SUPERCARB 1kg -40%

Ravintolavikkiä kaipailisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RockMe
  • Aloitettu Aloitettu
Suositelkaas mulle hyviä, kohtuuhintaisia ravintoloita Turusta? Ainakin joku hyvä pihvipaikka pitäisi löytää. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Pippurimyllyn pippuripihvi on vertaansa vailla, ei tosin halvimmasta päästä.

Amarillo on toki aina luotettava.

Amarillon alakerrassa on myös Frank Benelli's, ok sekin.

Stadissa on kyllä parempi mehikomesta Cantina West, mutta varsin pätevä Aztekakin on.

Harald on myös vakuuttava.

Siinähän niitä jo muutamia.

En mä kyllä noihin TOK:n mestoihin menis hyvän ruuan perässä. Parillassa oli ainakin joskus hyvät pihvit mut viime käynnistä on jo vuosia.

Aika paha kysymys, Turusta ei nimittäin helpolla löydä kulinaarisia paikkoja. Melkein joutuu vetää miljöön perusteella pisteet taululle.

Suomen ravintolat 2009 Top50-listalla Mami oli #8 mutta tuo on kyllä testaamatta itselläni.

Hermanni, ihan jees, mutta enempi bisnespaikka ku tunnelma.

Haraldissa olen syönyt 2x normipihvin, semi-ok. Kirkkomainen puinen fiilis.

Kultainen Hirvi, ihan ok pubisafkaa.

Amarillossa saat hampparin, paskaa, jalat ei mahdu pöydän alle.

Benelli, pienet annokset, kuivat kalkkunat, ihan ok tunnelmat.

Linnakatu 3, liian iso tila, torikauhua. Hyvät juustot.

Tomato, semi-ok, enemmän lounasmesta IMO.

Chili, ihan ok arkipaikka, mutta onhan näitä. Miinusta ribsien nykyisestä puutteesta.

Pikku-Torre, pubisafkaa, huiput lounaat ja salaattipöytä.

Dennis, lapsiperheitä, hyvät pitsat, paska salaatti. Hyvät etanat.

Atzteka, hyvä strutsipihvi, ei kovin suosittu viimeksi kun ei ketään paikalla.

Bossa, pettymys, ei kovinkaan autenttinen, huonot kartitsankyljet.

Kauppahallin sushi-mesta, ERINOMAINEN mutta auki jonnekin viiden perseille vaan. Kuten kaikki muutkin turun sushi-paikat.

Laivat on mulla testaamatta, niissä vaikuttas olevan ikkunan kautta katsottuna hyvät tunnelmat nyt syksyisin. Joku tiesi kertoa ettei ne ainakaan mitään sontaa asiakkaille syötä.

EDIT: oon skipannu tässä sitten nämä normi hawaijinleikemestat ja kiinalaiset, kai niitäkin voi syödä mielummin ku nälkään kuolee. Parillaa on moni kehunut, mutta vähän tökkii tuo sijainti ja se että hese vieressä. Epäilyttää etä ne myy sisäfileenä hesen pihvien rustopaloja.

Niin ja sitten tiedoksi, turussa ei sitten todellakaan ole mitään hämyisiä kynttilämestoja ja viulunsoittajia taustalla ellei nyt sitten just noilla laivoilla.

Laivat on mulla testaamatta, niissä vaikuttas olevan ikkunan kautta katsottuna hyvät tunnelmat nyt syksyisin. Joku tiesi kertoa ettei ne ainakaan mitään sontaa asiakkaille syötä.

Olin Lulussa syömässä, kun tuttu sitä suositteli.. Eikä kyllä todellakaan ollut hintansa arvoinen. Tuli ihan ABC-mössöfiilarit siitä ruuasta, tarjoilijan taidottomuudesta nyt puhumattakaan... En voi suositella kenellekkään. Olisi pitänyt valita Katariina tai Cindy, näyttävät vähän paremmilta paikoilta.

Mamissa oon pari kertaa käynyt, sekä lounaalla että illallisaikaan. À la carte löytyi suuhuni yllättävän mitäänsanomatonta - joskin erittäin hyvää - ruokaa, mutta lounaalla hinta/laatusuhde on mielestäni kaupungin paras. Suurin osa keskustan lounasmestoista on koluttu läpi, joten sanaani kannattaa luottaa. :D

Mamissa oon pari kertaa käynyt, sekä lounaalla että illallisaikaan. À la carte löytyi suuhuni yllättävän mitäänsanomatonta - joskin erittäin hyvää - ruokaa, mutta lounaalla hinta/laatusuhde on mielestäni kaupungin paras. Suurin osa keskustan lounasmestoista on koluttu läpi, joten sanaani kannattaa luottaa. :D

Onkos tuolla ihan buffetti? Oletuksena jos mainostat "hinta/laatusuhteeltaan paras" niin on vähintään noutopöytä jossa pekonia ja pikkunakkeja tarjolla. Ikuinen kynisbulkki kun on päällä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kaikki laivat aikalailla tasapaksua tavaraa. Ei juuri kehuttavia. Svarten silakat kuulemma pro.

Hermanni ei mulle iske, ylihintaista mättöä.

Niin ja sitten tiedoksi, turussa ei sitten todellakaan ole mitään hämyisiä kynttilämestoja ja viulunsoittajia taustalla ellei nyt sitten just noilla laivoilla.

Nykyisestä Turun tarjonnasta (paitsi kuningaskebab ja Taksim kebab :D) mulla ei ole mitään hajua, mutta vieläkö Enkeliravintola on turussa olemassa? Siellä oli kohtuullinen tunnelma, eikä ruokakaan pahaa ollut.

On kai se tuossa vielä, on vaan niin ränsistyneen näköinen paikka että olen kiertanyt kaukaa. Joku muukin on tosin kehunut tuota.

Tulikin mieleen vielä pari, Brahen Kellari on ihan semijees paikka, vähän samantyyppinen kuin Foija. Tuollaisia perinteisiä hämypaikkoja.

Pohja on myös testaamatta, se lienee aika arvokkaan oloinen mesta myöskin. Tosin aika bisnesoloinen /seuruepaikka ulkoapäin katsottuna.

Frankie Benellisin kierrän omien kokemusten perusteella kaukaa. Ylihinnoiteltua ja heikkoa laatua. Italialaista jos haluaa, niin silloin mennään Trattoria Romanaan Hämeenkadulle. Suhteellisen huokeaa trattoriaruokaa. Sergios rannassa on taas ravintolatasoa ja hinnakkaampaa, mutta varsin mainio sekin.

Panini Julian takana on mainio. Rantaan on kirjaston taakse avattu myös saman lafkan Smör. Sinne en ole vielä ehtinyt.

Pippurimyllyyn pihville. Pippuripihvi on helevetin hyvää. Kannattaa tosin varautua siihen, että kilohinnalla ei kilpailla. Nälkäsenä menee ja lähtee, mutta hyvää on.

Kanaravintola Birdie on näiltä listoilta jäänyt pois. Lounasta on tullut mussutettua ja sekin mainittavan arvoinen paikka. Saattaapi illalla olla mukavan tunnelmallinen.

Lauantai-aamun krapulamättöön taas Kerttu tuo helpotuksen hampparipuhvetilla. Plussana se, että siellä on kaikki muutkin huonovointisia, joten et erotu joukosta. Birdietä kai vois jollain tasolla vertailla mainittuun Brahen kellariin, joka sekin on ihan jees.

Trattoria Romana tosiaan on kiva paikka, tosin vähän liiankin suosittu ja ainakin vuosi sitten vaati etukäteisvarauksen.

Kerttu on muuten erinomainen lounaspaikka, kuuluu Top4 @ turunbuffetit

Smör pitäisi mennä katsaastamaan jos se on jo auki.

Brahen kellarissa on mun mielestäni liian kova hinta tasoon nähden. Foija oli viimeks käydessäni suorastaan ala-arvoinen niinkin kalliiksi paikaksi. Kaveri tosin raportoi, että taso olisi kohentunut viime aikoina. Svenska klubbenilla oon muutaman kerran syönyt ja ruoka siellä on huippua.

Mamin lounas käsittää pari lounarin hintaista vaihtoehtoa ja tarjoillaan pöytiin. Annokset ihan siedettävän kokoisia (ei bulkkibodarille tietenkään) ja saatanan hyviä. Jos haluu syödä hyvää lounasruokaa niin, että napa ruskaa: Julinia. Buffetissa keitto ja pari lämmintä vaihtoehtoa, salaattipöytä ja jälkkäri. Maito sisältyy hintaan (tää ei todellakaan oo kaikkialla itsestäänselvää). Oon syönyt siellä monen monituista kertaa ja aina oon masu turpeena ja hymy huulilla poistunu. Hinta lounarin kieppeillä täälläkin, eli 9e luokkaa.

Panini rokkaa jos haluu hyvää ja mutkatonta ruokaa. Samaan tarkoitukseen sopii kohtuuhintaisempi ja myöskin hieman rähjäinen La Luna, jossa lista käsittää hirveen määrän eri annoksia. Kummastakaan en oo paskaa ruokaa ikinä saanut.

Julinikin on testaamatta... damn. Missäs tollanen edes on?

EDIT: tarkotit varmaan Juliaa?

Niin ja jos nyt on epäselvää turun buffettipaikoista niin oma Top4 on:

1. Verkahovi (4-6 lämminruoka vaihtoehtoa + jälkiruokalettuja/leivoksia), tässä tuleekin syötyä joka toinen päivä.
2. Lahtisen lounasruokala (2-3 lämminruokavaihtoehtoa + kilkkeet päälle)
3. Kerttu (erinomaiset salaatit ja semi-huiput lämpimät)
4. Pikku-Torre (sama)

Kyl se Julinia on, Linnankadulla Dennistä vastapäätä about. Missäs tollane Lahtisen ruokala sijaitsee? Kertussa kävin kerran, salaattivalikoima oli huippu mut sen päivän lämpimät jotain aivan järkyttävää. Verkahovi testaamatta kun ei tuu siellä nurkilla pyörittyä. Otanpa ohjelmaan joku kaunis päivä.

Siis julin on sen "kellariravintola" kyltin alla?

Lahtinen on puukeskuksen vieressä onkohan se isoheikkilänkatua? Kaikki duunarit käy siellä :D mutta siellä on on todella laadukas hinta/laaturatio.

Verkahovin laatu perustuu siihen kun ne ruokkii kuolevat eläkeläiset joka päivä ja sitten repertuaariin tulee aina ed. päivänkin safkat. Siis mättömielessä huippupaikka, löytyy aina tosiaan tuo 4-6 lämminruokavaihtoehtoa.

EDIT: kerttu on tosiaan vähän riippuvainen päivän menuusta. Lisäksi se on niin suosittu että parhaat artikkelit menee parempiin suihin ennen klo 12sta joten se on aika iso miinus.

No helvetti, mä olen aina löytänyt itseni siitä akateemisesta kirjakaupasta jos olen erehtynyt liian suoraan kävelemään dennisistä ulos :D Pitääpä tesmailla!

Back
Ylös Bottom