Rasvanpolton tehostusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bloom
  • Aloitettu Aloitettu

Heippa hei!

Olisiko jollain suosituksia jostain tietystä rasvanpolttoravinteesta? Ajattelin lisätä sen diettiini... Olen lukenut reenipäiväkirjoja ja lukenut myös suosituksia mutta jokaisella tuntuu olevan eri tuotteet käytössä! Haluaisin valita tuotteen joka sitten oikeasti toimii! Kun ei ne mitää halpojakaa ole! Tässä muutamia vaihtoehtoja tiedossano olevista tuotteista, antakaa mielipiteitä näistä ja kertokaa jos joku on oikeesti, siis oikeesti HYWÄ! Elikkäs Fastin sivuilta kattoin tämmösen uuen ku BURNER metabolic activator...Muita: BSN Thermonex, Nutrabolics Superfats, Advanced fatty-acid matrix, Extreme thermo cuts...Siinäpä En jaksanu ruveta kirjottaan mitä mikäkin sisältää mutta jos joku joyain näistä käyttää nii kerro mielipide ja netistähän nämä löytyy, jos haluaa kahtoo mitä sisältävät! Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä jos jelppaatte! muiks! :rolleyes:

En ole kokeillut yhtäkään noista mainitsemistasi, mutta paria muuta tuotetta kyllä, ja väitän, että ns. luvallisten valmisteiden "toimivuus" on useassa tapauksessa aika lailla niin ja näin, eivätkä ne ole missään tapauksessa välttämättömiä, vaan ilmankin pärjää vallan hyvin. Itse asiassa ihan tavallisista kofeiinitableteista saa useassa tapauksessa todennäköisesti ihan samat hyödyt - ja monta kertaa halvemmalla.

Minulla on sellainen tuntuma, että näiden luvallisten rasvanpolttovalmisteiden paras hyve on useinkin se, että ne piristävät ja vähentävät näläntunnetta (eikä suinkaan se, että ne mitenkään erityisesti kiihdyttäisivät rasvanpolttoa). Mikä ei tietenkään ole mitenkään väheksyttävä juttu, ei sillä :)

OK! Kyllä näitä vaan tuntuu moni käyttävän ja palaute on ollut positiivista ja tuotteiden on todettu toimivan silläkin osaa että se auttaa kiinteytymään nopeammin...ja poistaa nesteet...En sitten tiedä mitä nyt ajatella näistä, ehkä tulee vielä postia sellaiseltakin joka näitä käyttää! Kiitos sinulle kuitenkin! :)

mites muuten just noi kofeiini tabletit; et addiktoiko jotenkin? vai mitenkä vaikuttaa? Ku juon yhden kupin kahvia päivässä; JA SIIHENKIN oon jäänyt niin koukkuun ettei voi olla ilman vaan tulee kauheet päänsäryt jos jätän juomatta. Eli riippuvuus on mulla taattu.
Joskus lukioaikana otin muutaman kofeiini-tabletin, mut en muista kovin voimakasta vaikutusta; ja tais suurin osa purkista jäädä syömättä.
Otetaanko ne muuten aterian yhteydessä - laihdutusmielessä - vai välissä?
Ai niin... onhan mulla tossa jotain "fat burnereita", joita ostin halvalla (-50%) luontaistuotekaupasta. Sitten en oikein kunnolla kattonu mitä niissä oli ja vetelin niitä ohjeen mukaan; No, yx päivä töissä pari kuukautta sitten ihmettelin asiakkaalle, että miten mä oon näin YLIenerginen ja kauhia puheripuli jne... No, asiakas sanoi, että oot juonu liikaa kahvia... Sanoin, että en oo ku en juo kuin yhden kupin pv. NOOH... vähän myöhemmin katsoin purkkia, ja totesin että tuote sisältää huomattavan määrän kyseistä ainatta, eikä sitä suositella kofeiini-herkille. Selvispä sekin sitten. Eli voisin jopa koittaa tuota pelkkää kofeiinia, jos se ei aiheuta muita "sivuoireita". ??

tuotteiden on todettu toimivan silläkin osaa että se auttaa kiinteytymään nopeammin...ja poistaa nesteet...

Pahoittelen, kun nyt taas tartun yksittäisiin sanoihin, mutta nyt pitäisi taas kerran määritellä tuo "kiinteytyminen". Siinähän kun ei ole kyse mistään muusta, kuin rasvan vähenemisestä ja lihaksiston voimistumisesta/kehittymisestä, ja noin periaatetasolla rasvanpolttajat voisivat tässä toki auttaa kiihdyttämällä aineenvaihduntaa ja näin ollen lisäämällä energiankulutusta ja rasvanpolttoa, mutta käytännössä näissä sallituissa tuotteissa on ihan lainsäädännöllisistä syistä niin mietoja ainesosia ja niin pieniä määriä, että niiden teho tässä mielessä on tosiaankin aika kyseenalainen, ja ihan samaan tulokseen pääsee vaikkapa kofeiini+tauriini-yhdistelmällä (ja tulee rutosti halvemmaksi todellakin). Ja kofeiinihan toimii myös nesteenpoistajana, ken sellaista efektiä halajaa.

Etanainen, kyllähän kofeiiniin syntyy riippuvuus ja ymmärtääkseni suht nopeasti. Olikohan noin 300 mg/päivä (eli kolme kofeiinitablettia tai kolmisen kupillista kaffetta) se määrä, joka tuon addiktion aiheuttaa?

Kirjottelin joku aika sitten tonne vastauspalstalleni juuri tästä aiheesta. Kirjoituksen voi lukea täältä.

Se vaihe, jossa rasvanpolttajista on edes marginaalista hyötyä, on tämä:
1) ruokavalio on puhdas ja kontrolloitu ja pystyt joka päivä kuvaamaan sitä noilla kahdella sanalla
2) kalorit on miinuksella
3) treeni on sisällytetty ohjelmaan ja on jo ennestään tehokasta

Joskus aiemmin oon kirjoittanut eri valmisteista pitkät litaniat, posti löytyy tästä threadista.

edit: Niin joo, ja nesteen poistumisellahan ei ole todellisuudessa mitään tekemistä rasvan palamisen kanssa :) Eli ihan sama miten paljon joku valmiste poistaa nestettä, sillä kroppa on ihan yhtä "rasvainen" edelleen nesteenpoiston jälkeen.

edit2: Kofeiinitableteista... 1 kofeiinitabletti = sama asia kuin joisit kupin kahvia.

Onko niin ettei rasvanpolttoa lisäävistä tuotteista todella ole hyötyä kuin miinuskaloreilla ollessa? Kaipaisin ihan kokemustietoa tähän. Rasvaahan voi poltella myös plussakaudella ja ihan reippaalla tahdillakin vielä...

Trillian: rasvaa palaa kropasta vain silloin, kun syödään vähemmän, kuin kulutetaan. Sillä, miten tuo vaje saadaan aikaiseksi, ei ole merkitystä, mutta miinuskaloreilla pitää olla, muuten ei rasvan määrä kropasta vähene. Ja tämä on ihan fysiologinen fakta.

mites muuten just noi kofeiini tabletit; et addiktoiko jotenkin? vai mitenkä vaikuttaa?

En tiedä addiktoiko, mutta sietokyky vaikuttaisi kasvavan. Ainakin itselläni on käynyt niin, että kofeiinitabletteja joutuu ottamaan yhä useamman kerrallaan jos haluaa saman piristävän vaikutuksen joka aiemmin tuli yhdestä tabletista. Eli vähän sama juttu kuin kahvinjuomisen kanssa.

Onko niin ettei rasvanpolttoa lisäävistä tuotteista todella ole hyötyä kuin miinuskaloreilla ollessa? Kaipaisin ihan kokemustietoa tähän. Rasvaahan voi poltella myös plussakaudella ja ihan reippaalla tahdillakin vielä...
Jos "plussilla" huomaat, että rasva alkaa palaa, niin silloin kyseessä on ennemmin perusaineenvaihdunnan hyrähtäminen sellaisille kierroksille, että keho yksinkertaisesti polttaa enemmän energiaa. Tai sitten kulutus liikunnan kautta on noussut sen verran, että keho polttaa enemmän kuin saa sisään. Ymmärtääkseni usein noin käy kun aletaan järjestelmällisesti lisäämään kaloreita hiilareista ja syödään pitkään yli kulutuksen. Jossain vaiheessa aineenvaihdunta on kiivastunut niin paljon, että tulee se taitekohta jossa sama kalorimäärä onkin vähemmän kuin kulutat ja rasva alkaa palaa.

Usein tuon homman mahdollistuminen tosin vaatii juurikin sitä, että alkuun syödään reippaasti yli kulutuksen ja kestetään se, että rasvaa tulee. Usein ennen kisadieettiähän varsinkin nuo kehopuolen kisaajia enimmäkseen valmentavat miespuoliset valmentajat pistävät tytöt syömään julmetun suuria määriä hiilaria/ylipäätään kaloreita (jopa 3500-4500kcal). Jos olen ymmärtänyt oikein, niin tuolla tavalla keho saadaan dieettiä ajatellen optimaaliseen tilaan: kun kaloreita lopulta vähennetään dieetin alkaessa, voidaankin dieetti aloittaa huomattavasti korkeammilla kaloreilla (esim. 2700-3000kcal) kuin silloin, jos tätä "totutusvaihetta" ei olisi tehty (jolloin vähennettäisiin ns. normimäärästä se ~500 ja alkukalorit olisivat siis jotain esim. 1800-2200 välillä).

Varsinkin aloittelijoilla rasva voi kyllä palaa ymmärtääkseni hiukan eri metodeilla... vaikka kalorit ovat korkealla, niin ruokavalion koostumusta muuttamalla saadaan jonkin sortin rasvanpolttoefekti päälle. En oikein itse tiedä mistä tuo johtuu - liekö se puhdas ruoka vaan niin tehokasta polttoainetta että kehon prosessit yksinkertaisesti alkavat toimia tuplateholla ja fätti palaa suhisten? Jaa-a! :lol2:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Varsinkin aloittelijoilla rasva voi kyllä palaa ymmärtääkseni hiukan eri metodeilla... vaikka kalorit ovat korkealla, niin ruokavalion koostumusta muuttamalla saadaan jonkin sortin rasvanpolttoefekti päälle. En oikein itse tiedä mistä tuo johtuu - liekö se puhdas ruoka vaan niin tehokasta polttoainetta että kehon prosessit yksinkertaisesti alkavat toimia tuplateholla ja fätti palaa suhisten?

Uskon tämänkin johtuvan loppupeleissä siitä, että ruoasta saatava energiamäärä laskee alle kulutuksen - mikä ei ole edes vaikeaa, kun entiset roska-moska-karkki-herkku -yms. vuoret vaihdetaan terveellisiin vaihtoehtoihin. Kaikkihan nimittäin tiedämme, että sitä ns. puhdasta ruokaa saa itse asiassa vetää aika julmetut määrät saadakseen tavoitekalorit täyteen :hyper:

Onko carnitiinit ja arginiinit teille tuttuja ja onko niis mielestänne puhtia??
Itellä on käytös,vaihdellen tilanteen mukaan.

miinuskaloreilla pitää olla, muuten ei rasvan määrä kropasta vähene. Ja tämä on ihan fysiologinen fakta.

Alan ammattilaiset (ainakin ne joita olen tavannut) ovat kyllä eri mieltä kanssasi asiasta. Sitä kantaa puoltaa myös usean kokemus, omani mukaanlukien. Rasvan palaminen vaan on hitaampaa, toisaalta lihasmassa säilyy (tai voidaan jopa kasvattaa) tuolloin paremmin.

Alan ammattilaiset (ainakin ne joita olen tavannut) ovat kyllä eri mieltä kanssasi asiasta. Sitä kantaa puoltaa myös usean kokemus, omani mukaanlukien. Rasvan palaminen vaan on hitaampaa, toisaalta lihasmassa säilyy (tai voidaan jopa kasvattaa) tuolloin paremmin.

Siis tuoda noin, ihan pakko nyt tarkentaa tätä. Ovatko siis alan ammattilaiset (ja oma kokemuksesi) sitä mieltä ettei rasvan palamiseen tarvita miinuskaloreita? Ymmärsinkö nyt oikein, jos voisit tarkentaa tuota yo. juttuasi :) ?

Tuo väittämä ei oikein mahdu minun kallooni, ei sitten mitenkään voi ymmärtää miten se rasva voi palaa, jos ei olisi miinuskaloreita tavalla tai toisella.

Jep, nyt kyllä kaipaisin perusteluja minäkin. Koska jos kerran kropassa on syömisen kautta enemmän kaloreita, kuin mitä tarvitaan, millä ihmeen ilveellä sieltä vielä niitä vararavintoreservejäkin alettaisiin polttaa? :confused: Saanko muuten kysyä myös sitä, minkätyyppiset/tasoiset alan ammattilaiset noin väittävät?

EDIT: Edelleenkin väitän, että tässä on nyt ollut kyse tilanteista, joissa on kyllä luultu, että ollaan plussakaloreilla, mutta todellinen tilanne onkin ollut toinen, syystä tai toisesta (ei ollakaan syöty niin paljon, kuin luullaan/liikutaan tavallaan "huomaamattaan" enemmän, kuin luullaan/kehittyneen lihaksiston myötä kropan kulutus onkin luultua kovempaa jne).

Kommentti: jos syö melko puhtaasti ja hyvin, niin kalorivajeenhan voi tehdä lisäämällä liikkumista. Ei siitä ruuasta tarvitse aina nipistää... Eli sama ilmiö, mitä Gilly hakee, mutta sen voi tehdä myös tietoisesti. Kulutus lisääntyy, syöminen ei. Mä ainakin tekisin mielummin näin, jos haluaisin polttaa pikkusen rasvaa - lisää vaan liikuntaa kehiin (eikä puntin jälkeen aina jätskiä naamaan). ;)

Kommentti: jos syö melko puhtaasti ja hyvin, niin kalorivajeenhan voi tehdä lisäämällä liikkumista. Ei siitä ruuasta tarvitse aina nipistää... Eli sama ilmiö, mitä Gilly hakee, mutta sen voi tehdä myös tietoisesti. Kulutus lisääntyy, syöminen ei. Mä ainakin tekisin mielummin näin, jos haluaisin polttaa pikkusen rasvaa - lisää vaan liikuntaa kehiin (eikä puntin jälkeen aina jätskiä naamaan). ;)

Jep tuohan on aivan selviö. Kuitenkin on kysymys kalorivajeesta nipistätpä sen ruoasta tai liikuntaa lisäämällä. Se mietityttää, että miten se rasva voi palaa ilman miinuskaloreita.

Jep tuohan on aivan selviö. Kuitenkin on kysymys kalorivajeesta nipistätpä sen ruoasta tai liikuntaa lisäämällä. Se mietityttää, että miten se rasva voi palaa ilman miinuskaloreita.

Sehän on mahdottomuus.

jos syö melko puhtaasti ja hyvin, niin kalorivajeenhan voi tehdä lisäämällä liikkumista. (...) sen voi tehdä myös tietoisesti. Kulutus lisääntyy, syöminen ei

Jep jep, juuri tätä ajoin takaa. Eli lopputulos on jokatapauksessa se, että rasva ei pala PLUSSAkaloreilla oltaessa.

EDIT: Trillianin aikaisempaan kysymykseen siitä, onko rasvapolttotuotteitta järkevää käyttää ko. tilanteessa sanoisin, että miksei - sama efektihän niillä on, riippumatta siitä, miten tuo kalorivaje saadaan aikaan.

Oli pakko vielä varmistaa ja kysellä asiasta: Rasvaa voi polttaa myös plussakaloreilla. Tärkeintä silloin on ravinnon laatu (saa siis olla todella tarkka syömisistään), sekä määrä. Plussalla voi olla, muttei tietenkään liikaa jottei sitä rasvaa pääsisi liiaksi muodostumaan. Hidasta tuo siis varmasti on ja ehkä hieman hankalaakin, mutta mahdollista.

Onnistuuhan tuo Faidran mukaan ainakin aloittelijoilta, ehkä sitten olen sellainen itsekin.

Ammattilaiset joilta asian vielä varmistin ovat henkilöitä joilla on vuosien, ellei kymmenien kokemus henkilökohtaisesta treenistä, PT-/liikunnanohjaaja-/valmentajakoulutus sekä monen vuoden työkokemus alalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom