Rich Piana

Nii mut bodaus on muutakin ku absoluuttinen mitattavissa oleva laji. Sun pitää olla kiva mediapersoona, älykäs, nuolla oikeiden henkilöiden hanuria ni sitte olet MR. Olympia. Paljon muutakin ku se kondis. Satasen finaalin ajanottajaa on vähän vaikeampi voidella, vaan sä olet paras jos olet nopein. Olit sitten ruma tai mulkku, tai molempia yhteensä. Olympiaa ei ikinä voiteta pelkällä kunnolla.

Kaikki lajit, joissa on käytössä pistelaskusysteemi, ovat absoluutisuus vaatimuksen suhteen hieman ongelmallisia. Pikajuoksu on siinä suhteessa varmaan yksi selkeimmistä lajeista, eikä jätä sijaa epävarmuudelle. Niissä lajeissa, missä taas lasketaan pisteitä, on olemassa se mahdollisuus, että "laskut" menevät hallitsevan mestarin hyväksi. Näin voi käydä (ja on käynytkin) esimerkiksi nyrkkeilyssä, jossa parempi ei aina voita (ellei onnistu tyrmäämään), tai ei valita edustusjoukkueeseen. Toisaalta kaikissa urheilulajeissa nimi ja suhteet vaikuttavat moniin muihin urheiluun liittyviin asioihin.

On tietysti ikävää, jos Mr. Olympiaa tai mitä tahansa muuta bodykisaa ei voisi voittaa pelkällä "kunnolla", mutta tämä näyttää olevan arvostelulajien yksi mahdollinen varjopuoli. Mutta mun mielestä Mr. Olympia sijoitukset ovat muutamaa poikkeusta lukkuunottamatta kuitenkin menneet tähän saakka, kuta kuinkin kohdalleen. En myöskään usko, että kehonrakentajan hanurinnuolentataito tai mediamukavuus olisivat ratkaisevia tekijöitä palkintoja jaettaessa, mutta rahoitusta hankkiessa ne voivat olla, sillä kehonrakennuksella ei länsimaissa ole urheilun ja yhteiskunnan välisistä sosiologista riippuvuussuhdetta, eikä sen mukanaan tuomaa valtiontukea, mistä muiden lajien huiput ja erityisesti eliitit saavat nauttia (ja toisaalta myös kärsiä).

Voi ei! Mitäs mä köyhä nyt teen? Ihan just äsken Mörri Möykky ostatutti mulla 5 kilon säkin Mutantti-jauhoa, jota löylykipolla sekoittimeen annostelin, ja nyt se kaikki on heitettävä kaatopaikan rotille nautittavaksi. Tiede, tuotekehittely ja viisaitten lihasjalostajien oivallukset etenee niin hurjaa vauhtia, että ei ole meikäläinen rimppakinttu vielä kunnolla ehtinyt nousta edes edellisen viisauden siiville, kun jo vain uutta pukkaa. ps. ja mitä jos niistä kaatopaikan rotista tulee Mutantteja sen mun jämäpussin takia?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siinä kaikille heittereille vähän hauisposea "concentration curlin" muodossa ;)

10614251_608768272573145_160062629618054481_n.jpg

Killin arms with lightweight and high reps going for the pump!! 20-30 reps nonstop no break causing the most pain!! Whatever it Takes!!
Welcome to our World!! The World of the 5%ers!!

Tällä kertaa Mörri Möykky opettaa palikoita aattelemaan ite. 1. Mainoksissa juksataan! 2. Syyä pittää jotta nättinä pyssyy! 3. Asioita pitää tutkia, sitten vasta hutkia, tai hotkia!

Back
Ylös Bottom