Onks tää parempi osa paistia vai fileetä?
Jos on paistia niin senkun paistipussiin sujautat ja uuniin/takkaan, itse olen tehnyt takassa niin, että eka olen polttanut yhden pesällisen puita sitten vähän aikaa odottelen että hiillos hiipuu ja asetan paistin ritilän päälle. Muutamat tunnit kun antaa siellä kypsyä, niin ai että on hyvää. Fileistä voi tehdä pihvejä ihan samalla lailla, kuin naudastakin. Sisältä kannattaa jättää punertavaksi, eli sellainen medium, muuten on vähän turhan kuivaa.
Jauhelihasta voi ihan oman mielen mukaan tehdä pullia tai pihvejä, hirvi on tosin vähän rasvattomampaa kuin possu tai nauta niin ihan sellaisenaan eivät oikein meinaa pysyä kasassa. Meillä on jauhettu läskiä jauhelihan sekaan, niin on tullut erittäin hyviä pihvejä.
Keittolihat keität ensiksi kypsäksi luut ja lihat samaan kattilaan. Sitä mukaan kun sitä vaahtoa pinnalle tulee niin kaavit pois. Sitten kun lihat on kypsiä, niin ongit ne sieltä kattilasta ja irrotat lihat luista. Sen jälkeen lihat takaisin kattilaan ja pussi tai pari keittojuureksia perään riippuen lihan määrästä. Maustaa voit oman maun mukaan, suolaa ainakin tarvitsee.