Renault Laguna RT 2.0 nykii/pätkii

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

lumbago

Iron Fist
Liittynyt
24.2.2004
Viestejä
1 755
Ikä
38
Kaupunki
Kouvola
Joo elikkäs otsikon mukainen Rellukka.

Mikähän voisi olla vikana, kun ajaessa rupeaa nykimään, tuntuu kun tekarit lentäisi suusta. Eli pysyy käynnissä, mutta nytkyttää vittumaisesti, tyhjäkäynnillä ns. hörpöttää paikallaan eikä tunnu käyvän tasaisesti. Kaasun kun päästää pois ajaessa niin ei mitään, sama homma kun painaa kunnolla kaasua niin kulkee ilman mitään, mutta tasakaasulla rupeaa tekemään tuota vittumaista nytkyttämistä. Yleensä nykiminen/pätkiminen sitten loppuu kun kone hieman lämpenee, mutta ei aina silloinkaan. Sytytystulpat tsekkasin nyt ensimmäisenä ja käy kyllä jokaisella sylinterillä, että niissä ei ainakaan ollut sanomista. Ilmamassamittari, alipaineletkua vai mitäs voisi olla moisen syynä?

Alkuun tosiaan ajattelin että eikö se ota kipinää joka sylinterille.. Tänäaamuna nimittäin tuntui että tehot kadoksissa ihan kokonaan, eikä kävisi kaikilla pytyillä, mutta joo sieltä ei löytynyt syytä kuitenkaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla meni Megane 2.0:sta pari kertaa vuoteen semmonen musta laatikko paskaks. 250e tais maksaa + vaihto Bilialla.
Tosta on jo aikaa, mutta oisko se ollu joku sytytyksen ohjausboksi...?

Alipaineletkut ja MAF taidettiin vaihdella myös. Eiköhän se jossain niistä ole. 13 kertaa se oli pajalla 12kk aikana. Sit loppu takuu ja meni vaihtoon.
 
Testerin livedata sen kertoisi. Todennäköisesti jokin sähkövika, esim johto poikki, liitin hieman irti jossain ohjausboksissa etc. Tämä oireilee ilmamassamittariin ja egr:ään.. Nämä taas aiheuttaa jos jonkin sortin käyntihäiriöitä.
Testerin livedata näyttää hyvin miten kone käy, josta voi rajaamaan vaihtoehtoja.Monet liikkeet eivät vain osaa tulkita dataa oikein,mtai eivät edes katso sitä. Nykyään nollaillaan vikakoodeja ja vaihdellaan niin kauan osia kunnes vika häviää.

Ilmamassamittaria en ihan heti lähtis vaihtaan. Kannattaa käydä lukemassa koodit HYVÄSSÄ liikkeessä, ne voi hyvällä tuurilla tulkita koodeja oikeinkin.
 
Testerin livedata sen kertoisi. Todennäköisesti jokin sähkövika, esim johto poikki, liitin hieman irti jossain ohjausboksissa etc. Tämä oireilee ilmamassamittariin ja egr:ään.. Nämä taas aiheuttaa jos jonkin sortin käyntihäiriöitä.
Testerin livedata näyttää hyvin miten kone käy, josta voi rajaamaan vaihtoehtoja.Monet liikkeet eivät vain osaa tulkita dataa oikein,mtai eivät edes katso sitä. Nykyään nollaillaan vikakoodeja ja vaihdellaan niin kauan osia kunnes vika häviää.

Ilmamassamittaria en ihan heti lähtis vaihtaan. Kannattaa käydä lukemassa koodit HYVÄSSÄ liikkeessä, ne voi hyvällä tuurilla tulkita koodeja oikeinkin.

Eikai 2.0 RT koneessa ole EGR:ää kun se on bensavehjes.... lisäks toi höpis tulpista? Eikös kiisseli ole 2.2?
 
Zone-sarja -42%
Ootko puolat tarkastanut??

Kyllä niitä egr:iä on bensavehkeissäkin. En kyllä tiedä mikä on tilanne tän Rellun kohdalla.
 
Ootko puolat tarkastanut??

Kyllä niitä egr:iä on bensavehkeissäkin. En kyllä tiedä mikä on tilanne tän Rellun kohdalla.

Jaa, no sitten voi nykiä bensakin sen takia. Diesel-Bemari nykii oletuksena, eikä sitä voi edes korjata. EGR irti niin loppuu nykiminen mutta eipä sitten pelaa muutoin.
Kannattaa kokeilla napata EGR:stä (läpän säätömoottorista) piuhat irti jos auttas sama testi kuin Bemmissä?
 
Joo ihan bensakoneella ja 8 venanen, vuosimallii -94. Kiitoksii alustavasti noista neuvoista, pitää tsekata.
Huomasin tossa eilen illalla/tänään, ja joskus muulloinkin, että tuntuu kun keleillä olisi vaikutusta tuohon. Eli nyt kun paistaa aurinko/on kuivaa, toimii kun unelma, tehot löytyy ja ei nyi yhtään. Mutta kylmemmällä/kosteammalla ilmalla nykii niin saatanasti, oiskos tuohon jotain sanottavaa että mitähän..?
 
Vaikuttas aikalailla joltain sähkövialta joka oireilee juurikin kosteuden mukaan. Kaverilla oli aikanaan kostealla kelillä erilaisia ongelmia autossa ja selvis sitten että
autovahvistin oli kiinnitetty peltiruuveilla niin että menivät jostain mustasta boksista läpi ja kosteus siittä samalla.
 
Kannattaa tarkistaa virranjakajan kansi ja pyörijä... Vaikuttaa ihan samoilta oireilta joita oli emännän kauppakassissa (CLio -94)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa tarkistaa virranjakajan kansi ja pyörijä... Vaikuttaa ihan samoilta oireilta joita oli emännän kauppakassissa (CLio -94)

Eiköhän tuossa ole kärjetön sytkä. En kyllä tiedä, 8-venanen ja -94... se on siinä rajoilla? Toisaalta kosteuden tuomat ongelmat voisi viitata haljenneeseen (virranjakajan)kanteen? Aamukuura jne tiivistyy sisälle ja pätkii?
 
Duoda duoda palataanpas tähän aiheeseen, ei oo tullu tutkittua nyt sen kummemmin vikaa. Mutta : Renöö lopetti pätkimisen/vittumaisen nykimisen, kun epäilin siis tota, että käykö se kaikilla pytyillä. Eli auto käyntiin > Irrotin joka tulpanjohdon kerrallaan, eli irti/kiinni ja kävihän se kaikilla ei siinä. Mutta mitähän tuossa kävi? Sen jälkeen ei ole nykinyt/pätkinyt yhtään. Voiskohan olla semmonen et joku tulpanjohto lyö läpi ja runkoon, aiheuttaa sen takia tota? Ja nytte kun irrotin/kiinnitin niin siirtyny sen verran, ettei enää ammu läpi? Ei tuu kyllä muuta mieleen näin äkkiseltään.. Autolla ajettu pari viikkoa nyt siis ilman pätkintää. Ennen tota viimiset ½v vittuillut kyseistä ongelmaa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Aattelin kuitenkin vaihtaa noi tulpat, johdot ja tsekkaa virranjakajan kannen sekä ilmamassamittarin ainakin alkuun tässä jossakin välissä. Mutta ihmetyttääpä silti, mitä kävi, että homma stoppasi? Tosin hyvä vaan, että lopetti. Viimeksi äsken ajoin sillä n. 15km, auto seisonut viimisen n. viikon parkissa ennen sitä (Vettä satanut kun esterin perseestä, pakastanut yms välissä.) ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut edelleenkään.
 
^olisko joku tulpanjohto ollut vähän huonosti sitten kiinni? ei olis eka kerta jos näin olis :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom