Reisille täsmäaseita?

Mun reisien paksuus on leveimmältä kohdalta 59 cm. Lihasta niissä ei oo edes himpun vertaa, vaan ne on täyttä läskiä. Musta ne ei oo ihan kauhiankauhian paksut, vaikka paksut ovatkin. Muut voivat kyllä sitten olla eri mieltä. :)
Ehkä tota asiaa tasapainottaa se, että mulla on T-vartalo. Ylävartalo on kokoa 42-44 ja alavartalo on lähempänä 38.

Tää menee ehkä vähän :offtopic: , mutta millä sais sisäreisiin salakavalasti iskeneet läskimöykyt(?) pois? Onko ainoo keino tähän aerobinen vai saisko salillakäymisellä tuloksia? Viime aikoina on kaikki liikunta jäänyt vähän vähemmälle, joten voi melkein suoraan sanoa, että ne johtuu siitä. :nolo: Tarkoitus olisi _taas_ kerran aloittaa salilla käyminen, kunhan sais vaan tän ison perseen ylös sohvalta.
Onko reidenlähentäjälaitteesta apua? Tavallaan voisi sanoa, että aloitan uudestaan aloittelijan tasolta, niin että varmaan mikä tahansa liikunta auttaa. Vai kuinka?

Paikallinen rasvanpoltto ei ole mahdollista, joten reidenlähentäjäkoneella ei saa sisäreisistä lähtemään rasvoja. Kyseisestä laitteesta ei muutenkaan ole paljoa hyötyä, kohteena oleva lihas kun ei paljon ulkonäköön vaikuta.

Ainoa erikoisliike rasvojen vähentämiseen on punnerrus ruokapöydästä poispäin. Pelkkä aerobinen ei oikein riitä.
Saliharjoittelu ei kuluta kovin paljoa rasvoja, mutta sillä saa rasvan tilalle lihasta->näyttää paremmalta. Eli paras yhdistelmä olisi jos laitat sapuskapuolen kuntoon, etsit jonkin mieleisen liikuntalajin ja teet sitä aerobisena liikuntana ja käyt lisäksi salilla. Kuulostaa ehkä paljolta, mutta jos salilla käy pari kertaa viikossa ja aerobista tekee vaikkapa saman verran, ei määrä mikään kauhea ole.

Olet ilmeisesti käynyt salilla aikaisemminkin. Mikä sai silloin lopettamaan? Jos homma alkoi tympimään kun haluttuja tuloksia ei tullut, kannattaisi ehkä pyytää joku ohjaaja tms. neuvomaan nimenomaan omiin tavoitteisiisi sopiva ohjelma. Kummasti motivoi, kun tuloksia alkaa näkymään eikä harjoittelu ole mennyt hukkaan...

Tsemppiä!

Hyvä kysymys, että mikä ihme sai mut lopettamaan salilla käynnin. Tekosyitä on monia, mut ei yhtään kunnollista. Sitä vaan tuntu ettei koskaan ollut aikaa. Matkan pituutta ei voi valittaa sillä kuntosali on alle 500 metrin päässä ja auki ympäri vuorokauden (opiskelupaikan kuntosali). Se huono puoli kuitenkin on, että siellä ei ole ketään ohjaamassa.

Tota reisilähentäjä liikettä mä ajattelin siksi, että ne läskit on saattanut olla siellä koko ajan, mutta kun ennen oli lihaksiaki niin ne ei vaan pistäny silmään yhtä pahasti. Ehkä monipuolisemmin auttaisi jalkakyykky, jalkaprässi tai vastaava.
Kiitos neuvoista Lilith.

Itsekin kuulun tähän pohjoismaiseen reitevä & persevä sakkiin...joten saman "vaivan" kanssa painitaan. Aloitin harrastaa vasta viime kesänä, mutta kivasti on jalat kohentuneet = läskimuhkurat tasoittuneet ja lihasten piirteet erottuu. Huomasin sen itseasiassa lähes yllättäen :)

Se mitä oon tehnyt: - en kyllä tiedä mikä on ollu vaikuttavinta-.

Jaloille oma päivänsä salilla niin, että 2-3 päivää tietää tehneensä, mutta ei oo silti jäykkä tai kipee olo.

Lenkkiä hölkäten tai reippaasti kävellen tunti kolmesti viikossa ja esim. salibandyä 1½ tuntia viikossa.

Lisäksi oon lopettanut sen ainaisen light-limsan (lähinnä colan) litkimisen ja vaihtanut e-pillerit uudempiin.

Yhdistelmä on ilmeisesti auttanut ja ensi kesänä sitten voi pistää päälle melkein mitä haluaa...jos mitään :D

Yhden jalan kyykky

Itse olen tehnyt yhden jalan kyykkyä smith koneessa. Joku penkki tai laatikko taakse ja toinen jalka sen päälle. Pidin sitä turvallisimpana vaihtoehtona jotta esim mahdollinen horjuminen ym ei haittaa. Voi keskittyä itse liikkeeseen eikä pystyssä pysymiseen. Myös kun löytää hyvän asennon ja liikeradan niin se käy erittäin tehokkaasti. Toinen liike mitä olen tehnyt on että penkki on edessä (ei mikään pieni laatikko), tanko niskassa ja sitten yhdellä jalalla nouset penkille ja alas yhden sarjan ja vaihdat heti toiselle jalalle, teet sarjan ja lepäät vasta sen jälkeen. Kyllä tuntuu ja peppu saa kyytiä samalla. Ylhäällä ollessa kannattaa pysähtyä hetkeksi ja oikein jännittää lihaksia niin tuntuu vielä enemmän ja saa hieman tehoa lisää koko harjoitukseen. :whip: Jos oikein itseään ruoskii ja viimosen päälle tekee niin treenin jälkeen olo on :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom