Reiden loitontajassa kipua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä voisi johtua? Kyykkääminen periaatteesa mahdotonta tämän takia, koska paino menee automaattisesti enemmän oikealle jalalle koska vasemmassa on kipua... Kunnolla lämmitettynä kipu hieman heikentyy mutta silti se häiritsee suorituksia. Hyppiminen vasemmalla jalalla (koripallo) on myös vaikeaa. Siis kyseessä tosiaan on reiden ulompi puoli eli lähentäjässä ei ole kipua, voisiko ongelma johtua jostain muusta lihaksesta, kuten vaikka että etureisi on aivan jumissa?

Minulle tulisi mieleen ensimmäisenä kauttaaltaan reisilihasten tiukkuus. Tämä vetää sitten lateraalikalvoa. Tiukka lateraali voi vetää polvea virheasentoon. Ajattelin näin koska kipu heikkenee lämmiteltäessä.
Suosittelen aluksi venyttelyä ja urheiluhierojaa

Itellä on tullut tuota lenkkeilyn jälkeen ja sitten risa selkä vetää usein pakarat, reidet ja koko hela hoidon juntturaan. Ite oon tehnyt niin, et oon käynyt pikku lenkillä ottamassa vähän lämpöä päälle ja sit oon istunut tuolille / sohvaan, nostanut nilkan polven päälle ja taivuttanut pään siihen nilkkaan. Mulla toi toimii hienosti, liike on kätevä ja helppo tehdä missä vaan ja sillä aukee hyvin sekä toi loitontaja että pakarat ja selkä.

Jebs eli kaksi vetystä.
Ensimmäinen: Seiso normaalisti ja sitten risti jalkasi. Voit ottaa tukea seinästä yms. jos ei meinaa kestää pystyssä. jos oikea jalkasi on takimmaisena niin silloin käännä oikeaa lonkkaa / lantion puoliskoa eteenpäin-etuviistoon. Kalvon venytys saa kestää useita minuutteja 1-5min. Täytyy muistaa kuitenkin, että pitkissä venytyksissä verenkierto lihaksiin heikkenee. Tämä voi johtaa loukkaantumisiin jos aloittaa suoraan pitkien venytysten jälkeen kovan treenin.

Toinen: Toinen polvi maahan, vartalo osoittaa eteenpäin. Toinen jalka suorana sivulle, jalkapohja maassa. Jos oikea polvesi on maassa niin käännä vartaloasi sivutaivutukseen vasemmalle, jolloin kalvo venyy.
Huom! Venytystä ei välttämättä tunne heti vaan venytystä täytyy jatkaa pitkään, ennen kuin venyttävä tunne alkaa.

Itelläni on tullut melkolailla koko reiden ulkosyrjä kipeäksi (hieman kuin siihen olisi tullut joku tälli ja sit ois tullut puujalka), tuo liikkeeni on auttanut siihen. Sulla kipu on siis käsittääkseni paikallisempi. Kokeilitko sitä jto:n liikettä? Entäs kaulinta?-)

Joo, kiitoksia nyt avusta. Myrzanin lähettämässä linkissä se 1 venytys taitaa toimia parhaiten mulla, sekä J.Ikosen 1 venytys. Nyt täytyy vaan alkaa venyttelemään säännöllisesti. Toivottavasti en palaa asiaan myöhemmin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom