Rasvaprosentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jysy
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tällaista löytyi

"Ihannevartalossa on rasvaa miehillä 15% ja naisilla 22%.
Tavallisen amerikkalaisen vartalossa on rasvaa 23% (mies) tai 32% (nainen).
Urheilijoiden rasvaprosentit ovat lajista riippuen miehillä 4-17% ja naisilla 14-21%.
Anoreksiapotilaan (naispuolisen) rasvaprosentti on tyypillisesti vain 10%."

Tuli mielen, että miltä noilla ihannerasvaprosenteilla näyttää? Tai sitten toisaalta noilla keskiverto jenkin prosenteilla. Miksi ihmeessä urheilijoilla on liian matala rasvaprosentti. Luulisi, että ihanteellinen olis niin kun silleen paras :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miehellä alkaa ylemmät vatsalihakset erottumaan 15% rasvoilla ja itellä nyt on tarkotus pitää tossa 10-13 välissä kun alkaa tää dietti oleen lopuillaan ja rasvat arviolta 12-13. 2 viikon päästä mittaus ja siihen asti ois tarkotus dietillä olla. Alussa oli 20% ja se on mun mielestä jo aivan liikaa. Naisten prosenteista en tiiä mitään...

Hyzenthlay sanoi:
22% ihanne? eihän siinä edes erotu vatsat kunnolla :D

Mites noi muuten menee naisilla noi rasvaprossajutut? Onhan se tietty yksilöllistä, et milloin esim. vatsat alkaa näkymään, mut voisin sit ees suunnilleen arvioida omaa rasvaprossaa..

no ainakaan niihin elektronisiin mittareihin ei kannata luottaa pätkääkään. Tämän päivän jälkeen olen sitä mieltä, että se tulos ei ole edes suuntaa antava. Mulla prosentit on mennyt näin:
1kk salitreeniä --> % 9.2
5kk salitreeniä --> % 14.2
13kk salitreeniä --> % 22.0

Ruokavalio on mielestäni muuttunut terveellisemmäksi koko ajan ja olen myöskin treenannut ahkerasti. Olen mielestäni aika selkeästi tiukentunut siitä, kun aloitin.

jysy sanoi:
Miksi ihmeessä urheilijoilla on liian matala rasvaprosentti. Luulisi, että ihanteellinen olis niin kun silleen paras :rolleyes:

Teippaa selkään vaikkapa viiden kilon punnus ja lähde juoksemaan, hiihtämään, korkeushyppäämään tms. niin tiedät syyn :D

Nämä sähkövemputtimet on mahtavia... Itse mittasin sellaisella, jota pidetään edessä rinnan korkeudella ja tulos oli 4,3%, vaikka mittarin piti olla 5% ylöspäin. Tiukka kaveri. :D

Kuulin jossain kaupassa jonkun laihahkon mutta ei niin _laihan_ teinin kehuvan muijille että sillä on 5% BF. Right, tuli valtava mieliteko nostaa paidanhelmaa ja tarkistaa missä ne säikeillä väreilevät vatsat ovat. :D

Kuvittelisin että tuo ihanteellinen rasvaprosentti viittaa terveyteen, esimerkiksi kehon puolustusjärjestelmät taitavat toimia paremmin pakkislaisten ulkonäköihannetta korkeammalla rasvaprosentilla. Itse huomannut olevani terveempi hieman suuremmilla rasvoilla, uskoisin tuon ihanteen olevan 10-15% välillä miehestä riippuen ja pyrin pysymään noissa rajoissa. Suorituskyky onkin sitten toinen juttu, rasvahan on vain ylimääräistä painoa josta on haittaa urheillessa. Uinti taitaa olla ainoa laji jossa rasvasta on myös hyötyä?

minulla on nyt hieman noussut tuo niin ei palele enkä ole ollut kertaakaan sairaana nyt verrattuna siihen kun näytin negativen jonnen nigerialaisserkun anorketiselta velipuolelta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom