Rentouttaako lämpögeelit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko teillä tapana käyttää jotain geelejä tai salvoja - tiikeribalsamia, ice powerin lämpögeeliä tms. - lihaksia rentouttamaan? Onko niistä apua? Itse oon huomannut että jotkut noi lämpögeelit on tosi POLTTAVIA, ensin ei mitään vaikutusta ja sit ku hikoilee niin tuntuu aika kamalalta.

Nyt just on yläselkä aivan tolkuttoman jumissa, mietin et joskos joku lämmitys siihen auttaisi, kun ei kuitenkaan tulehdusta ole. Lämmintä vettä ehkä pulloon ja se niskan taakse tai jotain...

itse ainaki joskus kun juoksua harrastin enempi niin käytettyy ice poweria, sillä sai aika hyvin paikat vertymään, ainaki pohkeisiin sai "täsmähoitoa" :) vaikka se nyt ei mikään lämpöhoito ole, niin mun mielestä se kylmä auttaa paremmin niihin jumissaoleviin paikkoihin. mut selässä luulis et sauna ja venyttely auttas kaikkei parhaite :thumbs: toivottavasti lähtee vertymään.

edit. semmosii mikrossa lämmitettäviä pusseja (sisäl vissii jotai rukiinjyviä) on myynnis, kannattaa iha isoist tavarataloista katella. ne kyl auttaa iha älyttömän hyvin, ne saa sillee niskaan sidottuu et just oikeeseen kohtaan saa sen kohistettuu. kyllä lähtee veri liikkeeseen.

edit2 :D nyt vasta tajusin etten ees vastannu ite kysymykseen. enkä kehtaa kyllä enää poistaa tätä kommenttia. itsellä ei lämpögeeleist kokemusta, mut niillä yrttibalsameil ja semmosil kuulemma saa nahkat kuumottamaan :D liikaakin.

No heh joo, ihan hyviä vinkkejä. Mistä sen tietäs milloin auttaa kylmä, milloin kuuma? Vai oisko vaihtelu paras, esimerkiksi suihkussa kylmää ja kuumaa vuoronperään? Nyt on kyl niin jumissa ettei meinaa mikään auttaa, eikä veri taida päähän asti kiertää:( Kai se tästä, ku jaksas venytelläki taas vähä lisää.

no sen on varmaa, että kylmä ja kuuma peräkkäin saa veren kiertämään paremmin -> toisinaan auttaa jumittuneisiin paikkoihin.
kylmä supistaa verisuonia ->veripois, kun taas lämpö laajentaa niitä ->lisää verta. näinollen esim juoksulenkin jälkeen olo virkistyy, eikä itsellä ainakaan paikat mene jumiin. mut se kylmän ja kuuman ero voi olla aika tapausluontainen. riippuu mistä tullu, mut esim punttitreenin jälkeen kylmä auttaa paremmin. mutta puhun taas itsestäni. kipeisiin lihaksiin kun ei oikein taikakeinoa ole, venyttely (paaaljon kevyitä pitkiä venytyksiä, ei saa kipua tuntua[liian kovasti :D ]), kylmähoito, ja hieronta on ne parhaat millä saa paikat vertymään :thumbs:

edit. voe prkl aina tulee tota post-nappii painettuu liian aikaseen, jää asiat kesken :( juu niska ja hartialihaksiin iha ehottomasti yritä lämmintä-> et veri kiertää paremmin, ja hierontaa, et se veri kiertää lihaksissakin paremmin, ei vaan siel suonis. toki niitä voi itsekin puristella niitä lihaksia, mutta aina se ulkopuolinen hieronta on parempi kun ei tarvii jännnittyneitä lihaksia hieroa

lämmin suihku auttaa lihaskipuun hetkellisesti ja rentouttaakin vähän, kannattaa ehdottomasti kokeilla. itellä yläselän jumittamiseen on auttanut hyvä venyttely. lämmin suihku ja hieronta.

Joo kyseessä on tän niskan kohalla sellanen äkillisempi tärsky joka veti jumiin. (Oikeestaan sattuu rintaan mut syy on selässä, eli tosi pahoja jumeja vaiks venytelty on. Varmaan sekä tosta tällistä - siis joku "spasmiko" siel ois - johtuvia että pitempiaikasta jännittyneisyyttä. Ei ookaan moista aikoihin ollu. No... kärsivällisyyttä tarvitsen.) Yleisemminkin joo vois toi kylmän ja kuuman vaihtelu käydä - ai niin mut mites ne geelit?:)

Noh ainakaan noiden lämpögeelien kaa ei kannata menä saunomaan:) Helvetti sentään kun en muistanut, että olin laittanut tököttiä niskaani ja selkään ja meninpä sitten saunaan (laitosta oli kylläkin yli 6h)....Voi elämänkevät kun tuntui että koko selkä palaa irti, siinä sit tuskissani kylmän suihkun alla eikä sekään oikein auttanut, sillonen äijä yritti hinkata tököttiä pois. Olis itten viikon punanen kun keitetty rapu ja kipeä!...En koeta uudelleen.:itku:

Hyvä kun tuli tää ketju niin muistin että mulla on sitä lämpögeeliä.Kyllä toi Icepowerin lämpögeeli on auttanut hartiajumiin.Mutta tosiaan toi polttava tunne on inhottava,saunaan ei heti kannata mennä.

Back
Ylös Bottom