Renne Korppila Podcast

Renne on huikea tyyppi ja tuottaa melkosen viihdyttävää tavaraa ilmaseksi ihmisille ihmeteltäväksi, mutta.. Nyt oli omasta mielestä melkosta roskaa tää viimeisin podcasti. Itse olisin toivonut kunnon keskustelua feminismistä, mutta taisi Renne pelätä liikaa feministien mahdollista raivoa ja jakso meni myötäillessä melko turhanpäiväistä länkytystä. "Kaikkien pitäisi olla feministejä" toteamus ei edes aiheuttanut mitään keskustelua. Tuo mimmi vaikutti suhteellisen järkevältä tapaukselta, mutta useimmiten feministiksi itseään kutsuvien kohdalla asia ei tosiaankaan näin ole.

Kiitos kuitenkin Rennelle materiaalista, mitä tuottaa. Podcast 4 oli timanttinen.
Aikanaan, kun mielipiteeni feministeistä perustui pelkästään internetiin ja siellä nähtyihin hulluihin, ajattelin samoin mutta sen jälkeen olen tavannut useampia feministejä ihan livenä ja keskustellut niiden kanssa niin ei ne niin hulluja oikeasti ole. On asioita joista olen niiden kanssa samaa mieltä ja asioita joista olen eri mieltä mutta tappelua en ole vielä yhdenkään kanssa saanut aikaiseksi, livenä.
Tuosta podcastista nyt en voi mitään sanoa koska ei vaan kiinnosta kuunnella.

Koska täällä on vain perseennuolejia, niin minun täytynee avata sananinen arkkuni tästä rennen metoo podcastista.

Ensinnäkin alkuun haluan sanoa, että kampanja on varmaan tärkeä ja OIKEAA ahdistelua tulee kitkeä, mutta ennenkuin aletaan jeesustelemaan että kaikkialla nyt on tahaphunut seksuaalista ahdistelua, niin tietyt rajanvedot on luotava itse tapahtumaan. Oliko kyseessä raiskaus, ahdistelu, julkinen siveettömyys, herjaus vai mikä. Kaikkia näitä ei voi olla yhden sanan alla.

Mielestäni Rennekin lähti vähän liikaa vieraan kelkkaan tässä asiassa. Vieras kertoi kauhukertomuksia ruotsinlaivalta, jossa vastakkaisen sukupuolen selvästi hänen tasoaan alemman henkilön iskuyritys tulkittiin ahdisteluksi. Mites jos tämä iskiä olisikin ollut omien mieltymyksien mukainen?
Sen jälkeen kyseinen henkilö teilattiin limaiseksi neanderiksi ja siaksi ja vaikka mitä muuta haukkumista tuli...tämäkö nyt sitten on oikein? Eikö tämä vieras juuri halunnut tunteita loukkaavasta puheesta eroon, mutta itse toki voi loukata?

Renne myös vähätteli miesten koskemattomuuteen, vedoten että mies ei tilanteessa pelkää. No ei ne naisetkaan pelkää vastaavassa tilanteessa. Toki vähän eri asia jossain la aamuyöstä Kalliossa hiipiminen mihin vedottiin, mutta siellä kyllä miehetkin pelkäävät. Naisia kun kosketellaan ilman lupaa, niin se tapahtuu mitä useimmiten pepulle läpsynä..harvemmin tisseihin..erittäin harvoin haarojen väliin. Miehiä ..ainakin itseäni on nimenomaan useimmiten sieltä puristettu ja niemnomaan itseäni vanhemman ja oman tason ulkopuolella olevalta henkilöltä..aivan kuten vieraan tapauksessa.

Eli toivoisin tähän puheeseen tiettyjä rajapyykkejä, miesten kokemusten vähättelyn lopettamista ja lopuksi selkeitä toimenpiteitä ja ratkaisuja.

Itse koen että suurin osa näistä ahdisteluista on huonoa kommunikaatiota omista tunteista. Vai eikö sitä peppua läpsytellä ja ehdotella juuri sen takia, että haluttaisiin ruveta suhteeseen kohteen kanssa. Tällöin on annettava näille old school tyypeille uudet tavat iskuyrityksille..sekun ei mielestäni edelleenkään ole kiellettyä. Ja myös vastapuolelle kohteliaat vastaukset, sillä satoja kertoja kun saa vastaukseksi "häivy sika, ruma neandertaali" - niin kyllä se alkaa pääkoppaa pakottamaan ja seuraavaksi ollaankin lenkkipolun varressa tekemässä kivaa.

Eli vuorovaikutus taidot voisi olla sellainen parannettavissa oleva taito, mitä voisi kaikille alkaa opettamaan.

Renne myös vähätteli miesten koskemattomuuteen, vedoten että mies ei tilanteessa pelkää. No ei ne naisetkaan pelkää vastaavassa tilanteessa. Toki vähän eri asia jossain la aamuyöstä Kalliossa hiipiminen mihin vedottiin, mutta siellä kyllä miehetkin pelkäävät. Naisia kun kosketellaan ilman lupaa, niin se tapahtuu mitä useimmiten pepulle läpsynä..harvemmin tisseihin..erittäin harvoin haarojen väliin. Miehiä ..ainakin itseäni on nimenomaan useimmiten sieltä puristettu ja niemnomaan itseäni vanhemman ja oman tason ulkopuolella olevalta henkilöltä..aivan kuten vieraan tapauksessa.

Vaikka muiden pointtiesi kanssa olen jopa jokseenkin samaa mieltä, niin mielestäni tässä olet yksikertaisesti väärässä.

Miehet ovat lähtökohtaisesti huomattavan paljon agressiivisempia olentoja kuin naiset. Naisilla primitiivinen vietti johtaa pelkoon eikä hyökkäykseen. Se käy järkeen, sillä todellista mahdollisuutta puolustautua ei ole.

Väitän siis että miehiä ei ole luotu pelkäämään, ja siksi he eivät kykene tuntemaan samanlaista pelkoa kuin naiset, joilla pelko on huomattavasti luonnollisempi "puolustusmekanismi".

Vaikka muiden pointtiesi kanssa olen jopa jokseenkin samaa mieltä, niin mielestäni tässä olet yksikertaisesti väärässä.

Miehet ovat lähtökohtaisesti huomattavan paljon agressiivisempia olentoja kuin naiset. Naisilla primitiivinen vietti johtaa pelkoon eikä hyökkäykseen. Se käy järkeen, sillä todellista mahdollisuutta puolustautua ei ole.

Väitän siis että miehiä ei ole luotu pelkäämään, ja siksi he eivät kykene tuntemaan samanlaista pelkoa kuin naiset, joilla pelko on huomattavasti luonnollisempi "puolustusmekanismi".

Toki, jos tilanne on uhkaava tai valtaa on käytetty hyväksi.

Uskaltanen väittää että valtaosa näistä meetoo keisseistä kuitenkin on sellaisia että "uhri" on vain närkästynyt tekoon, joka on yleensä verbaalinen, joskus kosketus.

Ja korostan sitä, että KETÄÄN ei saisi mielestäni kosketella ilman lupaa.. oli rohkea, pelokas, aggressiivinen tai ei. Eikä miesten kokemuksia tulisi vesittää olankohautuksella. Tasapuolisesti mennään.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom