Ravintolat: Kiinalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Terve,

Olen viemässä yhtä neitiä vkloppuna leffaan ja sieltä olisi tarkotus mennä syömään. Olen ajatellu, että käytäisiin kiinalaisessa, mutta mikä mahtaisi olla hyvä? Hintataso saisi olla mielellään kohtuullinen. Illan budjetiksi olin ajatellut kaikkineneen ehdoton max. 100e. Muitelisin Miken hehkuttaneen jotain paikkaa, mutta en söörtsillä nyt löytänyt. Tämä siis tapahtuu helsingissä. Olen melko ummikko suunnistamaan joten ohjeistus olisi plussaa.

Tähän threadiin voisi vaikka kerätä sit kiinalisista ravintoloita listaa.

btw. missä vaiheessa kannattaa viedä punainen ruusu vaaleanpunaisen sijaan? Eli tämä ilta olisi vähän niin, kun tiedustelua vastapuolen tunteista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No se mesta on Ming Inn Kampissa, Eerikinkadulla, ja jos saat sinne 100 euroa uppoamaan, olet todellinen syömäri. Toki jos siinä vetää muutaman pullon punkkua ruuan kanssa, niin sitten...

ps. ja mä hehkutin sitä ekana Mikelle, lällällää :D Oon oikeesti käynyt siellä kolmen vuoden aikana aivan varmasti yli 100 kertaa. :kuola:

Tomi sanoi:
No se mesta on Ming Inn Kampissa, Eerikinkadulla, ja jos saat sinne 100 euroa uppoamaan, olet todellinen syömäri. Toki jos siinä vetää muutaman pullon punkkua ruuan kanssa, niin sitten...

ps. ja mä hehkutin sitä ekana Mikelle, lällällää :D Oon oikeesti käynyt siellä kolmen vuoden aikana aivan varmasti yli 100 kertaa. :kuola:

No vastaus tuli yhtä nopeasti, kun Michelancelon nunchakun heilautus. Siis koko päivän budjetti on toi 100e :). Joutuuko kauan seikkailemaan kampissa jos ei tiedä missä rafla sijaitsee?

Tomi sanoi:
No se mesta on Ming Inn Kampissa

Tätä paikkaa minäkin suosittelisin. Halpaa hyvää ruokaa siistissä miellyttävässä ja rauhallisessa ympäristössä. Palvelukin on hyvää.

Tavalliset annokset paikanpäällä syötynä n. 6.8 - 7.2 €. Kalja taitaa lähteä alle kolmella eurolla.

CTi2 sanoi:
Tähän threadiin voisi vaikka kerätä sit kiinalisista ravintoloita listaa.

Siirrytäänpä Helsingistä Ouluun. Kävin tänään syömässä ensimmäisen kerran Joutsensillan kiinalaisessa. Tilasin friteerattuja rapuja talontapaan. En ole ikinä oikein ravuista tykänny, mut nää oli aivan mahtavia. :kuola: Joutuu tilaa rapuja tulevaisuudessakin... Ravintola muutenkin oli oikein viihtyisä ja soma. Suosittelen kaikille Oululaisille ja Oulussa vieraileville kyseistä paikkaa. :thumbs:

Tomi: Kuin pahasti Ming Inn hakkaa sen mansku 69:sin New City kinkin 4 - 0, 5 - 2 vai 6 - 1? Pidit myös tota jälkimmäistä hyvänä paikkana joskus aikoinaan...
Viikonloppuna kävin muutamat annokset syömässä tossa manskun kinkissä ja oli helvetin hyvää... Ei juurikaan muussa kun hinnassa voi pistää nokkiin.

Örkki sanoi:
Siirrytäänpä Helsingistä Ouluun. Kävin tänään syömässä ensimmäisen kerran Joutsensillan kiinalaisessa. Tilasin friteerattuja rapuja talontapaan. En ole ikinä oikein ravuista tykänny, mut nää oli aivan mahtavia. :kuola: Joutuu tilaa rapuja tulevaisuudessakin... Ravintola muutenkin oli oikein viihtyisä ja soma. Suosittelen kaikille Oululaisille ja Oulussa vieraileville kyseistä paikkaa. :thumbs:

Mitään kiinalaista! Oulussa kun ollaan ja mennään niin kepeillä askeleilla kohti New Bombayta, joka sijaitsee siinä rautatieaseman vieressä. Oulun paras etnopaikka ilman epäilyksen häivää. Tämän tosin huomaa myös hinnoissa, mutta jos on valmis maksamaan sen 10-12 euroa siitä ateriasta ja juomasta, niin rahoilleen saa todellakin vastinetta :)

Kannattaa kokeilla katkarapuja currykastikkeessa. Keskitulisena nan-leivän kera kyseinen setti oli :kuola:

Helsingin yksi parhaista kiinalaisista sijaitsee Vallilassa Aleksis Kivenkadulla, vanhaa ruumishuonetta vastapäätä. Peking nimeltään.

Siinä vieressä samassa korttelissa on myös toinen hyvä kiinalainen, nimeä en muista. On sisäänperuutettavaa mallia, eli pöydät noin puolelletoista länsimaalaiselle, mutta takeaway toimii.

Örkki sanoi:
Tuo on mulla se paikka, johon vertaan kaikkia muita kinkkipaikkoja silloin, kun puhutaan kanasta voimakkaassa valkosipulikastikkeessa. Vielä en ole voittajaa löytänyt.

Örkki sanoi:
Jep! Tuo on aivan mahtava paikka ja nuo ravut tosiaankin on :kuola: Kannattaa käydä tuolla syömässä myös kun buffettipyötä on katettu. Helvetin hyvää ja halpaa.

Totta kyllä tuo omistajien nöyryys ja palvelualttius. Pitää kyllä tukea Ming Inniä ihan heidän yritteliäisyytensä takia. No, onhan se ruokakin tosi hyvää, riittoisaa ja halpaa. Ei jää maussa kauas Mandarin courtista (joka taitaa olla se paras kiinalainen stadissa, jos hintoja ei katsota). Jos itse olisin viemässä tyttöä kiinalaiseen, olisi tuo Mandariini kuitenkin osoiteena. Sen verran hienompi puitteiltaan ja ehkä paremmin deittipaikaksi sopiva.

Örkki sanoi:
Tuossa paikassa tulee käytyä silloin tällöin työporukan kanssa buffetti vääntämässä. Tarjonta on kyllä hyvää ja laadukasta. Buffettiin kuuluvaa jälkiruokaa voisivat kuitenkin välillä vaihtaa. Alkaa se säilykehedelmäsekoitus jo tympimään :lol2:

Itse olen käynyt Ming innistä hakemassa ruokaa viimeisen puolen vuoden aikana n. 2-4krt./vko. Se on tosiaan halpa, mukaan otettuna kanajutut taitaa olla 4.80 ja lihajutut 5.60. Se on sopivasti ihan kotikulmilla. Palvelu on loistavaa, mutta kun käyn noinkin useasti alkaa chilikana ja chilinauta välillä tökkimään. Olen koittanut aromaattista nautaa ja nautaa schezuan, mutta ne ei olleet kovin hyviä.
Onko hyviä ehdotuksia mitä muuta sieltä kannattaa tilata?

Väitän myös, että Ming innin chilinauta, chilikana etc. on vähempirasvaisempia kuin monen muun kiinalaisen vastaavat.

Toi Ming Inn ON hyvä mesta, mutta ei ehkä ihan paras "deittiravintolaksi". Asun siis siinä naapurissa ja take awayta on tullut haettua tsiljoona kertaa. H*lvetin hyvää mättöä, mutta itse rafla on ehkä hieman nukkavieru. Tosiaan, jos tonne saa 80€ tuhlattua (20€ leffaliput + mässyt :D ), niin pitää olla sangen suursyömäri..

Ville sanoi:
Mitään kiinalaista! Oulussa kun ollaan ja mennään niin kepeillä askeleilla kohti New Bombayta, joka sijaitsee siinä rautatieaseman vieressä. Oulun paras etnopaikka ilman epäilyksen häivää. Tämän tosin huomaa myös hinnoissa, mutta jos on valmis maksamaan sen 10-12 euroa siitä ateriasta ja juomasta, niin rahoilleen saa todellakin vastinetta :)

Kannattaa kokeilla katkarapuja currykastikkeessa. Keskitulisena nan-leivän kera kyseinen setti oli :kuola:

Nou. Epäkohtelias kusettamo, ainakin lounasaikaan. Kerran tilattiin työporukalla lähes kaikki eri ruokaa, sitten tarjoilija toi lähes kaikille samaa ruokaa. Kehtasi vielä väittää, että oltiin tilattu sitä mitä se toi. Sitten kun omistaja saatiin paikalle ja sain sille selitettyä mitä oikeasti tilasin, uusi annos tuli noin 15 sekunnissa, eikä maistunut läheskään siltä miltä piti. Menin kysymään tarjoilijalta, että laittoiko kokki vaan chilipötkylät lisäksi edelliseen väärään annokseen, ja eipä tarjoilija voinut muuta kuin myöntää. Tämän jälkeen sain noin viiden minuutin odottelun jälkeen oikean annoksen (omistaja toi sen toodella nyrpeä ilme kasvoillaan, ja sanoi ivallisesti, että jos ei tämäkään kelpaa, tehdään niin monesti uusi annos että kelpaa), joka maistui välttävältä, toisin kuin aikaisemmilla käyntikerroilla, jolloinka se maistui sentään hyvältä. Lisäksi lounasannokset ovat säälittävän pieniä hintaan nähden ja omistaja vei kerran kaveriltani lautasen nenän edestä, vaikka ruoka oli vielä kesken.
Joutsensillan kiinalaisesta ei ole kuin hyviä kokemuksia, samoin entisen Aleksin Teboilin vieressä olevasta.

fish sanoi:
Helsingin yksi parhaista kiinalaisista sijaitsee Vallilassa Aleksis Kivenkadulla, vanhaa ruumishuonetta vastapäätä. Peking nimeltään.

Niin totta. Ja samaan laatuun yltää myös (ilmeisesti samaa ketjua oleva?) Nanking, Kalevankatu 28. Kannattaa kokeilla "kanaa ja paprikaa metallilautasella".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom