Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kertokaas kokemuksia mitä on kustantanut kylppäriremontti. Meillä olis tässä tarkoitus teettää kylppärin remppa niin että itse hoidettais purku ja joku remppaäijä sit hoitais siitä eteenpäin.
Yhden tarjouksen olen saanut ja pikkasen ihmetytti kun vastaus oli että kyseisen neljän neliön kylppärin+saunan lattia n.4m2 tekemiseen menis 2-3vk. Tuntiveloitus periaatteella tekevät+27€/päivä matkakuluja. No siitä nopsaan laskin että jos tekevät 12päivää sitä , pelkät työt siis maksais 5k.
Tekeekö tosiaan pientä kylppäriä noin helvetin kauan? Oma fiilis on että itsekin tekisin uuden samassa ajassa.
Huone tyhjäksi, lapioi parketti pois, passi lattialle ja tarvittavan kerrospaksuuden mukaan valitset vaikka tuolta Lattiat - Saint-Gobain Weber Oy Ab sopivan tasoitteen, oikaiset tasoitteella lattian ja uusi parketti tilalle. Toista prosessi kun pilarit ovat painuneet lisää.
Oletetaan painuman olevan vaikka 10mm. Vatupassia apuna käyttäen muotoile ulkoseinälle 10mm korkuinen ohjuripalkki jostain jäykemmästä tasoitteesta, esim vetonit 5000. Ohjurin kuivuttua täytä kuopalla oleva osuus esim. vetonit 3100 vetolautaa käyttäen.
huonosti muotoiltu, tarkoitushan olisi asentaa laminaattilattian alle. Kun Googlen kanssa löytyi aikamonta erinlaista rakennevaihtoehto lattialämmitykselle...
Pohjalla on vanhalattia muovimatolla.. tietenkin jos sattuisi löytymään laadukas vanha lautalattia, niin sitten tämä lämmitysmuoto jää käyttämättä.
Kertokaas viisaammat miten oikaista kalteva parketti. Asunnossa on yhdessä yläkerran huoneessa n. 3m^2 ulkoneva osa, joka lepää parin pilarin päällä. Pilarit ovat vuosien saatossa hieman uponneet maahan, joten lattia on siltä osalta kalteva. Ajattelin tasottaa lattian eli nostaa kaltevan osuuden, mutta miten tämä käytännössä tehdään?
ja uusi parketti tilalle.
Mistäs minä tiedän millainen se parketti on, kunhan heitin sen kalleimman vaihtoehdon. Tietenkään ei ole pakko vaihtaa jos ehjänä vanhan saa ylös ja parketti muuten miellyttää.Miksi? Onko parketti niin vanhaa että on liimaamalla koottu?
Mistäs minä tiedän millainen se parketti on, kunhan heitin sen kalleimman vaihtoehdon. Tietenkään ei ole pakko vaihtaa jos ehjänä vanhan saa ylös ja parketti muuten miellyttää.
Kun parketin heittää tunkiolle niin vinkkinä käsisirkkelin terän syvyyssäätö 14 milliin ja muutaman kerran vetäisee seinästä seinään. Paljon helpompi lusikoida lyhyempiä siivuja.Ole tarkkana mitä heität. Joku vielä neuvostasi heittää kelpo parkettinsa roskalavalle...
Kun parketin heittää tunkiolle niin vinkkinä käsisirkkelin terän syvyyssäätö 14 milliin ja muutaman kerran vetäisee seinästä seinään. Paljon helpompi lusikoida lyhyempiä siivuja.
Ite kiertäisin aivan helvetin kaukaa, on meinaan sen verran tullu tapeltua remppa-asioissa isännöitsijän kanssa ettei koskaan enää riitä hermot siihen myllyyn.
Kyllähän se voi mennä kuin vettä vaan, mutta voi myös mennä toisin päin eli pitää palauttaa entiseen jamaan, sitten hakea luvat, tehdä uusiksi ja sitten tarkastuttaa. Sanallisilla / sanattomilla ei tee yhtään mitään.