Rematch of the ages (Brazil) Silva vs Sonnen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kumpi vie

• Sonnen

Votes: 0 0,0%
  • Silva

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Huhuttu 7 millin ottelupalkkio auttoi Silvaa ymmärtämään että antaa kahelin yrittää uudestaan.

Mä toivon että Silva häviää, oon niin kyllästynyt koko mieheen. Viimeisimmät ottelut helvetin tylsää kateltavaa Silvan osalta, Sonnen tykkää tehdä työtä otteluissa kovemmalla temmolla mikä taas on se mitä tykkään katsoa. Chael Sonnen all the way, toivottavasti onnistuu tekemään sen mitä lupasikin.

Jep varsinkin kolme viimeistä matsia aivan täyttä kuraa. Nössö lukotus Sonnenia vastaan, sen jälkeen joku ihmeen kurkipotku Vitoria leukaan ja kaiken huippuna todella mauton Okamin tuhoaminen.

Oletteko miettineet, että jos Sonnen sattuis voittamaan niin se ei kyllä pitkään sitä vyötä pidä. Esim Belfort, Bisping, Palhares ja Belcher kaikki aika ikäviä vastuksia. Ja tietysti Silva. Lisäksi jos mestarina on kuka tahansa muu kuin Silva niin veikkaan, että middleweightiin alkaa tulla porukka WW:sta ja LHW:sta. Myös GSP saattais olla kiinnustunut.

Mä uskon, että Silva ei pelkää Sonnenia. Kaveri selkeästi uskoo itsekin siihen että on GOAT, sen näkee naamasta ja elkeistä. En mä usko että Silvan päähän edes mahtuu pelätä ketään. Sen sijaan se tietää että kaikkein eniten se voi ärsyttää Sonnenia sillä, että se ei anna sille rematchia. Mä uskon että mikään ei oo syönyt viimeisen kahden vuoden aikan Sonnenia niin paljon kun se, että se on joutunut olemaan sivussa, vaikka tietää että on oikea ykköshaastaja. Sonnen on joutunut olemaan jatkuvasti pelossa, että jääkö Silva eläkkeelle ennen kun saa rematchinsa. Nyt onneksi näin ei päässyt käymään.

Tässä kohtaamisessa uskon Silvan voittoon. Kävi miten kävi, mielenkiintoinen matsi on pitkästä aikaa tulossa.

Aluksi en voinut sietää Sonnenia, mutta ajan mukana oon oppinut nauraa sen jutuille, mutta viime aikoina kyllä on alkanut huomaa, että alkaa jutut olee vähissä ja kuluneita. Tuntuu, että se huomaa sen itsekin.

Esim. Primetimessä se heitti tyyliin näin: "Silva complained about his rib.. there`s nothing wrong with his rib. The problem is, that as the same as his hands and legs, his rib is attached to something called Andeson Silva.." tai jotain sinne päin. Wtf? Tosi väsynyttä läppää.

Viime matsissa Silva ei saanut alkuerissä kunnon osumia Sonneniin. Kyllä Sonneninkin iholletulo into laskee aika radikaalisti, JOS Silva onnistuu ottelun alussa osumaan Sonnenia kunnon osumilla. On se sitten polvella rintakehään tai nyrkillä nenukkiin.. Jos Sonni saa sen härkämoden päälle ja sitä kautta itseluottamusta, niin Silvalla on pitkä ilta, mutta väitän, että yksi kaksi kunnon osumaa pistää Sonnenin miettimään..

Joo Bisping on vaikea vastus kenelle tahansa, mutta ei voida puhua samassa lauseessa Silvan kanssa, joten jos Bisping onnistui neutralisoimaan Sonnenin pelin sillä tavalla, niin 100 % kuosissa oleva Silva pystyy vähintään samaan. Mark my words..

Mä uskon, että Silva ei pelkää Sonnenia. Kaveri selkeästi uskoo itsekin siihen että on GOAT, sen näkee naamasta ja elkeistä..

Siinä ku Sonnen voitti Brian Stannin aika näytöstyyliin ja rupes huutelemaan Silvaa niin siinä näytti kyllä "GOAT" aika kuumottuneelta. Itsevarmuus oli kaukana siitä.

Joo Bisping on vaikea vastus kenelle tahansa, mutta ei voida puhua samassa lauseessa Silvan kanssa, joten jos Bisping onnistui neutralisoimaan Sonnenin pelin sillä tavalla, niin 100 % kuosissa oleva Silva pystyy vähintään samaan. Mark my words..
Nyt täytyy kuitenkin muistaa, että Bisping on osoittanut usein olevansa loistava alasvientien puolustaja, sekä hyvä nousemaan matosta painijoiden alta. Silva ei ole automaattisesti kaikilla osa-alueilla parempi Bispingiä, vaikka voittaisikin Bispingin, jos matsi toteutuisi. Väitän, että Bisping on noissa äsken mainituissa asioissa reippaasti Silvaa edellä.

Ihmiset yleensä ajattelevat sen näin: Silva voittaisi Bispingin + Bisping otteli hyvin Sonnenia vastaan = Silva hakkaa Sonnenin mennen tullen. Tuollaiset kaavat ovat harvoin paikkaansa pitäviä MMA:ssa. Tyylit vaikuttavat todella paljon otteludien kulkuun. Eteenpäin puskeva kovaleukainen painija on Silvalle paha vastus, mutta Bispingille ei.

Sonnenin trashtalk on omiaan luomaan suuri katsojakunta tulevalle ottelulle. Sonnen on oikeesti aika pirun fiksu ja rento jätkä haastattelujen ja press conference:jen ulkopuolella. Mun käsitys Sonnenista muuttui kun katsoin videoita joissa kaveri on oma itsensä. Alla Roganin podcasti jossa Sonnen on mukana, suosittelen katsomaan vaikka aika pitkä onkin. Itse katsoin muutama päivä sitten kokonaan putkeen. :rock:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Bispingin TDD ja varsinkin se matosta ylöstulo on todella hyvä, paljon parempi kuin Silvan. Bispingin ainoa todellinen heikkous on todella kovaa lyövät pystymiehet, koska leuka ei ole ihan parhaasta päästä. Mies kuitenkin toipuu todella hyvin, jos ei kerralla mene unille ja on useaan otteeseen osoittanut todella kovaa sisua. Ehdottomasti yks mun lempiottelijoista.

Nyt täytyy kuitenkin muistaa, että Bisping on osoittanut usein olevansa loistava alasvientien puolustaja, sekä hyvä nousemaan matosta painijoiden alta. Silva ei ole automaattisesti kaikilla osa-alueilla parempi Bispingiä, vaikka voittaisikin Bispingin, jos matsi toteutuisi. Väitän, että Bisping on noissa äsken mainituissa asioissa reippaasti Silvaa edellä.

Ihmiset yleensä ajattelevat sen näin: Silva voittaisi Bispingin + Bisping otteli hyvin Sonnenia vastaan = Silva hakkaa Sonnenin mennen tullen. Tuollaiset kaavat ovat harvoin paikkaansa pitäviä MMA:ssa. Tyylit vaikuttavat todella paljon otteludien kulkuun. Eteenpäin puskeva kovaleukainen painija on Silvalle paha vastus, mutta Bispingille ei.

U dont say? Voin ylimielisenä tokaista, että älä sekoita mua Jontte89:iin. Olen perillä näistä sun mainitsemistasi faktoista :thumbs: Lähinnä tarkoitin, että Silva kaikessa jäätäväisyydessään kyllä löytää keinon pysäyttää Sonnenin, jos siihen pystyi Bispingkin. Uskon, että Silva oli vaan viime Sonnen kohtaamisessa niin sanotusti "overwhelmed" (miten ton nyt suomentaisi) Sonnenin alasvienneistä ja totta kai kylkivamma vaikuttaa kaikkeen. Jos joku ei ole paininut kylki kipeänä, niin on turha väittää sitä selittelyksi ja ettei se muka haittaisi ottelemista.

(Voi myös olla, että Sonnen tyrmää, lukottaa tai väkisinmakaa Silvan ja mun ennusteet meni taas päin persettä)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
U dont say? Voin ylimielisenä tokaista, että älä sekoita mua Jontte89:iin. Olen perillä näistä sun mainitsemistasi faktoista :thumbs:

Hyvä alkaa minua tuohon vetämään ja kyllä olen minäkin asioista perillä.
Tosin melkein heti kun tuon sanoit vaan varmistit ettet täysin olekkaan.
Bisbingillä kun tosiaan on paljon parempi TDD ja tosiaan nousee nopsaan ylös.
Sonnen kyllä kuitenkin matsin voitti vaikka niukasti voittikin.

No huh huh! Mut yllätti ihan täysin että silva on noin kusisukassa. Nous sonnen ennakkosousikiks kerta heitolla. Kyl saa silva kunnolla pataansa :D veikkaan että pahemmin ku viimeks...

edit: ja silvalla vaa paineet kasvaa ku noi danan jutut on nyt julkisia :P ai ai ai

^^

Sori Jontte ei mitään henkilökohtaista.

Mikä Anderson Silvan erottaa muista on myös miehen etäisyyden hallinta. Yksi tärkeä tekijä hyvässä sprawlissa. Eikös Silvan TDD ole jotain 80 % luokkaa? Jossain demografiassa muistan jossain lukeneeni. Hyvä etäisyyden hallinta yhdistettynä nopeisiin, napakoihin ja tarkkoihin lyönteihin ja potkuihin tekee vastustajan shoottamisen vaikeaksi. Sonni jos puskee tässä matsissa samalla tavalla päälle, väkisinkin syö muutaman siinä matkalla. Vittu turha tässä spekuloida, olis jo lauantai!

Mikäs se läppä oli kun Silva jossain twitter viestissä ilmoitti että on loukkaantunut kuukausi tai pari sitten.. Sittenhän se viesti nopeasti vedettiin pois ja koko homma unohtui.. Oliko kellään infoa mistä tossa oli kyse ja saatiinko siihen koskaan mitään selitystä?

Muistan vaan että joku sitä ehti jo kommentoida että Silva keksii jo selityksiä tappion varalle..

Japi;3746405[B sanoi:
]Huhuttu 7 millin ottelupalkkio[/B] auttoi Silvaa ymmärtämään että antaa kahelin yrittää uudestaan.

Sun unissas :)

Mistä ihmeen GOATista puhut? Eihän Fedor ole ottelemas ;)

Mikäs se läppä oli kun Silva jossain twitter viestissä ilmoitti että on loukkaantunut kuukausi tai pari sitten.. Sittenhän se viesti nopeasti vedettiin pois ja koko homma unohtui.. Oliko kellään infoa mistä tossa oli kyse ja saatiinko siihen koskaan mitään selitystä?

Muistan vaan että joku sitä ehti jo kommentoida että Silva keksii jo selityksiä tappion varalle..

Joku huhu liikkui Silva kielsi asian twitterissä.

Sun unissas :)

Mistä ihmeen GOATista puhut? Eihän Fedor ole ottelemas ;)

Sun jutut alkaa olee aika säälittäviä.

U dont say? Olen perillä näistä sun mainitsemistasi faktoista :thumbs: Lähinnä tarkoitin, että Silva kaikessa jäätäväisyydessään kyllä löytää keinon pysäyttää Sonnenin, jos siihen pystyi Bispingkin.
Kiitos selvennyksestä. Alkuperäinen viesti kuulosti siltä, että Silva pystyisi samaan kuin Bisping, mitä painin puolustamiseen tulee. Niin, ja Bisping ei pysäyttänyt Sonnenia, vaan hävisi pistetappion. Erityisesti kolmannessa erässä Bispingillä ei ollut enää mitään Sonnenille.

Uskon, että Silva oli vaan viime Sonnen kohtaamisessa niin sanotusti "overwhelmed" (miten ton nyt suomentaisi) Sonnenin alasvienneistä ja totta kai kylkivamma vaikuttaa kaikkeen. Jos joku ei ole paininut kylki kipeänä, niin on turha väittää sitä selittelyksi ja ettei se muka haittaisi ottelemista.
On todella mahdollista, että Silvan pitkä tappioton putki teki vähän hallaa miehelle, eikä siksi valmistautuminen ollut kaikkein parasta mahdollista. Kylkivammatkaan harvoin parantavat suoritusta.

Tärkein pointti on, että Silva voitti ja Sonnen hävisi. Lopulta ei ole väliä, vaikka hallitsisi kaikki viisi erää, jos kuitenkin jää lopulta lukkoon jumiin ja taputtaa. Olen myös sitä mieltä, että nuo kylkivammaselittelyt ja muut ovat tekosyitä, oli siellä sitten jotain vikaa tai ei. Harjoitellessa melkein aina johonkin paikkaan sattuu, eikä matsissa olla melkein koskaan täydessä terässä. Jos loukkaantuminen on niin paha, että sillä voi selitellä omaa huonoa matsiaan, kannattaa varmaan siirtää ottelua.

Minä esimerkiksi olen varma, että Shogun olisi nuijinut Griffinin ensimmäisessä kohtaamisessa, mutta Shogun lähti matsiin puolikuntoisena leikkauksen jälkeen ja sai pattiinsa. Mutta voitto on voitto, erityisesti kun Shogun itse lähti matsaamaan täysin tietoisena omasta kunnostaan, eikä siinä ole millekään tekosyille sijaa. Mitäs läksit!

Erityisesti minua ihmetyttää, miksi Silva kokee tarvetta selittelyyn, vaikka ottikin voiton matsista. Olisi vain ottanut voiton ilman turhia selittelyjä.

Pressitilaisuus on tänään klo 2.00 PM eastern time eli laskujeni mukaan klo 21 Suomen aikaa. Streemi löytyy ainakin Mmajunkien sivuilta. Voi olla, että kuullaan taas legendaarista läppää molemmilta osapuolilta.

Suositut

Back
Ylös Bottom