Reisiluu poikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coupe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meni reisiluu poikki 3-4 viikkoa sitten ja olen kuitenkin salilla käynyt pari viikkoa aktiivisesti noin 3 kertaa viikossa tavalliseen tahtiin. Jalkareenit tietenkin olen jättänyt pois. Onko ihan fiksua käydä salilla vaikka on jalka paskana? Ehkä tää kysymys pitäs esittää lääkäreille mutta kysyn nyt pakkislaisten mielipidettä:)

Meni reisiluu poikki 3-4 viikkoa sitten ja olen kuitenkin salilla käynyt pari viikkoa aktiivisesti noin 3 kertaa viikossa tavalliseen tahtiin. Jalkareenit tietenkin olen jättänyt pois. Onko ihan fiksua käydä salilla vaikka on jalka paskana? Ehkä tää kysymys pitäs esittää lääkäreille mutta kysyn nyt pakkislaisten mielipidettä:)

Helpottais kummasti vastaamista jos kertoisit vähän vammasta. Mitä sulle tapahtu, minkalainen murtuma (pirstalainen vai melko siistitsti poikki)? Ja millä korjattiin; ydinnaulalla vai levyllä? Ja mistä kohtaa murtu? Ja mitä sulle annettiin varausohjeeksi? Varaamatta, puolipaino vai varaus kivun mukaan?

Eipä sulla kovin pahasti ole tainnut mennä koipi, jos noin pian pystyt käymään aktiivisesti salilla :wtf: Mulla murtui reisiluu (meni oikeastaan ihan säpäleiksi tosta polven kohdalta) ja ensin olin viikon sairaalassa, mut leikattiin ja ensimmäiset pari viikkoa kotona olin ihan sumussa. Mua oltaisiin haluttu itseasiassa pitää sairaalassa vielä pidempäänkin, mutta vaadin päästä kotiin. Suihkussa käyminen, sängyn ja vessan välin kulkeminen ym. pikkujutut olivat aluksi ihan tuskaa enkä todellakaan olisi voinut kuvitella käyväni missään kodin ulkopuolella...

Tosin myöhemmin kävin salilla tekemässä yläkroppaa, mutta silloin onnettomuudesta oli kulunut jo aikaa. Voisin melkein sanoa, että jos lääkäri on kieltänyt kaiken varauksen jalalle, ei kannata ainakaan hirveästi salilla tempoa. Yllättävän helposti painoa menee jalan päälle ja/tai se taittuu jotenkin. Mä jouduin yleensä laittamaan polven tukisiteisiin, koska jalka yksinkertaisesti rasittui liikaa vaikka en tehnyt kuin yläkroppaa.

Kannattaa antaa koiven parantua ihan kunnolla, sillä elämästä tulee yhtä helvettiä jos se luutuu vinoon tai käy jotain muuta, minkä takia reisi vaivaa koko loppuelämän. Sen verran iso ja tärkeä luu kuitenkin kyseessä.

Riippuu kyllä ihan että millä tavalla se katkes ja kuinka pahasti.
Jos joku hiusmurtuma tuli niin miksei salilla vois käydä tekees yläkroppaa ja liikkua sauvojen kera.

Itellä meni reisiluu "puoleen väliin katki", eli siis ihan kunnon murtuma mutta se oli vaan about puoleenväliin asti että leikkausta jne ei tarvittu.
Esim tollasen murtuman kaa pystyy viikon pääst hyväl tuuril liikkumaan.

Mutmut, jos tuli hiusmurtuma niin miksei salilla vois käydä vaikka kokoajan kunhan jalkoja ei rasita.

Muutesmuutes, nyt on neljäs kuukausi ulkona salilta koska käsi meni kahteen otteeseen, onko kuinka helppo saada vanhat voimat takas tällasen jälkeen? En vaadi mitään tarkkaa aikaa mut olis kiva tietää et kuinka helvetin vaikeeta se sit tulee olemaan..

Ihan hyvä läppä...:david:
hauskinta tässä on ehkä se että muutama vielä otti tän tosissaan...:worship:

Itseltäni meni reisiluun kaula poikki n.3 vuotta sitten ja aloitin salilla käymisen pari viikkoa sairaalasta pääsyn jälkeen... ihan hyvin pystyy yläkroppaa vetämään salilla. Se on toki iso etu jos sinulla on joku kaveri jeesaamassa painojen kanssa (joskus mua katottiin ku hullua kun hypin yhdellä jalalla pitkin salia kiekot kädessä :) ). Ota vaan varovaisesti ettet anna jalalle liikaa varausta ennenkuin saat siihen lääkäriltäsi luvan, et varmasti halua uudestaan leikkaukseen.
ps. suosittelen uintia lämpimästi kuntoutukseen se mulla toimi tosi hyvin ehkäisemään ns. kangistumista ja muutenkin mukavaa kuntoilua jos vain vedestä tykkää ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mitä helvettiä te teette että yli kymmenenkin kertaa saa luun muurrettua? :E mä oon rymynny vitusti lasketellessa, pelasin 10-11 vuotta futista, 5v karatee, vaparia jonku verran. mulla murtu kerran nilkka kun tehtiin yhdenjalan hyppyjä futisreeneissä paikallaan..

mitä helvettiä te teette että yli kymmenenkin kertaa saa luun muurrettua? :E mä oon rymynny vitusti lasketellessa, pelasin 10-11 vuotta futista, 5v karatee, vaparia jonku verran. mulla murtu kerran nilkka kun tehtiin yhdenjalan hyppyjä futisreeneissä paikallaan..

Ihan sairauden takia napsahdellu noi reidet niin ahkerasti.

Joo siis tarkennan hiukan eli tapahtui auto onnettomuudessa ja meni kohtuu siististi poikki tuosta ylä reidestä eli ehkä 5-10cm lonkan alapuolelta. Korjattiin ydinnaulalla. Nyt oon pitäny yli viikon taukoa salilta ja 10. päivä on kuvaukset jonka jälkeen saa luultavasti laittaa osan painosta raajalle. Nyt on tuo raajan paino rajana eli 15-20kg. Huomenna taas pitäisi mennä salille. Ei ole ollut suurempia ongelmia kun muut on avustanu painojen kanssa. Innolla oottelen että pääsis jo alakroppaa reenaileen:rolleyes:

Joo siis tarkennan hiukan eli tapahtui auto onnettomuudessa ja meni kohtuu siististi poikki tuosta ylä reidestä eli ehkä 5-10cm lonkan alapuolelta. Korjattiin ydinnaulalla. Nyt oon pitäny yli viikon taukoa salilta ja 10. päivä on kuvaukset jonka jälkeen saa luultavasti laittaa osan painosta raajalle. Nyt on tuo raajan paino rajana eli 15-20kg. Huomenna taas pitäisi mennä salille. Ei ole ollut suurempia ongelmia kun muut on avustanu painojen kanssa. Innolla oottelen että pääsis jo alakroppaa reenaileen:rolleyes:

menikö oikeesti? koska tapahtu tää onnettomuus?

Itellä meni nimittäin täysin samalla tavalla, paitsi että ydinnaula löytyi reidestä jo valmiiks ja jalalle ei juurikaan tarvinnu tehä mitään :D

About kuukauden päästä sain seisoskeltuu kohtuu helposti, nyt siitä on about 2 kuukautta ja konkkailtuu saa jotenkuten.. tosin uudet kuvat otetaan vasta 3-4 viikon päästä, että täl hetken konkkailu menee vähä sydän kurkussa..

Onnettomuudesta on nyt 7 viikkoa. Oli röntgen ja lääkäri sano että normaalisti on luutunu ja parin viikon päästä uus aika niin siitä sitten pikkuhiljaa pitää taas opetella kävelemään ilman keppejä. Joo kyllä innostusta riittää käydä salilla kun en jaksa makailla muutenkin ehkä hiukan liikaakin tullut liikuttua. Tuli käytyä ulkomaillakin niin pääsi uimaan.. on meinaan pirun hyvää kuntoutusta tämmöseen vammaan itse pystyin ainakin uimaan lähes normaalisti!:D

Onnettomuudesta on nyt 7 viikkoa. Oli röntgen ja lääkäri sano että normaalisti on luutunu ja parin viikon päästä uus aika niin siitä sitten pikkuhiljaa pitää taas opetella kävelemään ilman keppejä. Joo kyllä innostusta riittää käydä salilla kun en jaksa makailla muutenkin ehkä hiukan liikaakin tullut liikuttua. Tuli käytyä ulkomaillakin niin pääsi uimaan.. on meinaan pirun hyvää kuntoutusta tämmöseen vammaan itse pystyin ainakin uimaan lähes normaalisti!:D

Joo siis uiminen on niin parasta, ja jos on vähä matalampi pää altaassa nii saa pystyy kävelemään jo paljo aikasemmin ku maalla, et ei ihan unohdu.

Joo siis uiminen on niin parasta, ja jos on vähä matalampi pää altaassa nii saa pystyy kävelemään jo paljo aikasemmin ku maalla, et ei ihan unohdu.

Juu aivan totta vedessä pystyy kävelemään. Uimahallissa voisi käydä tai no mitä turhia enää kun reilun viikon päästä pääsee noista alumiinitangoista eroon ja ihan vain ja ainoastaan omilla jaloilla kävelemään!:D

Juu aivan totta vedessä pystyy kävelemään. Uimahallissa voisi käydä tai no mitä turhia enää kun reilun viikon päästä pääsee noista alumiinitangoista eroon ja ihan vain ja ainoastaan omilla jaloilla kävelemään!:D

Joo, eivät kuulemma nykyään enää lainaa jalkoja uimahalleissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom