rekkaonnettomuus (2 kuollutta)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zarkus
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
26.9.2005
Viestejä
250
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm

Taas näitä venäläisrekkoja, eikös näitä niiden aiheuttamia onnettomuksia ole ollut muutama muukin viime aikoina? Minkäköhän takia niiden pitää kuljettaa tavaraa Suomen satamien kautta ja vaarantaa täkäläistä liikennettä kun niillä käsittääkseni on omakin satama Pietarissa? Kait Suomi ( tai Hangon satama?) tuosta poikkiliikenteestä jotain korvausta saa(?) mutta silti...


Voi meneekö tää taas russofobian alle ...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
zarkus sanoi:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm

Taas näitä venäläisrekkoja, eikös näitä niiden aiheuttamia onnettomuksia ole ollut muutama muukin viime aikoina? Minkäköhän takia niiden pitää kuljettaa tavaraa Suomen satamien kautta ja vaarantaa täkäläistä liikennettä kun niillä käsittääkseni on omakin satama Pietarissa? Kait Suomi ( tai Hangon satama?) tuosta poikkiliikenteestä jotain korvausta saa(?) mutta silti...


Voi meneekö tää taas russofobian alle ...

Monikulttuurisuus on rikkaus ja se pätee tässäkin: On rikkaus, kun venäläiset tuo omaa liikennekulttuuriaan Suomeen. Ei sitä saa kritisoida tai olet rasisti. Odotan sitä että "suvaitsevaiset" sallii englantilaisten ajaa tien vasenta puolta, kun se kuuluu niiden liikennekulttuuriin :rolleyes:

No joo, mutta vakavasti puhuen on sentään hyvä, että henkilöautojen kuljetus Venäjälle on siirtynyt rekkojen kyytiin. Muutama vuosi sitten sai aina kauhistella, kun venäläiset kaahasi siirtorekkareissa uusilla Mersuillaan miljoonaa Porvoon moottoritiellä. Toki edelleen olisi parannettavaa venäläisten rekkakuskien ajotavoissa.

Edit: Jostain luin, että on luotettavampaa/halvempaa kuskata Japanissa valmistettu auto Hangon sataman kautta Vladivostokiin kuin viedä se suoraan Venäjän itäpään satamiin. Noh, kai Suomikin noista rekoista jotain nettoaa...
 
Juuri tänään kuulin kun kuskit juttelivat, että kuulemma venäläiset ostaisivat uudet autonsa Suomesta, sillä täällä ovat verottomat autot Euroopan halvimpia.
...tjsp.
 
wab sanoi:
Juuri tänään kuulin kun kuskit juttelivat, että kuulemma venäläiset ostaisivat uudet autonsa Suomesta, sillä täällä ovat verottomat autot Euroopan halvimpia.
...tjsp.
Ainakin ennen autotehtaat tosiaan myivät autot erittäin halpaan hintaan Suomeen, koska täällä on niin korkea verotus. Mun mielestä kuitenkin EU puuttui asiaan ja maakohtainen hinnoittelu kiellettiin, eli kaikille pitäisi nyt myydä samaan hintaan. Tai sitten olen väärässä...
 
fish sanoi:
Tuo nyt olisi voinut olla minkämaalainen rekka tahansa.

Konginkankaalla oli Suomalaisrekka...
Samaa mieltä. Se olisi voinut olla vaikka ruotsalainen.

Ottakaa huomioon, että tolla "rekkarallilla" on varmasti ihan kiva työllistävä vaikutus Hangon päässä.

Ei noissa venakoissa mitään vikaa ole. Suurin osa ihan ok jengiä. Varsinkin turistit, jotka lappaa rahaa ihan hulluna Suomeen hiihtokeskuksissa, kylpylöissä jne. lomakohteissa. Tekee hyvää monille yrittäjille täällä meillä. :thumbs:
 
Suurin syy on 50-luvun tasolla oleva tie.
 
JoAT sanoi:
Ottakaa huomioon, että tolla "rekkarallilla" on varmasti ihan kiva työllistävä vaikutus Hangon päässä.

Näin..eikä tuo rekkaralli ihan pelkästään Hankoa elätä. Ei Helsinkiinkään aivan huvikseen uutta satamaa rakenneta :) .
Vaikka noita todella ikäviä ja valitettavia tapauksia ajoittain sattuu, kannattaa kuitenkin toivoa ettei venäläiset saa koskaan omia satamiaan toimimaan.
Saattaa muutoin tulla monissa satamakaupungeissa itku.
Transitoliikenne tuo nykyisin leipää aika moneen suomalaiseen ruokapöytään.
 
fish sanoi:
Tuo nyt olisi voinut olla minkämaalainen rekka tahansa.

Paitsi että se oli venäläinen. Nimittäin sieltäpäin kotoisin olevana ja jokusen kilometrin noitten seassa autoilleena voin kertoa, että venäläistä rekkaa ohittaessa tai sellaisen vastaan tullessa, on tavaksi tullut varmuuden vuoksi katella ennakkoon minnepäin tienpiennarta sitä olisi turvallista rysäyttää jos tulee pakkorako hätäväistölle. Niin hurjan näköistä se kaluston kunto on ollut.
 
Kotkalaisena voin sanoa että noi venäjän rekat ei oo lähellekkään yhtä hyviä kuin suomalaiset. Venakkorekkojen perävaunutkin saattaa kulkea ihan erilinjassa kuin nuppi, siis rekka menee osittain "kylki edellä", vaunut kallellaan ja kuskin kunto voi olla sellainen (tai ohjauksen) että auto vatkaa siksakkia koko kaistan leveydeltä. Ja noita rekkoja on todella paljon täälläpäin.
Itse onnettomuuspaikalla käy melkoinen sivutuuli ja oma hiace on parikertaa talvella lähtenyt tuulesta johtuen sivuluisuun, semmonen hieman yllättää aamulla väsyneenä suoralla tiellä tasavauhdilla
 
hgw sanoi:
Paitsi että se oli venäläinen. Nimittäin sieltäpäin kotoisin olevana ja jokusen kilometrin noitten seassa autoilleena voin kertoa, että venäläistä rekkaa ohittaessa tai sellaisen vastaan tullessa, on tavaksi tullut varmuuden vuoksi katella ennakkoon minnepäin tienpiennarta sitä olisi turvallista rysäyttää jos tulee pakkorako hätäväistölle. Niin hurjan näköistä se kaluston kunto on ollut.
Itsekin olen niiden seassa jonkun verran ajellut ja en stressaa niistä enempää kuin "tavallisista" rekoista.

Itse olen ymmärtänyt tai antanut itseni ymmärtää, että rekkojen kunto olisi parantunut lisäätyneiden ratsioiden ja muiden tarkkailutoimien ansiosta. Tietysti aina mahtuu sekaan kaikenlaista romua.
 
lej sanoi:
Suurin syy on 50-luvun tasolla oleva tie.
Jos oikein ymmärsin uutisista tuon onnettomuuspaikan, niin tuolla kohdalla on uudehko ohituskaista. Koko suora kylläkin on kummallisesti kallistettu "keskikohdaltaan", eli profilli on suoraksi tieksi jyrkkä. Tien erikoinen kallistus + jää + sivutuuli + pieni ohjausvirhe luultavasti riittää.

Rekka olisi toki voinut olla minkä maalainen tahansa, mutta tuolla pätkällä ehkä 95% rekoista on venäläisiä.
 
Arvid sanoi:
Jos oikein ymmärsin uutisista tuon onnettomuuspaikan, niin tuolla kohdalla on uudehko ohituskaista. Koko suora kylläkin on kummallisesti kallistettu "keskikohdaltaan", eli profilli on suoraksi tieksi jyrkkä. Tien erikoinen kallistus + jää + sivutuuli + pieni ohjausvirhe luultavasti riittää.

Rekka olisi toki voinut olla minkä maalainen tahansa, mutta tuolla pätkällä ehkä 95% rekoista on venäläisiä.
Kyllä mäkin olen sitä ohituskaistaa pitkin ajanut. Ja sitä tietä yleensä. Ja muutaman kerran on kyllä hirvittänyt jonkin verran se miten siellä ajataan.

Ohituskaistat ovat muutenkin usein aika paljon vaarallisempia kuin normaali tie. Leveäkaistatie helpottaa hieman, mutta niilläkin osuuksilla on pari kertaa ollut aika jänniä tilanteita.

Ainoa mikä noi ongelmat ratkaisisi varmimmin olisi moottiritie. Jota on odoteltu varmaan vasta noin 40 vuotta.
 
Suomalaiset maksavat päättäjiensä vastuuttomuudesta hengellään. Tuo tie on varmaan yksi Suomen tärkeimmistä, mutta yhtenäinen moottoritie puuttuu. Ei mitään järkeä. Tuolla liikkuu hirveästi raskasta kalustoa. Säästääkö kukaan autossa turvavöistä? :curs:
 
Tänään (tai eilen) Lappeenrannassa: venäläisrekka ajoi päin suomalaista. Tulos: suomalainen kuoli, venäl. vammoja. Oli paperihesarissa, en löytänyt linkkiä vielä.
 
JPK sanoi:
Kotkalaisena voin sanoa että noi venäjän rekat ei oo lähellekkään yhtä hyviä kuin suomalaiset. Venakkorekkojen perävaunutkin saattaa kulkea ihan erilinjassa kuin nuppi, siis rekka menee osittain "kylki edellä", vaunut kallellaan ja kuskin kunto voi olla sellainen (tai ohjauksen) että auto vatkaa siksakkia koko kaistan leveydeltä. Ja noita rekkoja on todella paljon täälläpäin.

Viime kesänä ilmoitin poliisille tuommoisesta kallellaan kulkevasta rekasta. Tuo tosin oli Hämeenlinnanväylällä etelään päin menossa ja muistaakseni oli Puolan kilvissä se rekka. Mutta oli kyllä aika hurjan näköistä kun rekan perävaunu oli noin 30 astetta kallellaan pientareelle päin.
 
Venäjän omien satamien infrastruktuuri ei yksinkertaisesti riitä sille käsittämättömälle tavaramäärälle joka Suomen kautta transitona sinne itään menee. Pietarin satamaa kehitetään, että se voisi alkaa ottaa vastaan ajoneuvoja, mutta siltikään siellä ei tule varastointikapasiteetti riittämään, joten Suomen kautta tulee jatkossakin liikkumaan suuri määrä tavaraa. Muistaakseni se oli niin että siperian radan kautta kauko-idästä venäjälle tuotavan tavaran rahti tulisi n. 2 kertaa kalliimmaksi... tämä selittänee suuren määrän transitokamaa suomen teillä!

Tosiaan tällä transitohommalla on suuri vaikutus Suomen talouteen ja todella moni sillä leipänsä ansaitsee. Mukaanlukien allekirjoittanut.

Venäläisen kuljetuskaluston taso on kohentunut huomattavasti viime vuosien aikana ja pääsääntöisesti se on ihan asiallisella tasolla. Media kohtelee kuljetusalaa aivan toisin kuin yksityisautoilijoita; jos henkilöauto tulee kolmion takaa rekan eteen ja ruumiita tulee, on yleensä otsikointi tyyliä: REKKA TAPPOI, 8 KUOLI. Sisäsivulta sitten totuus...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom