Reppureissaamista maailman ympäri

Huppe sanoi:
Samui on joo turistirysä, samoin kuin Phuket, Hua Hin, Pattaya ja kaikki muut tunnetut kohteet.
Itsekin meinasin, että menis paatilla Samuin ohi Koh Taolle. Ei kuulemma ole niin turistirysä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinpusher sanoi:
Itsekin meinasin, että menis paatilla Samuin ohi Koh Taolle. Ei kuulemma ole niin turistirysä.
Koh Tao on sukellusta, sukellusta, sukellusta ja sukellusta, eikä ei-sukeltaja saa sieltä välttämättä edes majoitusta. Mutta jos dikkaa vain ja ainoastaan sukeltamisesta niin mikäs siinä.

Huppe sanoi:
En käynyt, enkä käy. Samat ihmehörhöt siellä on joka ilta, fullmoonissa heitä on vain enempi. Katukeittiö joo, mutta jo n. 35 batilla saa pohjoisesta ravintolasafkaa, jopa sillä 25 batilla.

Samui on joo turistirysä, samoin kuin Phuket, Hua Hin, Pattaya ja kaikki muut tunnetut kohteet.

Itse lähdemme ensi kerralla Isaaniin + pohjoiseen. Chiang Mai/Rai, Lampang, Khon Kaen, Buriram yms. eksoottisia paikkoja, joissa ei juurikaan valkoihoisia näy, hinnatkin ovat sitten sen mukaiset (HALVAT) ja palvelualttius aivan muuta kuin vaikkapa Pattayalla.

www.thaiklupi.fi Hassua että thaimaan matkailijoilla on lähes yhtä suosittu foorumi kuin pakkotoistolla, eli kävijöitä on mielettömästi ja mieltä askarruttaviin asioihin saa vastauksen alle tunnissa, lähes joka kerta.

Sukeltamaan sitten jostain Phuketista Similanille...

Taitaapi kaikissa turistipaikoissa olla turistihinnat.

Toi Phuket ja Samui on kuitenkin sellaiset, jotka seuraavalla kerralla kiinnostaa. Sukellusta ois tarkoitus kokeilla ja Phuket sopii siihen ja ei oo kuitenkaan samanlainen mesta kuin Pattaya, jolla on jo vähän kyseenalainen maine.

Huppe sanoi:
Koh Tao on sukellusta, sukellusta, sukellusta ja sukellusta, eikä ei-sukeltaja saa sieltä välttämättä edes majoitusta. Mutta jos dikkaa vain ja ainoastaan sukeltamisesta niin mikäs siinä.
Jahas, tota en tiennytkään. Varsinainen sukeltaja en ole, mutta tarkoitus olis kyllä räpsiä kuvia vedenpinnan alta, kun tuli hommattua vedenalaiskotelo kameraan ihan sitä varten.

Euroopassa on tullut reissattua rinkan kanssa lentäen. :thumbs:

Suosittelen ehdottomasti kaikille, jotka ovat halukkaita näkemään maailmaa edullisella budjetilla. Itse pidin erityisesti Kreikan saaristossa kiertelystä. Ateenaan lento, sieltä satamaan ja ensimmäisellä laivalla Santorinille. Muita saaria, joissa kolusin olivat mm. Mykonos, Tenos, Ios ja Naxos. Laivamatkat saarelta toiselle ovat edullisia, niissä on upeaa tunnelmaa ja historian havinaa sekä loistavia leirintäalueita ja hostelleja. Niissä oli aivan mieletön tunnelma! Bileitä uima-altailla ja rannoilla, nuotioita, joissa porukalla istuttiin kitaran soidessa taustalla :kippis1: ja erityisesti Mykonoksen vapaamielinen ilmapiiri oli :rock: Siellä oli myös kovimmat rantabileet...:nolo:

Topah sanoi:
Kesäkuun alusta asti ollaan oltu matkalla...

Osaatko kertoa ollenkaan budjettia tuollaisella puolen vuoden reissulle? Itsellä olisi haaveissa myös jotain tuollaista ja kiinnostaisi tietää, mitä 6kk maksaa ameriikoissa.

Onko kukaan käynyt reppumatkailemassa Kambotsan puolella? Onko käymisen arvoinen paikka? Itse ajattelin toukokuussa lähteä Thaimaan seudulle neljäksi viikoksi kiertelemään ja Thaimaan rajanaapurit kiinnostaisivat.

Muualla, kun Thaikuissa ...

Kovasti on Thaimaa suosiossa. On varmaan ihan mahtava paikka joskaan ei oo ikinä itseä oikein kiehtonut.
Oltiin kavereiden kanssa pari vuotta sitten Karibian saaria kiertelemässä. Ensin lento Helsingistä Pariisiin. Siellä jossakin "alan" hotelleissa neljä päivää. Sinänsä halvalla päästiin joku ab.20 euroa yö.Sitten St.Marten,St.Martinique (iso paikka) Antigua + monia muita pikkusaaria joiden nimiä en ees muista. Muita turisteja ei juurikaan. Oltiin kyllä syksymmällä.
Toinen näkemisen arvonen on kesä-aikaan kyproksen vallattu puoli, ei siis tämä turisti puoli. Eli kyproksen pääkaupungista ajaa about 4 tuntia. Kaikki paljon halvempaa ja biitsit/luonto upeita.Suosittelen pienemmän budjetin matkalaisille.
Etelä-Afrkiassa Druban upee paikka surffauksesta innostuneille, tosin saa vähän ottaa selvää mihin menee ettei pääse hengestään tai tavaroistaan.:rolleyes: Sinne ens kesänä uudestaan ja Ghanaan.

vsq sanoi:
Onko kukaan käynyt reppumatkailemassa Kambotsan puolella? Onko käymisen arvoinen paikka? Itse ajattelin toukokuussa lähteä Thaimaan seudulle neljäksi viikoksi kiertelemään ja Thaimaan rajanaapurit kiinnostaisivat.

En ole "reppumatkaillut", mutta muuten olen käynyt monta kertaa. Kannattaa käydä tsekkaa ainakin ankor vat jos "kivikasat" kiinnostaa. Sinne kannattaa varata enemmän kuin yksi päivä. nimimerkillä kannkkusessa 13 tuntia tuskaista kivien katselua. :rock:

Jenkkeihin matkaaville budjetista:

Mä en hirveen tarkkaan laskenut rahoja, mutta tässä hieman suuntaa antavaa tietoa:

1. Osta menopaluulippu vaikka New Yorkkiin n.500€
2. New York on kallis paikka, eli Manhattanilla saattaa yks pieni kaljatuoppi maksaa 8 dollaria. Hostelleja kuitenkin on ihan hyvin, eli pari viikkoa yöpyy hostellimajoituksessa hyvinkin jollain 300€:lla
3. Nykissä kannattaa ostaa vaikka se New York Pass, jolla pääsee vaikka minne. Maksaa joku 120€ (Kävin esim. Madame Tussaud vahakabinetissa, Queensin ja Bronxin eläintarhoissa, Manhattanin ympäri laivakruisella, ainakakin 7-10 eri museossa, NBC-tour, Rockefeller center tour, Vapauden Patsas, Empire State Building jne jne.)
4. Ilmaisia huvituksiakin Nykissä on ja yksi suositeltava on Brooklynin sillan yli kävely. Otin metron Brooklyniin ja kävelin sieltä sillan yli Manhattanille. Mukava katsella Wall Streetille ja vapauden patsaalle.
5. Osta heti semmonen viikon MetroPass. Metrolla pääsee todella hyvin paikasta toiseen ja sama passi käy myös busseissa. Harrastin monissa suurkaupungeissa hupimetroajelua. Nykissä oli hienoa seurata soittajia ja kaikenmaailman julistajia. On aika jännä mennä metrolla jonnekin ja jäädä ihan summanmutikassa pois ja sitten katsoa, miltä ulkona näyttää. Välillä tosin oli hieman uhkaavankin oloista tunnelmaa, kun olin ainoa valkoihoinen kulmilla ja räppi soi. Metropassi maksaa noin 20€/vko.
6. Paras vinkki on se, että tutustuu joihinkin paikallisiin paikanpäällä tai sitten etukäteen vaikka netissä.
7. Mulla oli läppäri mukana ja New Yorkissa ja monissa muissakin kaupungeissa on ilmaisia hot spotteja. WLAN jos siis löytyy niin pääsee ilmaiseksi nettiin varailemaan hostelleja tms.
8. Puhelin oli mulle elintärkeä. Mulla oli prepaid-kortti joka makso joku 50€. Kännykällä aina soittelin AmTrakin palvelunumeroon ja kyselin junalipuista jne.
9. Jos haluat matkustella nopeasti paikasta toiseen edullisesti, niin joko AmTrakin Rail Pass, tai Greyhoundin bussipassi. Kuukauden passi Peak-aikana n.400€ Parasta mun Rail Passissa oli se, että voin vaikka päivää ennen varata matkan ja oikeastaan teinkin aina niin. Muutaman kerran tosin olivat junat loppuunmyytyjä ja joutui kikkailemaan, mutta ei siihen kuole jos joutuu lähtemään jonnekin muualle, tai tulee pikku mutka matkaan. Parasta on matkustaminen, eikä päämäärä.

Eli menisköhän parin kuukauden aikana jenkeissä seuraavasti rahaa:

1. Lento 500€
2. Rail Pass 400€
3. Majoitus halvimmillaan 1200€ (hostelli dormit)
4. Ruoat 500€ (oma kokkaus ja välillä China Townissa yms paikoissa)
5. Viinat/bailaus 0-300€ (Ite en hirveesti ryypänny. Ja jos ryypättiin niin pussikaljaa porukalla.)
6. Puhelinkuluja yms. (200€)
7. Museot, nähtävyydet sun muut 400€
8. Metrot/Bussit/taksit 300€
9. muut kulut ehkä 200€

Oisko tämmönen varovainen arvio, että jollain 3000-4000€:lla vois pari kuukautta jenkeissä kaikkine kuluineen olla niin että matkasta saa irti kohtuu paljon. Itse säästin kyllä esim Memphisissä ja Nashvillessä ollessani, koska ruoat tarjottiin ja yöpyminenkin pariin otteeseen. Ne eivät kuitenkaan hirveesti vaikuta budjettiin.

Tämä edellinen laskelma oli kyllä täysin mutu-tuntumalla, eli moni voi saada kulumaan paljon enemmänkin. Mutta kuten todettua jenkit on hintatasoltaan semmoista eurooppatasoa. Voi olla, että lähden länsirannikolta ens kesäkuussa kiertelemään ja kokemusta on sen verran, että osaa muutamia pikkujuttuja ottaa huomioon. Hienoa on kuiteskin mennä ajattelematta liikoja. Ei se elämä muualla ole sen kummallisempaa kuin Suomessakaan. Ihmisiä me kaikki ollaan.

Jenkkeihin en oo ton rahan takia just ikinä kuvitellu lähteväni pidemmäksi aikaa. Meikäläinen on niin ton auringon ja rennon elämän perään, et jos joskus ois mahdollisuus päästä ees puoleksikin vuodeksi thaikkuihin niin se ois kyllä:rock:

Mä oon suunnitellu vähän pidempää reissua. Suunnittelu on alkutekijöissään johtuen siitä, että olen köyhä paska. :(

No kuitenki jos joskus saan tarpeeksi rahaa (n. 10 000 euroa) kasaan ni reissu vois olla seuraava:

Ensin reilikortilla eurooppaa kiertään. Kiertäsin kaikki euroopassa asuvat kaverit, mikä tarkottaa sitä, että asuminen olis melkein koko reissun ajan ilmasta. Kävisin läpi ainakin seuraavat maat: Tanska, Puola, Saksa, Unkari, Sveitsi, Lichtenstein, Hollanti, Ranska ja Englanti. Näissä maissa mulla on siis yöpaikka, mutta toki listaan tulisi muitakin maita. Euroopan kiertäminen ei kuitenkaan ole niin tärkeää, lähinnä haluan nähdä kavereita ja Eurooppaa voi kiertää "millon vaan". Euroopaan kiertoon aikaa ehkä kuukausi tai vähän alle.

Englannista lento jenkkilään, jossa olen suunnitellut viettäväni 2-3kk. Lento New Yorkiin ja siellä viikko tai pari. Sen jälkeen Bostoniin sukulaisten hoiviin vähän aikaa. Sieltä voi sitten tehdä päivän tai parin matkoja "läheisiin" kaupunkeihin. Noin kuukauden jälkeen matka jatkuu joko autolla tai junalla mantereen läpi länsirannikolle, jossa tuttuja on Renossa ja Los Angelesissa. Siellä sitten hillutaan sen mukaan miltä tuntuu. Jos rahaa riittää niin vielä pitäis Meksikon puolella käydä morjestamassa kavereita.

Kun jenkkilä on kierretty ni matka jatkuu Thaimaaseen, joka toimii "keskuspaikkana" Aasian kiertelylle. Lähinnä tämä tarkottaa Thaimaan naapurimaita. Niitä kierreltäisiin sen mukaan miltä tuntuu, ehkä kuukausi tai kaks.

Viimenen etappi ois sitte Australia, jonne hommaisin vuoden työviisumin. Jos tässä vaiheessa ois vielä rahaa jäljellä sen verran, että tulis vähän aikaa toimeen ilman töitä ni ois hyvä, mutta sittenpä sen näkee.

Yhteensä tulis siis semmonen 1,5 vuoden reissu, mutta suunnitelmathan muuttuu ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Tällä hetkellä tuo on vasta päiväunen tasolla, mutta aina pitää unelmoida. :)

UCp sanoi:
Mä oon suunnitellu vähän pidempää reissua. Suunnittelu on alkutekijöissään johtuen siitä, että olen köyhä paska. :(

No kuitenki jos joskus saan tarpeeksi rahaa (n. 10 000 euroa) kasaan ni reissu vois olla seuraava:

Ensin reilikortilla eurooppaa kiertään. Kiertäsin kaikki euroopassa asuvat kaverit, mikä tarkottaa sitä, että asuminen olis melkein koko reissun ajan ilmasta. Kävisin läpi ainakin seuraavat maat: Tanska, Puola, Saksa, Unkari, Sveitsi, Lichtenstein, Hollanti, Ranska ja Englanti. Näissä maissa mulla on siis yöpaikka, mutta toki listaan tulisi muitakin maita. Euroopan kiertäminen ei kuitenkaan ole niin tärkeää, lähinnä haluan nähdä kavereita ja Eurooppaa voi kiertää "millon vaan". Euroopaan kiertoon aikaa ehkä kuukausi tai vähän alle.

Englannista lento jenkkilään, jossa olen suunnitellut viettäväni 2-3kk. Lento New Yorkiin ja siellä viikko tai pari. Sen jälkeen Bostoniin sukulaisten hoiviin vähän aikaa. Sieltä voi sitten tehdä päivän tai parin matkoja "läheisiin" kaupunkeihin. Noin kuukauden jälkeen matka jatkuu joko autolla tai junalla mantereen läpi länsirannikolle, jossa tuttuja on Renossa ja Los Angelesissa. Siellä sitten hillutaan sen mukaan miltä tuntuu. Jos rahaa riittää niin vielä pitäis Meksikon puolella käydä morjestamassa kavereita.

Kun jenkkilä on kierretty ni matka jatkuu Thaimaaseen, joka toimii "keskuspaikkana" Aasian kiertelylle. Lähinnä tämä tarkottaa Thaimaan naapurimaita. Niitä kierreltäisiin sen mukaan miltä tuntuu, ehkä kuukausi tai kaks.

Viimenen etappi ois sitte Australia, jonne hommaisin vuoden työviisumin. Jos tässä vaiheessa ois vielä rahaa jäljellä sen verran, että tulis vähän aikaa toimeen ilman töitä ni ois hyvä, mutta sittenpä sen näkee.

Yhteensä tulis siis semmonen 1,5 vuoden reissu, mutta suunnitelmathan muuttuu ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Tällä hetkellä tuo on vasta päiväunen tasolla, mutta aina pitää unelmoida. :)

Sullahan hyvin on kavereita ympäri maailmaa.

Mie reissaan talla hetkella Ossilassa. Working Holiday visalla. Eli satunnaisia toita ja reissaamista itarannikolla

Sportman81 sanoi:
Sullahan hyvin on kavereita ympäri maailmaa.

Oon hengaillu opiskelujen aikana helvetisti vaihtareitten kanssa ja kävin ite englannissa vaihossa ja siellä oli sitte porukkaa vähän vaikka mistä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom