SUPERCARB 1kg -40%

Rasvaprosentti-gallup!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helga
  • Aloitettu Aloitettu

Helga

Team SportLife
Tervehdys! Olen uusi kasvo ja nimi täällä ja olisin heti alkajaisiksi järjestänyt gallupin mimmien rasvaprosenteista!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
mä olen (ikuisella?) off-seasonilla ja mulla oli nyt peräti 26,6 kun mitattiin ihan oikeaoppisesti pihdeillä. :(

Pelästyin kyllä sitä ja ryhdistäydyin ja nyt on 1,5 viikossa tippunut paino kolmisen kiloa ja selvää kiristymistä tapahtunut eli luulen että olisi jo pienempi. Vuosi sitten se oli 21 semmoisella sähkövempaimella mitattuna missä pidetään käsillä sitä mittaria.

Mikäs sinun prosentti on? Naisilla se on (yleensä) aina vähän korkeampi kuin miehillä. Noilla kisakuntoisilla fitnessmimmeillähän se on jotain 12% luokkaa jopa, mutta siinä ei voi pysyä kauaa.

Juu, fitnesskisoihin nyt menossa (1,5vkon kuluttua SM:t), rasvat Omronilla 12,5. Offilla....huh, paljon enemmän :D :hmmm:

ei ole koskaan mitattu, eikä todennäköisesti mitatakaan. Rahanhaaskausta ;) Luulisin sen kieppuvan tuossa 20-25 välillä, normaalin rajoissa.

Kerran on mitattu rasvaprosentti sillä vempeleellä, mistä pidetään molemmin käsin kiinni ja vehje näytti 13,5%. Todellisuudessa rasvat lienee reilusti 20 prosentin paremmalla puolella:)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Taisi olla eilen kun mittasin sen sillä vempeleellä jota käsin pidetään kiinni ja nostetaan suorille käsille kasvojen eteen. Prosentti oli n.21 ja hiluja päälle..

Itselleni ei sillä ole niin väliä,mutta kaveri vain halusi välttämättä kokeilla. Kiloina minussa rasvaa taisi olla n.11,5kg,jos oikein muistan..hoikka olen ja massaa pitäisi saada...

Itselläni oli vuosi sitten ennen säännöllisen kuntosaliharjoittelun aloittamista 20,8 ja nyt viime vkonloppuna mitattuna 21,7. Ja mittaus tehtiin kummallakin kerralla sillä Omronin mittarilla, joka siis perustuu elimistön kudosten erilaiseen sähkönjohtavuuteen. Paino on viime mittauksesta noussut 3-4 kiloa, joten läskiä on tullut, mutta toivottavasti myös lihasta! Tavallaan olisi mielenkiintoista kokeilla rajojaan ja katsoa miten alas sen saisi tiukalla dieetillä ja treenillä. Tosin geeneistä se on myös kiinni: eräällä ystävälläni prosentti on 15:n luokkaa eikä hän juurikaan urheile, mutta ei ole sitli mikään kukkakeppi!

kisoihin menossa myös :D Millä tahansa vempeleellä mitattuna kympin hujakoilla tai hiukan alle. Offillakaan en tosin ole kovin tuhti tyttö. Ennen dieetin aloittamista rasvat olivat tuossa 17 hujakoilla, enkä usko niiden koskaan olleen sen yli...

Omroniin ei ole luottamista...samalla viikolla omron näytti 11.7 ja pihdit 17:sta. Nyt tekis mieli taas käydä, kun on tämä kroppakin jonkunlaisissa kuosissa näin kisojen alla! Taitaa kyllä olla melkoista rahan haaskausta...ihan kuin sitä rahaa ei menis muuten näihin kisavalmisteluihin:(

Kun reilu kuukausi sitten kävin mittauttamassa niin prosenttihan oli se järkyttävä... sen jälkeen olen alkanut tarkkailla syömisiäni paljon tarkemmin ja onhan se tulosta tuottanut :)
Luulisin että se on nyt 20-25.

En oikein usko/luota siihen sähköimpulssi laiteeseen (missä pidetään kiinni siitä hökötyksestä), todennäköisesti se mittaa rasvaprosentin vaan yläkehosta, koska oon monesti sillä mitannu ja tulos on tosi alhanen n. 12 molemmin puolin ja voi ollaakkin näin, MUTTA vain yläkropasta!
Tiedän ettei se pidä paikkaansa vyötäröstä alaspäin vaan on sieltä "normaaleissa" lukemissa.

:confused:

Joo, mittautulokset vaihtelee villisti laitteesta riippuen ja se omron ei kyllä oo luotettavimmasta päästä. Mulla oli keväällä omronilla mitattuna rasvat 11%, pihdeillä 14% ja sellaisella elektrodi-systeemillä mitattuna 17%. Jälkimmäinen voisi olla aika lähellä totuutta. Ai niin, ja jos PMLats näyttää yhtään siltä kuin tuossa kuvassaan niin enpä usko että rasvat voi paljon yli 20 olla! Melkoisen timmissä kunnossa ainakin mun mielestä... :p

Ennen viime kisoja rasvaprosenttini oli pihdeillä muistaakseni 10 tai 11. Omronilla tulos oli jotain 20, eli en paljon luottaisi siihen härveliin... Omituisen suuri heitto, johtuukohan se siitä että painan aika paljon... tai kenties siitä että olen melko "rintava"...

En yleensäkään pahemmin mittaile itseäni, peili kertoo kaiken tarvittavan.

Originally posted by Amy
Ai niin, ja jos PMLats näyttää yhtään siltä kuin tuossa kuvassaan niin enpä usko että rasvat voi paljon yli 20 olla! Melkoisen timmissä kunnossa ainakin mun mielestä... :p

Samaa olen monesti ajatellut, vaan en ole tohtinut ääneen sanoa. Muuten, jos kuva on omakuva ja PMLatsin kertomukset ei-niin-säntillisistä elämäntavoistaan pitävät paikkaansa, eikös tuo kuva todista sen, että kunnon voimaharjoittelu muokkaa kroppaa ihan mukavasti jo sinällään - ei siis välttämättä tarvita tiukkoja dieettejä ja jokapäiväisiä rasvanpolttolenkkejä ;)

Itse aiheeseen en ole näemmä vastannut, mutta eipä ole pätevää vastaustakaan olemassa. Kerran on rasvaprossa mitattu, mutta se oli lähes puolitoista vuotta ja kuutisen kiloa sitten. Enpä uskalla lähteä kokeilemaan, kuinka mitätön osa noista kiloista on lihasta :(

Kuva on kyllä omakuva, viime alkukesältä. Totuushan on se, että kuva(t, joku on saattanut törmätä muihinkin) otettiin viime alkukesällä noin neljän-viiden viikon pikku kiristelyn jälkeen. Paino tippui pari kiloa, ja nyt saman verran on kertynyt varteen takaisin. Diettailu ei ollut kovin tiukkaa touhua tuolloin, pari kolme aamulenkkiä viikossa leppoisasti kevätaamuisin ja hampparit/kebabit/pitsat rajoitettu vain yhteen päivään viikossa. Pikku lisäapua sain tosin termogeenien kokeilusta.

Jos ketä kiinnostaa niin tässä pari lisäesimerkkiä voimaharjoittelun vaikutuksista :D

Originally posted by PMLats
Jos ketä kiinnostaa niin tässä pari lisäesimerkkiä voimaharjoittelun vaikutuksista :D

Ay, Caramba! Mimmihän on timmissä kunnossa! Ehkäpä itsekin joskus... tai sit ei... nimimerkki "muodokasta sorttia" :p

Oikeasti, hatunnosto PMLatsille! Mut mä olin jostain syystä aina kuvitellut sut pitkätukkaiseksi (älkää kysykö miksi)... :p

Vau... PMLats, sulla oli todella upeita kuvia... huhhuh! Itelläni saliharrastukseen tuli ikävä tauko kesän ajaksi, mutta noita kuvia katsottuani kummasti motivaatio kasvoi... :)

Ihan en ehkä lähiaikoina tuohon pääse :D mutta saahan sitä toivoa, että joskus... lähden siis raudan vääntöön, moi!

VAU, hienoa PMLats!! Siinäpä tavoitetta meille muille. Laittakaahan muutkin kuvianne näkyville :) Ehkä minäkin vielä innostun ja otan ja laitan jonkun kuvan... ainakin jostain "parhaasta" puolestani :p

Suositut

Back
Ylös Bottom