Remonttiongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
Kertokaapa remonttimiehet, MIKSI
liitteenä olevan kuvan vasemmalla olevaan seinään ilmestyy ilmataskuja tapetin alle? Tässä muutama lisäpähkinä:

- Taka-alalla oleva seinä tapetoitui hienosti, ongelmia ei tullut.
- Sama tapetti tietty käytössä.
- Sama liisteri käytössä.
- Kokeiltiin 3 kertaa tapettia vetää, jokainen kerta alkoi ilmataskuja kertymään.
- Ilmataskut tuli takaisin, vaikka ne silitti pois. Kun silitti, niin hetken päästä ne oli taas siellä!!1!?
- Liisteriä käytettiin yhtä paljon aikaisemmassakin seinässä, eli liisterin liikakäyttö ei ole ongelma.

Ajatuksia: Ei voi olla vika tapettirullassa, koska ongelmat alkoivat vasta tuossa kohdassa seinää, eivät tietyn rullan käyttöönoton jälkeen.... Toisaalta seinässäkään ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, mutta mä en suostu uskomaan, että tossa seinässä on jokin paha karma, joka pyrkii ylos kostamaan kuolemansa ja siten aihettaa ilmataskuja mun tapettiin.... :curs:

Ja tähän threadiin voi muutkin laittaa remonttiongelmia, jos keksii.

Liitteet

• esimerkki.jpg
    esimerkki.jpg
    85,9 KB · Katsottu: 488
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vedätkö suoraan seinämateriaaliin vai onko alla jotain edellisiä tapetteja? (Oletan, ettei ole?) Mä vedin vuokrakämpässä edellisten tapettien päälle (!), aluks kävi samalla tavalla ku sulla, mutta ne vetäyty päivän kuluttua. Tää vaan mun kokemus, toivottavasti joku asiantuntevampi osaa sanoa painavamman sanansa.

Siitä on sata vuotta aikaa kun olen viimeksi tapetoinut, mutta muistaakseni nuo vastaavanlaiset ongelmat häipyivät minulla kuivumisen myötä. Ja jos ei kunnolla hävinneet, niin sumupullolla vettä kuivumisen jälkeen, ja tapetti kiristyi entisestään kuivumisen aikana. Paperitapetti siis kyseessä.

Voi tietysti olla, että olen täysin hakoteillä.

-edit-

Mulla oli tapetointi suoraan kiviseinään, pohjamaali oli vedetty.

Huomiseksi ne ovat jo tod.näk. laskeutuneet. Mulla oli keittiön seinissä samaa "ongelmaa", mutta kun liisteri kuivui, niin samalla hävisi myös kuplat.

K-Raudasta veikkasivat, että vika olisi pohjamaalissa. Tai tarkemmin siinä, että eteisen seinässä oli alunperin akryylimaali, olohuoneessa ei ollut maalia. Siten maalasin vielä uudestaan lateksimaalilla olohuoneen ja eteisen. Nyt olohuone tapetoitui OK, koska pohjalla oli sementti+lateksimaali. Mutta eteisessä oli sementti + akryylimaali + lateksimaali ja ilmeisesti eteisen seinä ei ime ollenkaan liisteriä, eli se on liian tiivis. Eli pitää ilmeisesti rikkoa koko eteisen seinän pinta ihan sementtiin asti.

IMO jos tekee tapetti remonttia suosittelen lasikuitu tapettia, saa monia kuoseja ja sit oman maun mukaan väri päälle. tulee hienoa ja kestävää seinää.

Mutta eteisessä oli sementti + akryylimaali + lateksimaali ja ilmeisesti eteisen seinä ei ime ollenkaan liisteriä, eli se on liian tiivis. Eli pitää ilmeisesti rikkoa koko eteisen seinän pinta ihan sementtiin asti.
ei tarvii välttämättä rikkoa. luulen et sulta lähtee toi lateksimaali aiemmasta maalista irti. itselleni kävi niin. melkeen koko seinän maalit lähti yhtenä palana. veikkaan että lateksit lähtee repimällä mäkeen ja sit alkuperäisen maalin päälle pohjustusainetta.

naapurilta lähti laatat vessasta kun eivät pysyneet maalin päällä. :O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom