Rasvaa vai rasvaton?

Kuinka tarkkoja olette rasvan ja sokerin määrästä tuotteissa?
Valitsetteko aina sen kevyemmän vaihtoehdon vaikka maku kärsiikin?

Itse tarkkailen aika paljon rasvaprosentteja ja myönnettävä on, että vaikka tiedän alkuperäisen tuotteen olevan parempaa otan kuitenkin sen kevyemmän, mutta joskus on kyllä herkuteltava tavallisella jugurtilla ja esim. raejuustoista valitsen aina sitä "rasvasempaa":hmmm:

Sokrun määrää ei tule niin vahdittua kun rasvan, jotenkin se on saanut olemassaolonsa anteeksi monissa herkuissa..

Mä oon niin tottunut rasvattoman raejuuston makuun, että "rasvaisempi" versio maistuu liian voimakkaalta, enkä tykkää siitä. Otan siis aina rasvattoman/kevyemmän tuotteen ja mielellään vielä makeutusaineella makeutetun. Rahkaan laitan hermesetas -liuosta ja jugurttia sekaan. Sokeri olis kyllä terveellisempää, kun se on luonnontuote. Paljonhan on puhuttu siitä että makeutusaineista saa syövän (mistä ei saisi?), ja joskus joku mainitsi tuolla treeni ja ravinto puolella, että makeutusaineet hidastaisivat imeytymistä (sitä ei kyllä perusteltu, että en sitten tiedä pitääkö paikkansa??), mutta käytän sitä silti.

Saa syödä enemmän, kun ei ota turhia kaloreita. Mutta olen kyllä sitä mieltä että ruoka on muutakin kuin vain ravintomassaa, kyllä siitä pitää nauttia!

Suositut

Back
Ylös Bottom