Reppu/rinkka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pakkoi
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla o 40-litrainen Halti Compact, ollut ok lentomatkailussa, mutta vähän huonosti ulkotaskuja. Olisi kiva jos olisi pari isompaa ulkotaskua, saisi kaikenlaisen pikkusälän sinne. Toinen vaihtoehto olisi ottaa homolaukku lennolle :D

Tuo Osprey Meridian 60 näyttää hyvältä, ja mainostavat että ilman päiväreppua olisi maximum carry-on size. Ihan hyvä idea vetokahva ja renkaat repussa, alkaa viikon reissulle olla jo kohtuudella painoa. Pitäisi vaan testata miten tuommone lastattuna kulkee selässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä 40 liranen Halti, ollu 15 vuotta käytössä. Mallista en tiedä mutta tuskin enää saakaan. Menee vähän yli käsimatkatavaran mittojen mutta eipä ole mitattu kun yhden kerran ja sain kuitenkin puhuttua koneeseen. Menee mukavasti penkkien yläpuoliseen matkatavaratilaan, jossain koneissa ollu just passeli koko siihen. Paljoa isompaa en kyllä itse ottaisi, näyttää tuokin kyllä jo isolta muiden käsimatkatavaroiden rinnalla mutta ison miehen selässä mittakaava on parempi :)

Mulla on ollut reppuja, rinkkoja, matkalaukkuja ja vaikka mitä mahdollista. Nyt muutaman kuukauden ja pidemmän reissun ollut Ospreyn Meridian 75 ja en voisi olla tyytyväisempi. Tuossa päällä on 20L päiväreppu, jossa on esim. lokero läppärille. Pääosa on oikeastaan matkalaukun ja rinkan sekoitus. Hyvänä puolena mielestäni lokerot sekä isot renkaat, joiden vuoksi repun vetäminen on todella kevyttä. Tuo päiväreppu on muutenkin yllättävän hyvä kantaa selässä. Koko pakettia en ole vielä selässä kantanut, vaan vetäminen on riittänyt. Ainoa miinuksen tuo reppu/rinkka saa pohjan (eli selkäosan) muotoilusta, koska pohja on hieman kaareva. Hieman vaikea aloittaa pakkaamista.

Nostellaan hieman, vaikuttaa Meridian aikas toimivalle konseptille.

Muistatko yhtään minkä valmistajan reppuja etc. sulla on aikasemmin ollut ? Niin saa itekkin vähä mielikuvaa tarviiko pahemmin katella muiden vaihtoehtoja, jos oot ton Ospreyn huomannu toimivimmaksi. Mahtuuko muuten kokonaisuudessaan tuo käsimatkatavarana, siis reppu kiinni itsessään. ?

Muutama erilainen ja erikokonen rinkka (Halti, Haglöfs), matkalaukkuja (Samsonite ja jotain halpis merkkejä) ja putkireppuja. Tuossa Osperyn setissä vaan mielestäni yhdistyy kaikkien noiden hyvät puolet. Koko systeemi ainakin oman kokemuksen mukaan sopii selkään hyvin ja on selässä kantaessa hyvin rinkkamainen. Ainoa moitittava on tosiaan se, että kantosysteemi tekee laukun pohjan kaarevaksi. Se hieman haittaa tavaroiden pakkaamista, pitää vähän miettiä miten pakkaa.

En usko, että pystyy ottamaan koko systeemiä käsimatkatavaraksi, en ole koskaan edes ajatellut kokeilla. Itse pidän tuota päiväreppua käsimatkatavarana ja mulla on siellä aina muutamat vaihtokalsarit ja t-paidat, jos vaikka laukku sattuu häviämään matkan aikana. Läppäri, kirja ja yleensä matkalla mukaan olevat vaihtokengät on mulla pakattuna tuohon.

Kannattaa käydä kyllä katsomassa sitä ensin esim. partioaitassa. Näkee sen koon ja pystyy vähän testailemaan miltä tuntuu selässä. Itse meinasin ostaa ihan toisen Ospreyn, mutta onneksi kävin testaamassa.

Muutama erilainen ja erikokonen rinkka (Halti, Haglöfs), matkalaukkuja (Samsonite ja jotain halpis merkkejä) ja putkireppuja. Tuossa Osperyn setissä vaan mielestäni yhdistyy kaikkien noiden hyvät puolet. Koko systeemi ainakin oman kokemuksen mukaan sopii selkään hyvin ja on selässä kantaessa hyvin rinkkamainen. Ainoa moitittava on tosiaan se, että kantosysteemi tekee laukun pohjan kaarevaksi. Se hieman haittaa tavaroiden pakkaamista, pitää vähän miettiä miten pakkaa.

En usko, että pystyy ottamaan koko systeemiä käsimatkatavaraksi, en ole koskaan edes ajatellut kokeilla. Itse pidän tuota päiväreppua käsimatkatavarana ja mulla on siellä aina muutamat vaihtokalsarit ja t-paidat, jos vaikka laukku sattuu häviämään matkan aikana. Läppäri, kirja ja yleensä matkalla mukaan olevat vaihtokengät on mulla pakattuna tuohon.

Kannattaa käydä kyllä katsomassa sitä ensin esim. partioaitassa. Näkee sen koon ja pystyy vähän testailemaan miltä tuntuu selässä. Itse meinasin ostaa ihan toisen Ospreyn, mutta onneksi kävin testaamassa.

Kiitoksia vastauksesta. Pitää käydä putiikissa tarkastamassa. Ei tuossa minkäänlaista sadesuojaa ole mukana, taikka pelkässä päivärepussa?

Taitaa olla se sadasuoja lisävarusteena saatavilla. Itsellä ei ainakaan sellaista ole, tai en ole tajunnut jos se jostakin kotelosta putkahtaisi ulos.

Haltin Green 60L löytyy iteltä kaapista ja hyvinhän se 7kk reissusta selvisi. Hiton hyvä ainakin omalle selälle ja tavaraa sai mahtumaan mukaan vähän liikaakin...

Ensi kerralla reissuun lähtee keskikokoinen merimiessäkki, eipähän tule ylipakattua, kun on niin v-mäinen kantaa.
Mitä vähemmän roinaa mukana, sitä vapaampaa reissata.

Viimeksi muokattu:
Itsellä oli Haltin Green 65 kun olin reissaamassa. Voin todellakin suositella sitä muille, hintaan nähden todella hyvä ja kestävä rinkka.

Sitten kysymykseen.
Olen harkinnut että ostaisin tuommoisille v-loppu sekä päiväreissuille jonkun Fjällrävenin Kånken repun. Mietityttää että olisiko parempi vaihtoehto tuommoinen maxi http://www.retkiaitta.fi/product/142/fjallraven-kanken-maxi vai läppäritaskulla varustettu reppu http://www.retkiaitta.fi/product/138/fjallraven-kanken-computer-13
Onko kenelläkään kokemuksia?

Mulla oli tässä ketjussa aiemmin mainittu North Facen Surge nyt hiljattain vajaan viikon reissulla, hyvin mahtui käsimatkatavaraksi ja 5-6 päivän vaihtovaatteet ja kaikki muukin tarvittava mahtui aika kivasti. Läppäri menee omaan taskuunsa. Sellaista mulla ei tosin ollut mutta kaipa siihen joku 15" vielä menee. Valtavan isohan tuo ei ole, joku 33-35 litraa, mutta riittää kun ei kanna mitään tarpeetonta. Hyvä kantaa ja taskuja on vähintäänkin riittävästi kaikelle pikkuroinalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom