Reisille täsmäaseita?

Moi,
tästä on ehkä ollut ennenkin mutta en löytänyt searchillä..

Eli reisiongelma, miten saisi ihanat Barbien reidet. Salitreenillä ja aerobisella on jonkun verran saatu sopusuhtaisuutta kroppaan mutta reidet on silti turhan tuhdit. Mitä täsmäaseita suosittelisitte? Onko jotain erityisen hyviä lajeja tai liikkeitä, kuten spinning tai rullaluistelu tai jalkakyykyt?

Haluaisin ihanan hoikat reidet mutta onkohan mahdollista? Ei niissä ole selluliittiä tai ratsastushousuja mitenkään erityisesti, vaan ruumiin malli vaan on semmoinen että siinä kohtaa on enemmän tavaraa, sääret ja nilkat ovat aika sirot, joten omasta mielestäni jalat näyttävät vähän hassuiltakin kokonaisuutena kun alaosa on paljon pienempää kokoa.

Kiitos vinkeistä!

Ikävä tosiasia lienee, että jos ruumiinrakenteeseesi kuuluu tuo reitevyys, niin siitä on melkoisen mahdotonta päästä eroon. Varsinkaan, jos rasvaa ei reisissäsi laihdutettavaksi (enää?) ole. Itse olen myös tuota suomalaisnaisille niin yleistä reitevää ja persevää mallia, ja olen todennut parhaaksi olla huolehtimatta asiasta sen ihmeemmin, eiköhän meille jokaiselle löydy kuitenkin diggarinsa... :D

Mutta vaikka reidet olisivat tuhditkin, niin hyvännäköiset niistä saa taatusti oikealla treenillä! Salilla ehdottomia lempiliikkeitä ovat raskaat kyykyt ja sjmv. Reidenojennukset (mahdollisimman isoilla painoilla nekin) tuntuvat myös tehoavan hyvin. Aerobisella puolella suosin spinningiä, ja kesäisin rullaluistelua, ja nyt olen pikku hiljaa opettelemassa myöskin hölkkäämisen saloja. Näillä konsteilla olen ainakin itse saanut muokattua koipiani "fitnessimmiksi"! :whip: :)

Yhdenjalankyykky on ihan ehdoton! :thumbs:
Ja sit ihan aerobisen puolelta hölkkä! Sit mulla olis vielä sellanen reisille tarkoitettu kolmen liikkeen liikesarja, tosi tehokas!!...tulee tehtyä sisäreidetkin ja koko paketille tulee tehokkaasti hommaa! Siihen ei muuta tarvita, kuin pikkasen tilaa. Hommat hoidetaan istualteen/selällään :lol2: ....meni vähän taas pervoilun puolelle... Joo mut niitä on vähän vaikea selittää näin kirjoittamalla. Voin ehkä yrittää jossain vaiheessa....

Joo, minä olen kanssa tätä perus-suomalaista mallia, että ei tässä yskin olla. Mulla on jännän mallinen kroppa, ylävartalo on likipitäen rasvaton, että laihduttaminenkaan ei hyvin toinna, mut reisissä on sitten siitäkin edestä. On ne kiinteytyneet, -kiitos kyykkäämisen ym, lenkkeilyn ja pyöräilyn.. Ja onhan se totta, että reidet ja persus (vaik on fläsääkin päällä) jois on treenillä saatu oikea muoto ja lihasta, näyttää paremmalle kuin toisten ihannoima lattaperse-herneletku-look. aivan varmasti! että hyvällä omallatunnolla tässä pyöreetä persettä mukana kuljetellaan.. Se ongelmahan tässä naisena olemisessa on, että tahtoo olla vähän enempi rasvaa kuin noilla uroillamme. Kyykyt ja askelkyykyt puree, takareisiä kannattaa kyl kans vahvistaa. Näin itse totesin, ja heti on suhteellisempi vaikutelma. Jos on leveä lantio, on turha mistään 'barbie-jaloista' edes haaveilla, ite en edes haluais, näyttäis suorastaan pahalta jos olis levee ja lattana lantio josta kaks tikkua lähtis alaspäin...

pliis, yritä!

Toi alkoi ihrveesti kiinnostamaan toi tosi tehokas kolmen liikkeen sarja!! Iik.. koita selittää se jotenkin, voinhan sitten kysyä lisäselvennyksiä jos ei mee jakeluun hetimmiten!!

Samoin, miun reisi-persuslinja on kans levvee. Mie olen pitänyt reisien ympärystä kurissa runsaalla aerobisella. En tosin viime aikoina, pakko myöntää. Ilimankos lantio ja reiet tuntuvat ekstra-leveiltä. En ole vielä aloittanut ees pyöräilykautta. Talvella olen huomannut reisien pysyvän kuosissa, jos/kun olen useasti käynyt hiihtolenkeillä. Pitäs ottaa itteä niskasta kiinni, nakata pyörän selkään ja alkaa polkea noin 30km lenkkejä.

Salitreeniä olen sentään tehnyt jaloille: takareisiliikkeitä ja reidenlähentäjiä. Viimeksi eilen myös hyppykyykkyjä kevyellä tangolla rinnallevedon päälle (jälkimmäinen oik. selkäliike). Ai niin, onhan tuo akkasähly kans mukavaa rääkkiä jaloille, muuten eivät koivet kai muistaisi ollenkaan, miten juostaan. Suosittelisin jotain mukavaa pallopeliä jaloille, jos vain on mahdollisuuksia (=porukkaa tiedossa, paikka + sopiva aika).

Kas kun kukaan ei ollut vielä maininnut... Jos jalkasi ovat lihaksikkaat niin en niistä tikkuja lähtisi tekemäänkään, kyllä treenatut jalat on aina paljon paremman näköiset! Jos ylä- ja alakroppa ovat eri paria niin keskity hieman enemmän yläkroppaan!

Ja älä murehdi liikaa! :)

Mulla on myös aika paksut reidet... ja musta vaan tuntuu että kesän jälkeen ne on aina tosi paksut. Oon nimittäin himo rullaluistelija... ja luulen että siitä isot reiteni myös johtuvat. Millä saisin pohkeisiin lisää muotoa? kun tuntuu että jalat on vaan reisien kohdalta muhkeat.

Sulimaani: samaa ajattelin minäkin. En oikein usko, että kovin moni (punttimimmi ainakaan) oikeasti haluaa barbin reisiä :eek: Selkään vaan leveyttä niin kyllä ne kropan suhteet siitä tasoittuvat :thumbs:

Originally posted by MissFlightatten
Yhdenjalankyykky on ihan ehdoton! :thumbs:

Muille kanssa sama kysymys: eli miten teette noi yhdenjalan kyykyt? Vapaa jalka eessä vai takana, tuettuna jossain vai ilmassa? Oon nähny monenlaista vääntämistä mutten tiedä mikä ois paras tapa tehdä se oikein. Tai onko missään mitään yhtä oikeeta tapaa mut ettei ainakaan ihan päin mettiä menis.

Ja eipä ne barbin reidet mullakaan ole eikä sellasiks ilman anoreksiaa tulis...Jos tästä alkaisin reisiäni pienentään ni tuskin paljon kyykkäilisin enää edes ilman painoja. Asian kanssa on vain elettävä :kippis1:

Samoilla linjoilla minäkin Sulimaanin ja Tiukkiksen kanssa. Taitaa suurin osa reisiongelmista olla korvien välissä, ja korjaantuvat pienellä asennemuutoksella. :thumbs:

:D hihii, semmoiset jalat on hyvät mitkä on Bodaus -lehdessä naisilla. (miehistä puhumattakaan...;) ) Ne on mielestäni sopusuhtaisia ja ei-reiteviä. PItäähän reisissä lihasta ja muotoa olla, mutta mutta ei nää mun reidet näytä samalta kuin niillä vaikka olen parhaani yrittänyt. Tosin eihän mulla kyllä harjoitusmäärät missään nimessä ole samat kuin esim. Anu Mäkisellä.

Aah ihanaiset reidet.. itekkin olen a-mallin tyyppiä ja oon luopunut toivosta saada suikot reidet. Kyllä ne on muotoutuneet ja vähäsen kaventuneetkin jalkatreenin ansiosta, vähän oon varonu isoja painoja ettei vallan muhkistu (ehkä turhia pelkään ?!)

Mikäs siinä sitten.. ei auta turhia valitella.. :thumbs:

Jaa; ne reidet, ne reidet...mulla ainakin on melko hämmentävä kokemus reisistä. Mun koko punttitreeni alkoi nimenomaan reisien vahvistamisesta, kiitos usein kolhittujen polvieni.

Niinpä. Jos et ole vielä treenannut paljoakaan jalkoja ja ongelma on läski, tämä saattaa viedä huomattavasti senttejä (mitä??? mä treenaan kuin pieni eläin, ja pienenen pienenemistäni???). Ehkä tätäkin voi kokeilla. Liikkeet tässä satunnaisessa järjestyksessä.

1. Nousu n. 30cm korkuiselle laatikolle 4x25/jalka suoraan eteenpäin, sitten 4x25/koipi "vedenlämmön kokeilemista" eli laatikolla seistessä lasketaan toinen jalka juuri ja juuri maahan ja heti ylös. Oikeastaan tämä kannattaa tehdä viimeisenä jos aikoo jaksaa muutakin.

2. Etureidet ja takareidet, eläimellisesti toistoja pienehköillä painoilla (BOORING!) Ja tietenkin jalkaprässi.

3. Kuminauha jalkojen ympärille (jämäkkä ja tiukasti), keppi harteille ja kyykkimään, 90* kulma reisissä riittää. 4x15.

Siinä ne tärkeimmät näin ulkomuistista.

Hölkkä, hölkkä, hölkkä...;)

Kyllähän naisen reisien kuuluisikin olla pyöreät (mutta ei läskit). Kysymys kuuluukin, miten pääsisi säälittävistä kuikulajaloista eroon.:curs:

harva on se nainen jonka reidet eivät omasta mielestä olisi sopusuunnattoman suuret muuhun kroppaan verrattuna. Olen itse myös raskaan kyykyn ja maastavedon suosija. Kyykyssä on tosin se puoli, että siinä levenee tuo keskivartalo ihan kiitettävästi ja siitä saa "jäääkiekkoilijan jalat", kuten eräs ihana ystäväni minulle ilmoitti. Itselläni on sama ongelma kuin sinulla ja olen sitä hoitanut myös kävelyllä. Rappusten juokseminen on myös tehokas treeni ja kun lunta tulee niin eikun pulkkamäkeen niin johan reidet laulaa!=)

Originally posted by Miima
Kun lunta tulee niin eikun pulkkamäkeen niin johan reidet laulaa!=)

Oi! Ja hauskaa todella on! Eikä edes huomaa kehittävänsä sitä reisiosastoa siinä samaalla.. :D Tulisi äkkiä sitä lunta!

Jos on paksut reidet (siis ei läskit vaan muuten lihaksikkaat tms.), niin eiks silloin kannattaisi jättää reisien treenaaminen vähemmälle kuin ylävartalon? Jos reisiä yrittää kaventaa kyykkäämällä, portailla jne., niin silloinhan lihakset vain kasvaa? Jos mulla olisi paksut reidet, niin jättäisin jalkojen treenaamisen pelkästään aerobiseksi ja ylävartaloon käyttäisin sitten raskaampia menetelmiä tasapainon saavuttamiseksi.

Mun mielestä on huvittavaa, kun salilla näkee sellaisia perseen/reisien kanssa kamppailevia, jotka sitten polkevat stepperiä pari tuntia, mistä todellakaan ei saa mitään muuta kuin jääkiekkoilijan tolppajalat. Mä luulisin, että jos reidet on todella vielä paksut täysin rasvattomassa kunnossa, niin laihdutuskuurin jälkeen ylävartaloon keskittyminen tasapainon saavuttamiseksi on ainoa keino tollaseen probleemaan.

Öh, juuh.

Eli kuinka paksut ovat teille paksut reidet? Kuinka paljon on reiden ympärysmitta leveimmästä kohdasta?

Miulla reisissä on tavaraa ja selluliittia, mutta lapsuudesta saakka enemmän tai vähemmän kestäneen reisipainotteisen liikunnan takia (puhumattakaan niistä geeneistä) reidet ja myös pohkeet ovat lihaksikkaasti jöpöt ja ylävartaloon verrattuna way too thick. Ylävartalo on kokoa S, alavartalo M/L, vaikka rasvaprosenttini on jo lähes normaalin lukemissa. Reisien leveys n.58cm, lantio 96cm.
Mutta vielä tästä... :rolleyes:

Chi // unelmoi

Jaa...paljonko on paljon?

Reidet leveimmillään 56 cm. Leveämpiä reisiä kai sanoisin paksuiksi. Mutta kaikki on suhteellista: leveyttä saa toki tulla lisää, kunhan se on lihasta.

Rasvaprosenttiani en tiedä; mutta iso se varmaan on, vielä.

Reidet ovat kuitenkin yksi parhaista osistani...vain sisäreisiin on jäänyt sitkeää löysyyttä, yöks. Ja lanteilta löytyy about 100 cm (huh! mutta vähemmän se sentään on kuin pituuteni, onneksi).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom