Ravinto kuntoon (osa2319)

Eli oon juuri aloittanu punttiksella käynnin, nyt pitäis saada ruokapuoli kuntoon. Tässä olis mun ruokalista tavalliselta päivältä:

Aamupala (n. klo 7.00) : Kellogsin Special K muroja normaali lautasellinen maidon kans TAI 4 moniviljapaahtoleipäviipaletta (2 aina päällekkäin) + kinkku ja juusto, (rasvatonta) maitoa 3-4 dl

Lounas (n. klo 11.00) : Kouluruokaa niin paljo ku jaksaa, maitoa 4dl.

Välipala (n. klo 15.30) : Maitorahkaa 250g sekotettuna maitoon ja mehukeittoon.

Päivällinen (n. klo 18.00) : Tavallista kotiruokaa, esim spaghetti tai perunoita ja makkarakastiketta. Raejuustoa 100g, maitoa 4dl.

Välipala (n. klo 20.00) : 2 ruisleipää + kinkkua ja juustoa, maitoa 4dl.

Salipäivinä vielä tähän lisäksi 1-2 dl heraproteiinijauhetta treenin jälkeen maitoon sekotettuna.​

Tässä olis aika paljo varmaan muokattavaa, neuvoja? Yritän tunkea johonkin väliin tonnikalaa. Mutta mihin?

Käyn salilla 3 kertaa viikossa, painan 71 kg ja silleen. Oon 16 vuotias eli kasvan ehkä vielä? Tai en oikeastaan oo kasvanu enää hetkeen, ainakaan pituutta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei iltapalaa ennen nukkumaan menoa? vedä vielä ennen ku meet nukkuu joku rahkapurkki ja 100g tunaa. Aamupalal syö puuroo ämpärilline ni jaksaa aamupäivän koulus. IMO: AAMUPALA ON TÄRKEIN ATERIA!!!

Tota noin, aamupala ei kyllä oo paras mahdollinen.
Tässä vähä vinkkejä/muutoksia/neuvoja:

aamupala: esim. puuroa, rahkaa tai raejuustoa,ruisleipää,maitoa,jogurttia
välipala: se on hyvä ainakin proteiinien kohdalta,mutta ehkä pari palaa leipää tai muuta hiilareiksi?
Päivälliseen voit sitä tunaa tunkea, jos kerran tykkäät siitä niin paljon että sitä on saatava kerran päivässä ;)

Muuta 20.00 välipala--->21.00 iltapalaksi, rahkaa/proteiiini drinkki. Ja rypsi tai oliiviöljyä mukaan :thumbs:

Noi tulee äkkiseltään mieleen.

Joo, eli muutan aamupalaa. Tuo välipala on aika ongelmallinen kyllä noin ajaltaan ku oon aina muualla kuin kotona tuolloin. No pitää yrittää. Jos siirtäisin tuota viimestä välipalaa vähä aiemmaksi ja söisin vielä rahkaa illemmalla?

Erkki-setä sanoi:
Joo, eli muutan aamupalaa. Tuo välipala on aika ongelmallinen kyllä noin ajaltaan ku oon aina muualla kuin kotona tuolloin. No pitää yrittää. Jos siirtäisin tuota viimestä välipalaa vähä aiemmaksi ja söisin vielä rahkaa illemmalla?

Niiin, pyri syömään väh. 2 ja maksimissaan 4 tunnin välein. Ei oo järkee syödä tunnin välein... Riippuu noi illan ruokailut siitä, että monelta meet nukkumaan. Hyvä ois syödä iltapala noin tuntia ennen nukkumaan menoa.
Ja hiilareita kuten leipää, ei kannata syödä iltapalalla.

Meen nukkumaan yleensä siinä 23.00 - 23.30 . Jos söisin välipalan siinä puoli kahdeksan maissa ja sitte maitorahkasörsselin kymmenen maissa?

Mitä lisäravinteita muuten suosittelisitte (ei merkkejä)?

Erkki-setä sanoi:
Meen nukkumaan yleensä siinä 23.00 - 23.30 . Jos söisin välipalan siinä puoli kahdeksan maissa ja sitte maitorahkasörsselin kymmenen maissa?

Mitä lisäravinteita muuten suosittelisitte (ei merkkejä)?

Joo, toi kuulostaa hyvältä.
Ja näin ollen saat sen 6 ateriaa päivässä ja tasaisin väliajoin, mikä on hyvä juttu kehityksesn kannalta :thumbs:

Palautusjuomasta kannattaa lähteä liikkeelle--> ja Antzu ne tärkeimmät asiat kirjoittikin jo :rock:
Kokeile suhteella 50/50 tai 0,4*omapaino=proteiinit gr. ja 0,8*omapaino=hiilarit gr.

Ääh, olishan se ollu hyvä jos toi olis toteutunu mutta...
En oo oikein kotona silloin ku pitäis syödä ja tälleen.. Nyt oon ajatellu seuraavaa ruokavaliota:

Aamupala (7.00): 2 ruisleipää, välissä sulatejuustoa ja kinkkua. Maitoa sellanen 4 dl.

Lounas (12.00): Kouluruokaa vaihteleva määrä, riippuu vähä onko siellä syötävää ruokaa. Maitoa kans joku 2-4dl.

Välipala (14.00): Välipalaksi luultavasti omatekoinen proteiinipatukka, resepti pöllitty täältä.

[sitten 3 päivänä viikossa salille siinä 16.00 maissa]

Päivällinen (17.00-18.00): Tavallista, proteiinipitoista ruokaa, raejuustoa ja maitoa 4dl.

Välipala (20.00): Sama kuin aamupala TAI vähä vaille desi proteiinijauhetta

Iltapala: Maitorahkaa 250g ja mehukeittoa 5dl

Sellanen...

Erkki-setä sanoi:
Ääh, olishan se ollu hyvä jos toi olis toteutunu mutta...
En oo oikein kotona silloin ku pitäis syödä ja tälleen.. Nyt oon ajatellu seuraavaa ruokavaliota:

Aamupala (7.00): 2 ruisleipää, välissä sulatejuustoa ja kinkkua. Maitoa sellanen 4 dl.

Lounas (12.00): Kouluruokaa vaihteleva määrä, riippuu vähä onko siellä syötävää ruokaa. Maitoa kans joku 2-4dl.
Ton aamupalan ja lounaan välissä on liian paljon aikaa, jos on mitenkään mahdollista, niin syo siinä välissä vaikka maitorahka.

No ota joku protskupatukka.

Off-topic:

Eräässä Joensuun luontaistuote kaupassa myyjä sanoi, ettei alle 18- vuotiaan pidä käyttää lisäproteiineja.

Koitappa aloittaa aamu puurolla! Ei lähe enää ittellä edes päivä käyntiin ilman puuroa. 100g kaurahiutaleita, hieman leseitä, tilkka vettä, maitoa ja 20g proteiinijauhetta. Tolla satsilla jaksan ainakin minä kevyesti 4-5h vedellä.
Puuro :5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom