Retseptit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaddy
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Heipådej kaikille! :D Eipäs oo tullut käytyä täällä vähään aikaan (johtuu varmaan siitä että omasta koneesta puuttuu näyttö ja työ vaihtui toimistohommista punttisalin siivoiluun...).

Valistakaa mua jos tämmöinen thread jo on (laiska p*a kun ei jaksa itte selailla koko sivustoa läpi), mutta ajattelin että voisiko ihmiset koota tähän ne ehdottomasti parhaat dieettireseptit ja omat ideat? :)

Siis tyyliin (en muista kenenkä keksintö... anteeksi vain...) rahka ja fun light (parempaa kun jäätelö :thumbs: ).

Kiitos... kiitos...

Kaddyli

(P.S. Eipä tullut ennen tätä kesätyötä ajateltua että joku ne punttivehkeet joutuu pyyhkimään... goddam... onneksi tämä työnakki on ohi kahden viikon päästä... siivoan päivittäin 3 isohkoa kuntosalia ja kaksi jumppasalia + spinning huoneen... mutta illalla pääsee reenailemaan puhtaalla salilla :lol2: )

Eilen paistoin pakasteseitiä paistinpannulla ja maustoin kalat Nando´sin lime & koriainteri kastikkeella. Ihan hyvää tuli.

Ja silloin tällöin tulee tehtyä smoothieseja: jugurttia, reippaasti maitoa ja marjoja (tai hedelmiä). Sekaan voi lisäprotuakin laittaa jos siltä tuntuu. Makeutusta ei välttämättä kaipaa.

Itse kaipailisin vinkkejä tofun ja soijarouheen käytöstä. Ainainen tonnikalan syönti alkaa kyllästyttää.

Tomaattipata

Soijarouheresepteistä tulee mieleen helppo, nopea ja maukas tomaattipata:

-tomaattimurskaa tölkillinen + vajaa tölkki vettä kattilaan, sekaan
-tl tai pari fariinisokeria (on tärkeä ainesosa, joten koita kestää...),
-jotain chilimaustetta (nää vaihtelee paljon, joten oman maun mukaan sitä josta tykkäät),
-kasvisliemikuutio,
-desi soijarouhetta,
-desi ruispastaa (optional) ja
-pilkottuja kasviksia oman maun mukaan (esim. kesäkurpitsaa, kaalia tai porkkanasuikaleita jotka kyllä kandee kiehauttaa nopeesti vaikka mikrossa, vihreitä papuja, sieniä....).

Keitä kunnes pasta kypsyy eli n. 10 min.

Pastan määrää voi luonnollisesti säädellä (joudut ehkä lisäämään vettä) tai syödä kyytipoikana vaikka ruisleipää.

(Ropsaus parmesaaniraastetta päällä viimeistelee kulinaristisen elämyksen.)

Soijarouheen tilalle voi laittaa vaikka suikaloitua broileria. Itse ostan usein tarjouksesta monta kiloa broiskua, paistan ne uunissa, suikaloin ja pakastan annoksina.

noh

Ingen aning, itse syön leseananasrahkaa (nayttää ihan :urjo: ) ja sensellaista, kanasotkuja ja kalakeittoa, mutta kuinkus tehdään sellainen selleripirtelö? Jossain olen kuullut moisesta mutta resepti ei ole käteen jäänyt...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom