Rasvakudoksen tiheys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Monster
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat MassaSampsa, mutta en sitten tiedä onko ~-500kca/pv sen vaikeampaa "kikkailla" kun tuo ~-150kcal/pv(se 150g läskiä viikossa). Ei se -500 ole vielä todella tiukkaa diettikuuria nähnytkään.

Toimivia tapoja toiki molemmat, mutta jos tehdään bulkki - dietti-sykli vertailu, esim. vuoden ajalta. Laihdutettavaa 4kg, eli 28000kcal

Tapa 1:
Laihdutetaan 150g rasvaa viikossa, eli 1050kcal. 28000/1050 = ~27 viikkoa, eli reilu puoli vuotta laihdutuskuurilla.

Tapa 2:
Laihdutetaan 0,5kg rasvaa viikossa, eli 3500kcal. 28000/3500 = 8 viikkoa laihiksella.

Jos ollaan maltillisella bulkilla ja otetaan vaikka 18 viikossa 4kg rasvaa saadaan seuraavat lukemat:
Kulutus:
Peruskulutus n. 2400 + treenistä ~500kcal kerta. 5 kertaa viikossa eli keskimääräinen päiväkulutus 2757kcal.

4kg rasvaa 18 viikossa on n. 222kcal päivässä.

Saadaan 2757 + ~222 =~3000kcal päivässä, eli aika perus bulkkijakson päiväannos.

Laihduttaessa tavalla 1 menee 4 kg:n laihdutukseen yllämainitut 27vk. Yhdessä syklissä menee siis 18vk + 27vk eli 45vk.

Laihduttaessa tavalla 2 touhu hoituu ajassa 18vk + 8 vk = 26vk. Näitä syklejä mahtuu vuoteen 2kpl, jolloin "kasvuaika" vuodessa on 36vk, kun pitkällä dietillä jäädään 25:een viikkoon.

Tämähän nyt oli täysin teoreettista enkä ota vastuuta siitä menikö laskelmat oikein ja liittyykin alkuperäiseen kysymykseen ihan vitusti :D. Olisin voinut tietysti fiksumminkin tämän ajan käyttää, mutta so no kunhan hyppy kulkee :hyvä:

..ei se -500 ole vielä todella tiukkaa diettikuuria nähnytkään.

No ei olekaan, siksi kirjoitin esimerkissäni "liikkumalla enemmän ja tarkkaillen hieman syömistään" (tekstissä: säännölliset kuntoilutreenit sis. korjatut ruokatottumukset), eli ei sen enempää kovaa treeniä tai tiukkaa diettiä.

Mut hyvä että vertailit esimerkkein, jokaisen oma tehtävä sitten arvioida mihin pystyy tai mihin "kastiin" sijoittaa itsensä. :thumbs:

..Riippuen rasvan määrästä se rasvakudos on se ensisijainen energialähde kataboliassa eikä ne proteiinit. Sillon sitä rasvaa palaa juurikin sen verran kun energiavaje on..

Lehti: Body nro 01 - 2008
Artikkeli: Ravitsemuksen 10+1 teesiä
Kirjoittaja: Timo Kosonen, ravintovalmentaja

Lainaus artikkelista:
Painoa pudottaessa ja rasvaa poltettaessa menetetään aina lihasmassaa.
Jos lihasmassaa ei ole tarpeeksi kun erottuvuutta lähdetään metsästämään, jäljelle saattaa karrikoiden pahimmassa tapauksessa jäädä VAIN rasva ja luut.

Saa Ruma-Jussi itse päätellä mihin uskoo. Nuo eivät olleet minun sanojani..
Taitaa kyllä olla niin että lihasten "hävikkiosuus" on dietillä suurempi kuin mitä uskot.

Pahus kyllä se silavan läski jää kellumaan kun kokeilin. Ompa se läski tilaa vievää :kuola: mutta hyvää paistettuna. Saattaa selittää myös miksi minä olen nykyään niin hyvä kellumaan vedessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom