Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Projekti on venynyt jo kevättalvelta saakka, en muista mihin me päädyttiin lopulta. Muistaakseni kateltiin eka SunSaunan sivuilta tyyliä, vaan oltaisko lopulta päädytty että haetaan Terrasta? Mutta mittojen mukaan joka tapauksessa otetaan, hinta ei meinaan montaa sataa ollut ja varmasti säästyy aikaa ja ketutusta ihan suunnattomasti.
Meillä kans meni koko kylppäri uusiksi, sitten tuli kevät ja kesä ja "pilaten kaiken" kun ei maltettu tehä sisällä mitään kun ulkohommia oli niin paljon. :)
Kylppäri noin 90% kaakeloitu, saumaus puuttuu vielä yli puolesta valmiista... Josko viikonloppuna sais valmiiksi. Haha, ei saa (tällä viikolla tulee palju). :D
Kylppäri ku saadaan kuosiin aletaan vasta laitella saunaa. Siellä on vasta vesieriste, seinät levytetty ja uusi ovi vaihettu. Ja se toimii remppakamavarastona.

Terran valmislauteita tuli joskus pällisteltyä mutta ne on niitä perinteisiä lyhyistä pätkistä tehtyjä mutta otin hinnat ylös vertailun vuoksi. Materiaali taisi olla tervaleppä. Terra myy Suomen Tervalepän tuotteita mutta olisko nuo valmislauteet tulleet joltain muulta toimittajalta?
http://www.suomentervaleppa.fi/tuotteet/valmislauteet/

Terra alalaude 380*2100 149 euroa
Terra alalaude 380*1800 129 euroa
Terra selkänoja 49 euroa
Terra ylälaude 580*1800 139 euroa
Terra ylälaude 580*2100 159 euroa

Pitää katsella nuokin vaihtoehdot, mutta mä tartten nimenomaan tälläsen L-muotoisen alalauteen, et saa upotettua kiukaan.
Sauna1_zps2ba3647a.jpg

Varmistin, Terrasta otetaan, pitää vain tilata. Ja nimenomaan meillekin tulee toi malli jossa kiuas upotetaan. Eli malliltaan kuin tuo kuva, otetaan vaan vähän hifistellymmät lauteet. :) Pyöristettyjä kulmia jne..

Pitää katsella nuokin vaihtoehdot, mutta mä tartten nimenomaan tälläsen L-muotoisen alalauteen, et saa upotettua kiukaan.
http://i29.photobucket.com/albums/c256/Peke78/Home/Sauna1_zps2ba3647a.jpg

Samanlaisen meinasin ite väkästellä. Samainen kiuas odottaa jo asennusta, samoin upotuskaulus löytyy. Vähän tuossa kuvassa ihmetyttää runko kun noita puita näkyy noin paljon, varsinkin tuossa etureunassa.

Itellä laudetavarana 125mm leveä leppä ja reunoihin tuollaista.
http://www.rakennuspuu.fi/images/leppa/leppa7.jpg

Tuo kuvien sauna on tehty ihan remppamiehen toimesta pitkästä tavarasta, ei siis ole mitkään ns. valmislauteet. Mulle tuli SunSaunasta "edullinen tarjous" lauteista, yli 1200€!!! Ei helv......mitä hintoja!

Tuo kuvien sauna on tehty ihan remppamiehen toimesta pitkästä tavarasta, ei siis ole mitkään ns. valmislauteet. Mulle tuli SunSaunasta "edullinen tarjous" lauteista, yli 1200€!!! Ei helv......mitä hintoja!

Pitkästä tekee jokainen joka osaa taikka jotain näistä jutuista ymmärtää, nuo hinnat noilla laudetehtailijoilla tuppaa olemaan hyvin lähellä naurettavaa.
Tuossa ylempänä olevan esimerkkisaunan tekee jokainen jota edes hieman kiinnostaa puuntyöstäminen ja tuosta pystyy petraan vielä reilusti, jos on
hieman mielikuvitusta ja hyvät työkalut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
SunSauna onkin kallis. Tsekattiin vaan siellä suunnitteluohjelmalla mitä tahdotaan ja tilataan vastaava sitten muualta. :)

Hyvä! Veikkaan että näillä laudefirmoilla tulee vielä lähivuosina olemaan hieman tiukemmat ajat, mutta sehän on vaan hyvä, jos vaikka hinnoittelisivat
hieman viisaammin tuotteensa.

Olisi kiva nähdä sunsaunan suunnitelman tiedot ennekuin sen tyrmää. Saunan koko ja käytetty puumateriaali vaikuttaa kuitenkin aika paljon. Itellä on maksanut paneelit ja lauteet karvan yli tonnin pitkänä tavarana siis. Ritilätavarat pitää vielä ostaa.

Tuolla sivuilla on laskuri millä voi kanssa laskeskella lauteiden hintoja. Toimitus kuuluu hintaan.
http://www.saunastore.fi/product_info.php?cPath=1_48&products_id=249

Itellä on maksanut paneelit ja lauteet karvan yli tonnin pitkänä tavarana siis. Ritilätavarat pitää vielä ostaa.

Ei lasketa paneloinnin materiaaleja tähän hommaan mukaan, yleensä nuo ei kuulu noihin laude tarjouksiin.

Maksaahan se puu, mutta pitää muistaa että Suomi on puuta pullollaan ja monelta löytyy sitäkin omasta takaa aika edulliseen hintaan.
Eikä se kuusilankku taikka koivulankku nyt hunajaa maksa vaikka joutuisi muutaman ostamaan. Puusepänkuivaa koivulankkua saa noin 500euroon kuutio.

Hupen sauna on hyvä esimerkki halvasta ja järeästä, muistaakseni lauteet oli hitusen tanakampaa värkkiä mitä näissä tehtailijoiden virityksissä.

Mä en tarttis ku pelkät lauteet, seinät hion ja maalaan Supi Saunasuojalla mustaks. 6v vanha sauna, ni ei maksa vaivaa uusia kaikkea. Ja lauteetkin itse asiassa sen takia, et sais pilarikiukaan järkevästi asennettua. Ja no, nykyinen saunajakkara on kans pirun ruma. :)

Ai Terraan vaan mittojen mukaan ja sieltä saa edullisesti?
Näin mies ainakin sanoi. :) En ollut mukana kun on käynyt siellä kysymässä.
Tilaamalla kuulemma kuitenkin, ei ole suoraan hyllyssä. Hinta joka tapauksessa sellainen ettei maksa vaivaa alkaa ite askarrella.

Näin mies ainakin sanoi. :) En ollut mukana kun on käynyt siellä kysymässä.
Tilaamalla kuulemma kuitenkin, ei ole suoraan hyllyssä. Hinta joka tapauksessa sellainen ettei maksa vaivaa alkaa ite askarrella.
Vilkaisin äsken Kodin Terran nettisivuilta. Siellä on aika paljonkin listattuna saunan puutavaraa ja erinäisiä nippelejä sekä nappelejä. Niistä päässee varmaan jonkinlaiseen käsitykseen, että mitä lauteille tulee hintaa. Lauteita näkyi olevan valmiina elementteinä.

Satasissa kuulemma liikuttiin sen meidän haluaman paketin kanssa. Mä en noista nippeleistä ja nappeleista kyllä saanut mitään irti. Ja ne elementitkin siellä sivuilla oli ihan kamalia. :D

Hinta joka tapauksessa sellainen ettei maksa vaivaa alkaa ite askarrella.
Satasissa kuulemma liikuttiin sen meidän haluaman paketin kanssa. Mä en noista nippeleistä ja nappeleista kyllä saanut mitään irti. Ja ne elementitkin siellä sivuilla oli ihan kamalia. :D

Kuulostaa hyvälle, pitää käydä itekin katsomassa että sais vaihtoehto ratkaisun tolle metritavarasta tekemiselle. :)

Kerrohan mitä löytyy ja millä toimitusajalla. :) Meillä ei vielä ajankohtaista kun tarvitaan vielä saunaa varastoksi ja seinät ja lattiakin on laittamatta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom