Ravintoterapeutti (aina parempi jos Oulusta)

Kaupunki
Oulu
Hoi!
Osaako joku suositella mistä voisin isälle kysellä ruokavaliota, 61wee ja 2_tyypin diabetes. Yrittäny sitä "opettaa" syömään lowcarb-tyylisesti, mutta tajusin itekki että ei mitään käryä mitä tossa iässä ja kunnossa pitäs syödä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lopeta heti alkuun lowcarp tuputtaminen. Tasaiset ruokailuajat paljon tärkeämpiä. Hiilarit tuo fiilarit periaatteella tulee parempia tuloksia. Höttöhiilarit veke. Painota kasviksia, oikeita rasvoja kuten oliiviöljy, pähkinöitä, kalaa... Välimereä siis. Suhteet on monesti päin persettä ja rytmit. Varsinkin kakkos tyypissä. Jos on paljon painoa, niin suosittelen unitutkimusta. Monesti uniapnea sekoittaa sokerit jo pelkästään. Tuputtamalla tuon ikäiselle ei tule muutoksia. Se on sun isä ja tietää enemmän, kuin sinä. Ihan hyvä, jos löydät sille jonkun ulkopuolisen auktoriteetin. Ehkä se muutos tapahtuu sitä kautta helpommin.

No sepä siinä onki että ku äijä vetää leipää, pottua makaroonia yms. 400g lihapakasta voi tulla 3 päivän safkat. kaikki muutki herkut maistuu rutosti -- > ku noita makroja vaa sais parwmpaan suuntaan. Unitutkimusta lukuunoottamatta nuita juttuja oon sille sanonu, mitkä meille vähnkään puntista kiinnostunneille on peruskauraa, mutta ei muuta tyyliään.

Ajattelin ett jos ostaa sen ulkopuoliselta nii ois pieni toivonkipinä että ottas neuvosta vaarin.

Kaikkihan riippuu siitä onko faijallasi oikeasti motivaatiota ja ennen kaikkea halua tehdä elämäntapamuutosta, oli kyseessä sitten laihdutus ruokavalionmuutos sekä laihduttaminen tai mikä vaan niiin ensi sijaisen tärkeää on henkilön oma halu. Siinä on läheisten turha tuputtaa neuvoja tai apua jos henkilö ei itse ota itseään niskasta kiinni.

^^^niin paha sen terapeutinkaan on vahtia mitään, itsestähän se lähtee ja usein vasta sitte kun on saanut riittävän vakavan varoituksen, mutta onhan se omassaki lähipiirissä nähty että ei sydäninfarktikaan välttämättä mitään muuta, samaa paskaa mätetään ennen ja jälkeen.

Ihmisten mukavuuden halu on syvempi, kuin muutoksen halu. Yli 60 vuotiaille on vaikea opettaa oikeita tapoja, koska "olenhan minä aikasemminkin näillä elänyt ilman ongelmia" ajattelutapa. Kannattaa koittaa kattoa ulkopuolinen auktoriteetti tosiaan. Harvemmin sitä omaa lasta kuunnella vaikka lääkäri olisit.

Mitä itse opetan asiakkailleni on Precision Nutrition oppejen mukaan kämmen mallia. Helpoin ymmärtää ja ei paineitakaan tule liikaa. Jos Lontoo taipuu, niin tässä hyvä sivusto: http://www.precisionnutrition.com/calorie-control-guide

Joo, kyllä tuo menttaalipuoli on vahvasti tiedossa. Ja mun lapsen syntymän jälkeen yks napsu parempaan suuntaan tapahtuki ku kysyin, että haluutko nähä ku hän menee kouluun.

Kyllä fatsi multa kyseleeki neovoja, mutta tiedän että määrät mitä se vetää, on puolet siitä mitä neuvon. Syö sitä oikeaa ruokaa vähän ja nälän tukahduttaa hötöllä, näin kärjistetysti. Ja niinku sanoin, en osaa sanoa että onko ne määrätkään nyt sitten jiirissä tässä tapauksessa. Helposti voin maksaa siitä lapusti paljonkin jos sais jonku vuojen lisää äijälle. :)

Täytyypä tutustua tuota kautta. semmonen oleellinen asia unohtu mainita tuosta, että isähän ei asu Oulussa vaan pikkusella paikkakunnalla lapissa. siellä kunnallinen terveydenhuolto on mitä on, valitettavasti.

Liekö tuommosia yksityisiä ravintoterapeutteja edes on?

Suositut

Back
Ylös Bottom