Repesin eli hauskoja kuvia netistä!

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Trio-erehdys_zpsmmdw1qwm.jpg

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Tää on kans klassikko. Nii, ja itsehän en rotuja erottele, mut nauran iha mille vaa, lupaa kysymättä ;).
Neekeriki on pelkkä sana. Sanat ei merkkaa YHTÄÄN mitään, ellei niille ite päätä arvoa antaa. Jtn sanaaki voi käyttää pahansuovasti, tai sit se voi olla täysin neutraali, jota käytetään vaan vaikka tottumuksesta. Esim. näin: ''Tiiäks sen leffan, sen mis on se helvetin iso naapuri pääosas?'' Toki suurin osa ihmisist on niin lampaita, ettei ne tätä konseptia kykene ymmärtään, vaan pahastuu ihan vaan sikski jo, et joku on opettanu ne pahastuun. Ohjelmoinu tietyn sanan aiheuttaan tietyn reaktion ;D. Afrikkalainen, afroamerikkalainen, musta, tummaihoinen, tumma, naapuri. Valitse yksi :D. Ei tulis mieleenkään viitata johki ihmiseen värillä, tai antropologialla. ''Hei! tuol menee toi kaukasialainen jätkä taas.'' Ihan liian virallista, vakavaa, ja robottimaista.

naapuri on naapuri, jutku on jutku, ja vinosilmä on vinosilmä :D. Mä voin olla vaikka valkis, tai jauhonaama, tai IHAN MIKÄ vaan. Minkään sanan ei pitäis olla tabu, vaan koska joku päätti niin joskus. Siihen pitää loogisesti ajatellen sisältyä pahansuova intentio, tai muuten yhtikäs mitää merkitystä. Ja ei oo OFFTOPIC, vaan TÄRKEÄ, vähän puhuttu aihe xD!

Sohin nyt taas ampiaispesää tietäen, että mä oon luultavasti tän foorumin kriteerien osalta suvakki, mut nyt on vaikea olla ottamatta kantaa tähän.

Sanat ja kieli muuttuu jatkuvasti. Tää olis tosi hieno maailma, jos ihmiset ei loukkaantuis sanoista, vaan pelkistä teoista. Mun mielestä on vähän hassua selittää aikuiselle ihmiselle, että näin ei ole, eikä ole varmaan ollutkaan minkään järjestyneen ihmisten yhteisön osalta. 90-luvulla syntyneen ei pitäis enää toistella vanhempiensa muutosvastaisia sanomisia kuin lammas. Sun aikana naapuri ei oo ollu missään vaiheessa mitään muuta kuin negatiivissävytteinen nimitys tummaihoiselle. Olet luultavasti peruskoulun suorittanut, joten tietänet, miten noita vähemmistöjä kohdeltiin vielä ihan vähän aikaan sitten.

Empatiakykyisenä ihmisenä ymmärtänet, että sorretusta kulttuurista tulevalle ihmiselle halventavat nimitykset (vaikka tilanne nykyään onkin koko ajan parempaan päin) ei tunnu yhtä merkityksettömältä kuin länsimaiselle hyvinvointivaltion kansalaiselle.

Pahansuopa intentio? Miksi sä käyttäisit tarkoituksella haukkumasanaks vakiintunutta kutsumanimeä, jos tarkoituksena ole loukata?

Viimeksi muokattu:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Pistän tän tähän, ni voin palata myöhemmin miettiin tota Juhani Lehmuksen ekaa lausetta tos.
Lauserakenne joko kusee pahasti tossa, koska en ymmärrä tota, tai sit mul on ihan liian vähän kofeiinia suonissa just nyt.
Joku kiltti voi toki vahvistaa, et paskasti muodostettu lause, joka sisältää esim. typon, ni säästää päänvaivaa multa.
IMG_20180511_174332.png

Yritäkkö hämmentää mua lisää, vai mitä meinaat :D?
Mä tarkotan siis tota ''suomalaisten voidaan perustellusti nähdä edustavan'' pätkää, mis ei oo yhtäkään pilkkua, ja rakenne on varsin raskas.
Onko se suomalainen nyt vähemmistön, vai enemmistön edustaja :D? Mä en tosta tajuu sitä. Käynkö vaan vähä hitaalla, vai onks toi sust järkevästi muodostettu lause?
Ton voi tulkita must kahella täysin eri tavalla.

En tajuu myöskään, miks linkkasit mulle tän jutun. Mä en ees miettiny ihmeemmin, mistä tos jauhettiin aiemmin, vaan alko ahistaa pelkästään toi yks lause xD.

Ai kaikki kohdat tarviit, että ymmärrät oman valkoisen etuoikeutesi? No tästä tulee:

"
HEY WHYTE FOLX. Please read this.

CW: racism, antiblackness

We need to talk about white fragility, including for those of you who are marginalized in another way. Many of you probably don’t even think about how often you’re doing this, but it’s harmful to POC so you need to be.

Y’all intrinsically value yourselves and other whytes over people of color, especially black people. If you’re sitting there thinking “no, I don’t” - think more critically here. You have a lifetime of engrained biases to unlearn.

I’ve made this list of examples of white fragility. There are 30 bullet points. Read them, analyze your actions, and see where you stand. Keep in mind that as a whyte person you probably won’t recognize some of your actions that DO fall into these categories.

The poc around you do see it, just because we don’t always say something doesn’t mean you aren’t doing it. And you don’t get to decide if you’re a good ally, we do. This is just a place to start and some examples to think about. You need to be constantly making an effort to educate yourself and minimize harm caused to poc.

White Fragility Checklist

-feeling defensive / combative when called out on racism

-siding with other whites by default or more often

-trying to justify white peoples actions that were deemed racist by poc

-using your mental illness as an excuse not to actively fight against racism

-viewing your transness as if that allows you to actually understand what poc go through

-being more inclined to call out, argue with, or shame poc than white people

-having more white friends than friends of color

-questioning poc when they talk about their experiences with racism

-centering your own feelings even when you’ve directly harmed a person of color

-not calling out your friends when they say racist shit in front of you

-trying to change the subject during discussions about race

-speaking over black people about black issues

-expecting poc to coddle your feelings even when you’re causing harm

-disengaging from or even blocking poc for pointing out your racism

-demanding that poc calmly educate you about racism

-not paying reparations to black people

-not paying poc for their emotional labor

-consistently overlooking microaggressions from your white friends

-being unwilling to feel discomfort, embarrassment, guilt, etc regarding your racist mindset and thus avoiding working on yourself

-valuing white passing poc voices over non wp poc voices

-prioritizing your WANTS over black peoples NEEDS, like having extra money and spending it on luxury items yet never paying reparations that you owe because you’re “too broke”

-being complacent with your own racist thoughts and actions

-thinking it’s okay to call the cops on black people even though that literally risks their life

-neglecting to check your privilege regularly and thoroughly

-choosing not to address racism “right now” for [insert reason here] - poc cannot simply opt out of dealing with racism when it’s inconvenient and neither should you

-feeling more comfortable / safe around other white people than you do around poc

-derailing convos about racism by bringing up intracommunity poc issues that aren’t your business

-calling poc aggressive or mean for standing up for themselves / calling out racism

-going to your poc friends looking for reassurance or comfort after being called out

-avoiding accountability when you say or do something racist"

;)

Nonii pikku kiimapimpat, ketjun nimi on tossa yllä, tulkitkaa sisältöä sen mukaisesti, tämä ei ole Vihreän langan, Punk in Finlandin eikä Voimalehden keskusteluketju, missä henkihieverissä hikeennytään tavuista tai jostain meemistä, kuvasta tai muusta bläkkiselvästä läpästä.

Viimeksi muokattu:
Okei vesku. Ei vaan pysty oleen vastaamatta, jos puhutellaan ;). Vaikutat lukeneelta jannulta, ni kerro mulle, onko tossa Lehmuksen ekassa lauseessa jtn erikoista?
Mun on pakko tietää :D. Ainoo, minkä haluun tietää. Eli onko vika mussa, vai muualla, vai molemmissa?

Jälkimmäinen heidän pitäisi olla niiden. Jälkimmäisen lauseen heidän viittaa alkuperäisen lauseen subjektiin ja niiden viittaisi objektiin. Ja edelleen, jälkimmäinen lause on tarpeeton, koska ekassa sanotaan, ketkä ovat enemmistöä ja ketkä vähemmistöä. Toisessa lauseessa sanotaan, ketkä ovat vähemmistöä ja ketkä puolestaan enemmistöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom