Rasvanpoltosta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tarkoitan ehkä samaa ilmiötä, kuin tehtäessä vatsarutistuksia pitää muistaa vetää napaa sisään, koska muutoin lihakset kasvaa vain rasvakerroksen alle ja mahasta tulee entistä pömpöttävämpi.

LOL, melkein pyörin lattialla kun luin tuota :hyper:
Tuplahuuhaa. Ainakaan minun tietääkseni vatsalihasten alla olevan rasvakerroksen alla ei ole kuin sisäelimiä. Yleisesti ottaen se näkyvä rasvakerros on aina lihaksen päällä. Ja lihasta ei voi kasvattaa paikallisesti, ei voi kasvattaa vain vatsalihaksen alaosaa.

Jostain lueskelin että tuo ilmiö johtuu siitä, että suorat vatsalihakset ovat vahvemmat kuin ns. syvät (tai poikittaiset) vatsalihakset ja lihasepätasapaino tekee sen pömpön. Ja navan sisäänvetäminen on jo itsessään treeniä niille syville lihaksille, joten tuolla tapaa ne tulevat molemmat treenattua samalla. Aika monet kyllä varmaan treenaa sitten vielä erikseen niitä syvempiä pömpön välttämiseksi, minä ainakin.

Jos nyt katsoo tuota lihasta, josta nyt puhutaan (http://www.exrx.net/Muscles/Obliques.html) niin sehän on pitkä, yhtä pitkä kuin suora vatsalihas (http://www.exrx.net/Muscles/RectusAbdominis.html). Eli käytännössä siitä on aika vaikea kasvattaa niin paksua, että se näkyisi missään. Eli siis samasta syytä pitäisi jättää sitten vatsat kokonaan treenaamatta, jos tuota pelkää.

Lisäksi kannattaa huomata, että tämä lihas on just se, joka peittää rintakehän kaarta. Eli sitten kun aletaan vedellä rasvoja alas, onkin ikävä huomata että kylkiluiden päällä ei olekaan lihaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
niissä lihaksissahan on RAJA kuinka paljon ne naisella ollenkaan luonnollisesti kasvaa... jos siitä tule vyötärölle pari cm lihaa lisää sit onko se niin iso onnettomuus? Mä kyllä ensiks huolehtisin siitä että saa rasvat poltettu sieltä vyötäröltä pois- nehän sitä leveyttä lisää... kylkiliha on musta aika sexy kun sieltä on ne läskit saatu ensiks pois päältä...

Kyllä minunkin mielestäni komeinta on, jos ne kyljetkin on treenattu. Pidän aika epätodennäköisenä, että tuon lihaksen treenaamisella tulisi yli kahta senttiä lisää vyötäröön, mutta näyttäähän se koko vatsa ja vyötärön seutu sitten kireänä ihan erilaiselta, jos kyljissäkin on vähän tiukkaa lihaa. Plus, nuo taivutusliikkeet ottaa aina myös jonkin verran serratuksiin ja siihen suoraan vatsalihakseen (ainakin omien tuntemusteni mukaan) sekä parantavat huomattavasti keskivartalon kontrollia ja "pitoa" esimerkiksi raskaissa kyykyissä. Jenkkakahvoista ei kyllä taivutuksia tekemällä pääse :D

Yleisesti ottaen se näkyvä rasvakerros on aina lihaksen päällä.

No niinhän mä sanoinkin.
No, kiva että sait kuitenkin naurut :D

Ja joo, olen kanssa sitä mieltä, että diettaaminen on ainoa tapa päästä eroon jenkoista ja mahaläskeistä :itku: Jos niitä ei diettaa, niin tuloksena on sekä vanhat läskit että uusi lihas, eli ympärysmitta kasvaa.

Mutta luultavasti se ei niin paljon haittaa, koska varmaankin on esteettisempää se että on myös sitä lihasta kuin että olisi pelkkää läskiä. Joten kai niitä sivutaivutuksia sit uskaltaa tehdä.

Zone-sarja -42%
:confused: Mitä ne sitten tekee? Miksi niitä pitää treenata?

Kehittää kestävyyttä. Missä tietysti ei siinäkään ei ole mitään vikaa, riippuu mitä tavoittelee. Mutta jos haluaa erottuvan sixpackin, vaatii sen kyllä (rasvakerroksen ohenemisen lisäksi) aika rankkaa vatsalihastreeniä esim. niillä lisäpainoilla.

Ja tuskin Miuku mitään pahaa tolla viestillä tarkoitti, siitä sai kieltämättä kuvan, että napaa siään vetämällä voi kasvattaa "lisälihaksia" rasvakerroksen päälle... ;)

Joo, missään nimessä en tarkoittanut mitään pahaa. Sorry jos loukkasin.

Ja tuo ilmiöhän on kyllä monelle tuttu, ei mikään ihme jos siihen keksitään selityksiä. Tuo vaan oli hauskin tähän mennessä :)

Ja joo, olen kanssa sitä mieltä, että diettaaminen on ainoa tapa päästä eroon jenkoista ja mahaläskeistä :itku: Jos niitä ei diettaa, niin tuloksena on sekä vanhat läskit että uusi lihas, eli ympärysmitta kasvaa.

:offtopic:
Voi itku, meillä on sitten rikki mittanauhat ja paino/rasvavaaka :itku: . En ole dieetannut eikä paino/pituus ole muuttunut mutta en vaan enää saa kiinni kylkimakkarasta (joka muuten tuli painon muuttumatta liikunnan vähentyessä sairastelun + vaavien takia).
Ja vaikka rasvan määrä ei jollakin vähenisi niin kai se rasvakin kauniimmin istuu pyöreän lihaksen päälle kun kuivien jänteiden.

Edit: typo

En ole dieetannut eikä paino/pituus ole muuttunut mutta en vaan enää saa kiinni kylkimakkarasta (joka muuten tuli painon muuttumatta liikunnan vähentyessä sairastelun + vaavien takia).

Eli pelkällä liikunnalla lähtivät? Jee, mulla on sittenkin toivoa :hyper:
Koska minä olen niin kamala herkkupeppu, etten osaa dieetata kuin 2 päivää ja sit taas retkahdan :curs:

Ehkäpä sun ruokavaliosi on kuitenkin aika terveellinen. Jos syö suklaalevyn, mutta tekee kylkiliikkeitä sen jälkeen, niin tuskin lähtevät ??

Tää nyt kyllä meni jo TOOSII :offtopic:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom