Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistä vois saada järkevään hintaan liimapuulevyä ja vielä Pirkanmaan alueelta? Sitähän saa joka paikasta, mutta kun paksuuden pitäisi olla vähintään 40mm niin ei enää saakaan. Jostain löysin 38mm ja 60cm leveetä, mutta olis pitäny ostaa 3m ja tarve olis vaan noin metrille. Ehdotuksia ostopaikoista otetaan vastaan. Puulajina varmaankin mänty, koska taitaa olla edullisinta.

Bauhaus on yksi vaihtoehto ja just tänään kävin Pirkkalan bauhausissa, mutta ainakaan hyllytavarana en huomannut tota paksumpaa levyä lyhyenä versiona (3 metrin pätkissä sielläkin ja taisi olla kapeampaa kuin 60 cm). Esim täältä -> http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=JJ-57-64xvtu sais 40 mm paksua, mutta jos ~180e pitää maksaa metrin pätkästä niin on se vähä liikaa. Jos joku tietäisi jotain pienempiä puufirmoja/puusepän firmoja Pirkanmaalla niin sellasesta vois saada järkevään hintaan ton levyn..

Nimenomaan se on 3 metriä ja mä tarvin metrin eli se loppu 2 metriä on mulle tarpeetonta ja toi firma ottaa rahdista reilun 70 euroo..

Jos metrin pätkästä puhutaan, niin kyllähän sellaisen liimailee itsekin pienellä vaivalla - jos vain tohtii parisen kymppiä ruuvipuristimiin sijoittaa.

Kovasti kiinnostaisi autokatoksen ja sieltä etuovelle johtavan pergolan laatoitus, varsinkin kun tuli dorkana valettua nekin. Aluksi oli tarkoitus laittaa pergola terassi-tyyppisesti kyllästetyllä, mutta autokatosta ei oikein voi.

Minkälainen laatta kannattaisi laittaa? Karhea pinta, tottakaai, mutta mikä laatta kestaisi parhaiten autoa (ja vielä silmääkin). Laattamyyjä sanoi että periaatteessa mikä tahansa vähän tukevampi laattaa kestää autonkin alla kunhan pohja vaan on hyvä, mutta jos nastoilla sutii, niin ei kestä mikään.

Itse olin ajatellut jotain tummanharmaata laattaa, ja sitten autonrenkaiden kohtiin sitä kamalaa kivirouheella päällystettyä pihalaattaa (harmaalla kivellä). Ongelma vaan on että pihalaattaon huomattavasti paksumpaa kuin tavallinen ulkotiloiin tarkoitettu laatta. Toinen vaihtoehto olisi jätttä renkaiden kohdassa oleva varvi ilman laattoja ja sirotella itse tummanharmaita kiviä siihen päälle.

... vinkkejä siis kaivataan.

Jos metrin pätkästä puhutaan, niin kyllähän sellaisen liimailee itsekin pienellä vaivalla - jos vain tohtii parisen kymppiä ruuvipuristimiin sijoittaa.

Mutta jos ite tekee niin tarvis olla tasohöylä että sais sen puristamisen jälkeen siistittyä sen pinnan. Yhden paikan löysin ja tarjosivat 38 mm paksua, 1,3 m pitkää levyä hintaan 38 euroa.. Eli eiköhän sitä jostain löydy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerrostalo osake onko mitään järkeä laatoittaa keittiötä ja eteistä ? Minkälaisen lattialämmityksen voi asentaa kyseisiin paikkoihin. vaikuttaakohan merkittävästi sähkön kulutukseen? Kuinka paljon tulee neliölle hintaa kaapelilla?

edit. eli ilmeisesti tälläistä "saneerauskaapelia" tulee käyttää.

Kerrostalo osake onko mitään järkeä laatoittaa keittiötä ja eteistä ? Minkälaisen lattialämmityksen voi asentaa kyseisiin paikkoihin. vaikuttaakohan merkittävästi sähkön kulutukseen? Kuinka paljon tulee neliölle hintaa kaapelilla?

kyllähän lattialämmitykseen saa pukattua paljonkin sähköä, toisaalta jos säästää ja pitää kylmällä lattialämpöä niin ajatus menee koko lattialämmöstä... keittiön laatoitus taas on semmonen mitä en itse ymmärrä, se on kylmä ja saa hyvin särettyä kaikki astiat kun tipauttelee lattialle eikä myöskään ole yhtä mukava kuin laminaatti esimerkiksi...

Kerrostalon ollessa kyseessä talo lämpeää ilmeisesti kaukolämmöllä? Maksoi mitä maksoi, en silloin pistäisi mitään sähkösyöppöä tuonne. Jos sähkölasku ei kuitenkaan ole este niin niitä valmiita mattojahan saa halvalla jotka tuovat laattalattiaan ns. "mukavuuslämmön" eikä lattia ole kylmä tallustellessa paljainvarpain. Nuo matot ovat helppo asentaa ja ne toimitetaan rullalla. Toki tuollaiset saneerauskaapelitkin voi laittaa jos tahtoo.

Itse harkitsisin jopa muovimattoa, niitä on ihan hyvännäköisiä ja kestäviäkin eivätkä ole kylmiä. Hintaakin vain noin 10-15e/m2.

keittiön laatoitus taas on semmonen mitä en itse ymmärrä, se on kylmä ja saa hyvin särettyä kaikki astiat kun tipauttelee lattialle eikä myöskään ole yhtä mukava kuin laminaatti esimerkiksi...
Aika samalla tavalla kopsahtaa lasit rikki putoaa ne sitten parketille, laminaatille tai kaakelille. Kaakelissa nyt on se riski että se kaakeli pamahtaa halki jos jotain kovempaa ja painavampaa putoaa lattialle.
Mä en kyllä oikein allekirjoita tota "kylmempi ja epämukavampi" - lausuntoa kaakelista. Meillä on nyt ollut puolisen vuotta keittiössä kaakelit eikä se nyt niin hirveesti eroa lämpötilaltaan tai mukavuudeltaan parketista.

Kerrostalon ollessa kyseessä talo lämpeää ilmeisesti kaukolämmöllä? Maksoi mitä maksoi, en silloin pistäisi mitään sähkösyöppöä tuonne. Jos sähkölasku ei kuitenkaan ole este niin niitä valmiita mattojahan saa halvalla jotka tuovat laattalattiaan ns. "mukavuuslämmön" eikä lattia ole kylmä tallustellessa paljainvarpain. Nuo matot ovat helppo asentaa ja ne toimitetaan rullalla. Toki tuollaiset saneerauskaapelitkin voi laittaa jos tahtoo.

Itse harkitsisin jopa muovimattoa, niitä on ihan hyvännäköisiä ja kestäviäkin eivätkä ole kylmiä. Hintaakin vain noin 10-15e/m2.

Kaapeli maksaisi 230e + laastit, liimat, termostaatit ja tasotteet 7-8 neliön alueelle, eli oisko pyöreästi 350e +työ. Pitää funtsia että kannattaako laittaa, myyntiä aatellen varmasti kannattaa ja talvellahan se olisi kiva lämpimässä tallustella. Nuukuuskon iskee niin ottaa lämmön pois päältä ;).
Kaukolämmössä ollaan.

Kaapeli maksaisi 230e + laastit, liimat, termostaatit ja tasotteet 7-8 neliön alueelle, eli oisko pyöreästi 350e +työ. Pitää funtsia että kannattaako laittaa, myyntiä aatellen varmasti kannattaa ja talvellahan se olisi kiva lämpimässä tallustella. Nuukuuskon iskee niin ottaa lämmön pois päältä ;).
Kaukolämmössä ollaan.

Joo, tottakai sen saa pois päältä eikä ole kallis asentaa. Ehdottomasti kannattaa pistää jos laattaan päädyt, käytit tai et.

No niin, nyt on keittiön välitilaan löytyny sopiva taustamaalattulasi. Huomenna käyn tilaamassa sen. On muuten huimat hintaerot eri liikkeiden välillä, esim Kotkassa kahdessa lasiliikkeessä, täysin sama lasi ja samat työt. Toisessa lasilla hintaa 85€/neliö, toisessa 55€/neliö. Lasin reunahionta 10€/m :wtf: vs. 2.5€/m. Pistorasianreikä 45€ vs. 20€.

Huimat hintaeroa, kalliimmassa liikkeessä täysin sama tuote olisi tullu yli 100% kalliimmaksi verrattuna tähän mistä nyt otan lasin. Kannatti kiertää ja kysellä..

Kerrostalo-osake onko mitään järkeä laatoittaa keittiötä ja eteistä ? Minkälaisen lattialämmityksen voi asentaa kyseisiin paikkoihin. vaikuttaakohan merkittävästi sähkön kulutukseen? Kuinka paljon tulee neliölle hintaa kaapelilla?

Me vaihdettiin eteisen kulunut parketti laattaan ja on todella hyvä. Kuraa tulee aina sisälle vaikka kolmannessa kerroksessa ollaankin, lunta ja hiekkaa. Laatta on helppo pitää puhtaana eikä tarvitse murehtia jatkuvaa kastumista ja naarmuuntumista kuten parketin kanssa. Meillä lisäpuhtia muutoksen toi myös kylppärin ovi, joka avautuu eteiseen. Nyt saa tallustella suihkusta vähän märilläkin jaloilla ulos, eteisen matto nappaa loput pisarat.

Sen sijaan mä kyseenalaistan ajatuksen, että laatta vaatii aina myös kerrostalossa lattialämmityksen. Riippuu varmasti talosta, mutta meillä se laatta on tasan yhtä lämmin kuin vieressä oleva parkettikin, ja toisekseen mulla ei ainakaan ole tapana seisoskella eteisessä avojaloin muutenkaan pitkiä aikoja. Hae kaupasta jotain koelaattoja ja kokeile, miten kylmiä/ lämpimiä ne on teidän lattiatasossa.

Meillä on kerrostalo-osake joka on ekassa kerroksessa. Talossa patterit + kaukolämpö, kylppärissä sähkölämmitys laattalattiassa eikä sinne kyllä voi aamulla paljain jaloin mennä jos ei ole lämmitys päällä, on se niin pirun kylmä. Toki voi olla että kun on eka kerros.

Onko olemassa maalia jolla pystyisi maalaamaan wessan lattialaatat? Jotain laattamaalia kysyin k-raudasta ja sitä ei kuulemma voi lattiaan käyttää. Kyseessä siis kuivatila. Ja ei, en ala laatoittamaan lattiaa uudestaan kun uusi vessa kuitenkin on tulossa mutta haluaisin nyt toistaiseksi erivärisen lattian.

Suositut

Back
Ylös Bottom