Riisiproteiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frodo
  • Aloitettu Aloitettu
minun mielestäni ei ole juurikaan merkitystä miten nopeasti mikäkin imeytyy ym. hifistelyä. pääasia että tarvittavat ravintomäärät saa syötyä. jos syö liian vähän laadukasta proteiinia, olisi parempi vaihtoehto syödä reilusti yli tarvittavan tämmöstä "halpispieruproteiinia".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oo kokeillu mut olen aatellut testata ton. Ei se niin pahaa voi olla vaikka veteen sekottas. ja ei kai se välipalojen yhteydes pari ruokalusikkaa haitaksi ole.

hafanafa sanoi:
En oo kokeillu mut olen aatellut testata ton. Ei se niin pahaa voi olla vaikka veteen sekottas. ja ei kai se välipalojen yhteydes pari ruokalusikkaa haitaksi ole.
:hyper: :hyper:
Joo.o , toi tavara on aika sairasta, ei mee alas jugurtissa saati juomassa, aineskaan pitkällä tähtäimellä. Ongelmana ei ole pelkkä maku vaan se koostumus, se tekee siitä sellasta perkeleen jauhosta ripulia.
Pakko keksiä jotain! :wall:

Ostakaa liivatetta ja tehkää hyytelöä jossa tuota sementtiä on mukana. Kiinteänä nieleminen on varmaan hieman helpompaa, jos se ei millään liukene.

teemupii sanoi:
Ostakaa liivatetta ja tehkää hyytelöä jossa tuota sementtiä on mukana. Kiinteänä nieleminen on varmaan hieman helpompaa, jos se ei millään liukene.

Heh, jos töissä nyt ihmettelevät kaikkia rahkamössöjä, niin mitähän sanoisivat kun ottaisi välipalaksi mukaan litran vihreää hyytelöä, jossa on jotain hiekantapaista ainetta sisällä :D

Harkitsin tuota riisiprotskua kyllä välillä, kun piti painoja tilailla Wrangelta. Onneksi päädyin siihen maitoprotskuun. Kyllä sitä hieman kehtaa maksaa siitä, että saa drinkit mielellään juotua eikä hampaat irvissä.

idän_vääntö sanoi:
:hyper: :hyper:
Joo.o , toi tavara on aika sairasta, ei mee alas jugurtissa saati juomassa, aineskaan pitkällä tähtäimellä. Ongelmana ei ole pelkkä maku vaan se koostumus, se tekee siitä sellasta perkeleen jauhosta ripulia.
Pakko keksiä jotain! :wall:

No kyllähän kaikkii "meutraaleihi" jauheisii tottuu. Olen minä syönyt itsetekemän valkokastikkeenki ni ei pitäs mikää lisäravinne olla sen pahempi.. Jos halvalla saan ni varmana ostan. vaikka sen 3+i tarjouksen ja mausteeksi ton 7kilon mega mass laatikon ja eiku sikabulkille

teemupii sanoi:
JOO! :worship:

Kiinteenä menee huomattavasti helpommin!
kattokaa nyt mikä näky! :kuola:
www.angelfire.com/psy/idan_vaanto/images/CIMG0277.JPG

Tämä herkkuhan sisältää :
4 kananmunaa
3,5 ruokalusikallista riisiprotskua
2,5 dl vettä ja vähän oliiviöljyä
Kaikki kulhoon, sekoitus ja pannulle!! ai että tekee poikaa!!
Näin päästään eroon riisiprotskusta.

Onko jengi totaalisen uunoa taalla? Jos siis riisiprotsku on ok ja erittain halpaa niin missa mattaa? Taitaa moni pakkiksenjasen kaipaa aivohoitoa...

fatacid sanoi:
Onko jengi totaalisen uunoa taalla? Jos siis riisiprotsku on ok ja erittain halpaa niin missa mattaa? Taitaa moni pakkiksenjasen kaipaa aivohoitoa...

Itse olet uuno :)
Eiköhän se ole tullut selväksi että 99% käyttäjistä sanoo että se maistuu ihan paskalle, itse kuulun tuohon 99% joukkoon. Tietysti jos aina keksii jonkun hyvän tavan "hukuttaa" tuo maku pois niin mikä ettei.

Oletko itse edes maistanut riisiprotskua?

No jo on huolen aiheet miehillä.... maku on syvältä mutta mitä sitten? Vettä sekaan ja huiviin. Sama soijan kanssa. Ei kannata makustella, moni viinakin on raakana pahaa mutta menee alas silti, ja tulee joskus ylöskin. Sama se on riisiprotskun kanssa. Halpaa peruskamaa ja aminoprofiili ihan jees.

Joo, nostanpas tämän nyt...

Hommasin siis tota riisiprotskua ja ihan hyvää oli ja meni alas, vaikka täällä muuta väittivät :) .
Nyt sitten herää kysymys että miten tota käyttäis palkkariksi? Paljonko laitan (grammoissa) ja minkä sekaan? Käykö pelkkään veteen vai pitäskö olla esim. mehua josta tulee hiilaria lisäksi? (Ja oon nainen ja painoa n.70kg,
-->eli paljoko tämän kokoselle???...)

Ei nuo kasvikunnan proteiinit suinkan mitään ihan hyödyttömiä ole, kuten ronnie21 sanoi. Tokihan on fakta, et eläinkunnasta proteiineja irtoaa helpommin, mutta ihan aminohappojen kannalta kannattaa jostain kasvikunnan proteiinejakin hankkia.

Sekin on kyllä ihan totta, et noi kasvikunnasta peräisin olevat protskut vaan maistuu aika häijyille, mut uhrauksia täytyy välillä tehdä kehityksen vuoksi. Itsellä käytössä koko ajan heraa sekä oikeastaan vuorotellen soijaa ja riisiä, niin ei pääse tympääntymään makuun.

P.S. Toi yllä mainittu ohje on kyllä kokeilemisen arvoinen (hiukan tosin kehittelin oman sekoituksen)! :kuola:

Pistä kuukunen vaikka 0,5dl riisiprotujauhua ja vajaa desi maltoa. Sitten vain vettä päälle ja helttaan. Lisukkeena voit mutustella esim. banaanin tai omenan.

Aikoinaan huomasin, että riisiprotujauho sopi jopa soijaprotua paremmin leivontaan. Hmm, pitäsköhän sitä taas satsi tilata?

Tänks :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom