Reidet koko ajan hapoilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No sen toisen lääkärin kanssa tätä asiaa pohdittiin ja se oli kyllä sitä mieltä, että oireet ei viittaa ylikuntoon. Ja itse asiassa tänään töissä testattiin maksimaalista hapenottokykyä Polarin OwnIndexilllä ja se oli 62, joka tarkoittaa ikäluokassani erinomaista. Testi tehdään sykemittarilla paikallaan maaten tai istuen. Mittari ilmeisesti laskee sykkeen vaihteluvälejä, jonka perusteella maksimaalinen hapenottokyky lasketaan. Mainitsin tuon sen takia, että eikö yksi ylikunnon merkki ole korkeampi leposyke, joka olisi myös tässä testissä näkynyt Huonompana tuloksena? Voin toki olla väärässäkin, mutta näin itse asian näkisin.
Kiitos kuitenkin taas vaivannäöstä!

Minulla on kokemusta kyseisestä vaivasta. Syynä omaan vaivaani oli venyttely. Liika venyttely ja etenkin liian pitkät venytykset vievät lihaksesta jouston pois jolloin se ei enää palaudu kunnolla ja se aiheuttaa sen maitohapon ja voimattomuuden. Ainut mikä venyttelyssä venyy on nivelet. Ja mitä isommat nivelten liikeradat ovat niin pitää olla taas suurempi lihasvoima joka niitä tukee. Koska jos nivelet liikkuvat liikaa tapahtuu helposti nivelten pois paikaltaan menoja yms. Yliliikkuvista nivelistä kärsivät ihmiset tietävät asian.
Itse lopetin venyttelyn kokonaan ja aloin meditoimaan. Meditointi rentouttaa ja palauttaa niin hyvin kehon liikuntasuorituksesta. Jännittyneet lihakset johtuvat jännittyneestä ja stressaantuneesta mielestä. Lääke siihen on rentouttaa mieli jolloin lihaksetkin rentoutuvat. So simple :)

Mites ihan perus hemoglobiini? Kai sekin on jossain vaiheessa tutkittu? Itellä tulee vastaavia oireita kun hb on matalalla (~120-130) ja vastaavasti kun hb on korkealla (150-170), niin tuntuu juoksu kulkee eikä oikein mikään hapota.

Hei, yhdyn myös kirjoittajaan tästä levosta. Kuulostaa että nuoremmat vetää itsensä yli. Itse olen 49 ja juossut yli kolme vuotta. Määrien noustessa ja lihasten kehittyessä on etureisissä ollut ongelmia. Pystyy harjoittelemaan mutta palautuminen on ollut huonoa. Levännytkin olen mutta viikko ei riitä. Siitä voi päätellä että ei palaudu. No nukkuminen on tärkeää. Hieronnassa käyn kerran viikossa. Vanhuus ei tule yksin😄

En tiiä jäikö huomaamatta, mutta palautuuko kananaksen jalat kuitenkin nopeesti? Onko koivet puuta vielä parin päivän päästä?
Omalla kohdalla jalat ovat vittumaiset. Jalkatreenin jälkeen, reidet ovat vielä kipeet 2-3pv. Jos vähänkään oli taukoa tai jotain muuta treeniä alla, esim pyöräilyä, niin ei ole mitenkään ihmeellistä että vielä 4pv kuluttua pitää käsillä tukea kun istuu pöntölle.. Tästä syystä en "uskalla" tehdä jalkatreenejä loppuun asti. Muut lihasryhmät ei kipeydy samalla tavalla. Syyksi epäilen kireitä kalvoja yms. Mulla on aina (treenin jälkeisinä päivinä selvemmin) adidasraita reiden ulkosyrjässä. Ihan helvetin kiree. Muut lihakset ovat rentona pehmeitä, mutta reidet ei koskaan, ikäänkuin lihaksessa olisi painetta aina. Nyt viimeksi kun jalat oli kipeet, paukutin lihashuoltovasaralla reiden ulkosyrjiä, se auttoi lähes heti.

Omat "lääkkeet"
* rullaus lämmittelyn jälkeen, ennen jalkatreeniä
* paukutus lihashuoltovasaralla
* magnesium + intrajuoma, supermassan intrazone on ollut paras (mutua ja placeboa)
* kunnon lämmittely ja lämpöisenä pysyminen, tarkoittaa enemmän vaatetusta jaloille. Nyt aikuisena (öhöm, yli 40v) tämä on korostunut

Back
Ylös Bottom