä rintalastan yläpuolelta. On ikäänkuin sellainen jumin tunne, että pitäisi pyöristää rintaa kunnes naksahtaa, mutta ei se onnistu. Venyttely ei ole auttanut. Pitäisiköhän lekurissa käydä?

No ainakin kannattaisi käydä jollain niksauttajalla. Todennäköisesti rintaranka on lukossa ja naksauttaja saisi sen avattua. Mulla kun oli rintaranka jumissa, niin oireena oli myös pistävä tunne syvään hengittäessä..

ittellä kans jotenki venähti rinta dippiä tehdes. kipu ei yleensä tunnu ku penkkiä tehdes ja painelemalla rintalastaa. uskaltaakohan tuon kans enää reenata penkkiä isommilla painoilla?

laitan tähän thrediin niin ei tarvitse uutta tehdä..
Eli kaikki alkoi viime sunnuntaina, kun ennen kevyttä viikkoa päätettiin vetää kunnon repimistreeni ihan vaan shokin takia. Juu treenit meni hyvin ja olo oli kyllä tosi hyvä sen jälkeen. keskiviikkona sitten menin kevyttä jumppailua lähinnä tekemään salille ja jostain helvetin tyhmästä ajatuksesta päädyin tekemään dippejä vähän normaalipainoja pienemmällä vastuksella ja vaina parilla toistolla per 2 sarjaa. No toisen sarjan ensimmäisen toiston jälkeen tuntui todella vittumaista kipua vasemmassa rintalihaksessa, ehkä hieman tuossa, kun käden ojentaa suoraksi vaakatasoon, niin tuo näkyvä lihas joka näyttäisi yhdistävän olkapään rintaan, joka kuitenkin löysänä ei erotu rintalihaksesta. Tässä samassa kohdassa siis tuntui jo pientä arkuutta sunnuntain rääkissä.

Sinänsä tuo kertomus oli vähän turha, koska itse kysymys on niinkin yksinkertainen, että kuinka pitkää totaalitaukoa yläkropalle tuon takia kannattaisi pitää? Tänään ajattelin vähän jalkoja mennä kevyesti treenaamaan, haittaako?

Kiitos jo etukäteen vaikka onkin todella epämääräinen kysymys.

Taas on salille palattu ja samat viat vaivaavat. Aikasemmin olen jotenkin onnistunut salilla saamaan aikaa tuollaisen "patin" rinnan yläosaan jota sitten kuumottelin jonkin aikaa, mutta sitten uskalsin lääkäriin (ultraan) jonka jälkeen lääkäri sanoi että normaaleja tälläiset "patit" tuossa harrastuksessasi, ja sanoi että joku pieni verenpurkaus ym siellä sitten oli ollut. Nykyyän patti on tod näk rustottunut, mutta nyt ei tämä patti vaivaa vaan se että rintalastani tulee aina rinta treenin jälkeen kipeäksi..Onko kuinka normaalia ? Myös voimapyörää tehdessä rintalasta voi paukahtaa samalla tavalla kun sormia napsauttaisi. Ammattilaisia paikalla ? Mikä Apuun ?

Ps, olen ollut aina aivan surkea venyttelemään ;S

Selvennyksi vielä, että "patti" ei liity tähän rintalasta kipuun millään tavalla.

^ koeta venytellä rintaa auki. Yleensä nuo paukaukset tulee jostain ns. nikamalukoista ja näistä taas fys puoli tietää paremmin, miten niitä avataan, mut venyttely auttaa aina. Eivät ole vaarallisia, siis nikamalukot. :)

Back
Ylös Bottom