Rasva lähtee vain yläkropasta, mikä avuksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lillii
  • Aloitettu Aloitettu
Ongelma on seuraavanlainen. En treenaa ''mitään varten'' eli ihan vain omaksi ilokseni sekä pysyäkseni jonkinmoisessa kunnossa. Ikää löytyy 18v, pituutta 165cm ja painoa 58-60kg. Mitat rintojen korkeimmalta kohdalta 88-90 riippuen vähän liiveistä, rintojen alta 75, vyötärö vartalon kapeimmalta kohdalta 69 ja lantio (19cm vyötäröstä alaspäin) 98cm. Syön oikeastaan aika terveellisesti ja liikutan itseäni päivittäin tunnin parin verran koiran kanssa kävellen sekä 3-5 kertaa kuntosalilla/pumpissa/bodybalancessa. Tuntuu että yläkropassa ei hirveästi rasvaa ole, mutta alakropassa ehkä senkin edestä. Laihdun aina vain ylhäältä, alhaalta lähtee hyvin kovalla työllä erittäin vähän. Muita samasta ongelmasta selviytyneitä, eli miten olette saneet pyllyä ja reisiä rasvattomammiksi?

Varsinaisesti mitään tietä onneen ei tuon kanssa ole. Rasva lähtee yksilöllisesti sieltä mistä lähtee ja tulee sinne minne tulee.
Kokonaisvaltaisesti toki voi hilata rasvaprossaa alemmas, jolloin sitä lähtee sitten ongelmakohdistakin enemmän. Mutta samaan aikaan sitä lähtee muualtakin. Se kun ei tiiä mistä sen pitäisi lähteä. :)
Toki voit treenata jalkoihin lihaksia, jolloin ehkä mahdollisesti se rasva näyttäisi vähemmältä. Tai sitten ei? Kuvaa ja tilannetta näkemättä toki on myös mahdollista että lisälihas saisi vain jalat ja pyllyn näyttämään vain entistä paksummilta.

Mä näkisin, että ainoa vaihtoehto saada tasapainoisempi vartalo on lisätä lihasmassaa ylävartaloon. Sulla on hyvä mahdollisuus muokata kropasta se tiimalasi eli X. Vähän rasvoja alas ja rakennat vapailla painoilla lihasta hartiohin ja selkään. Voit aloittaa esimerkiksi treenaamalla em. lihasryhmät kahdesti viikossa. Mut se lihas ei kasva kunnolla, jos ei ihan oikeasti treenaa ihan h*lvetin lujaa. Jos vedät setin pikkupuhinalla kiroilematta, niin se ei riitä.

Kiitos tuesta :p. En koe että lantioni olisi erityisen leveä, mutta pylly on ollut pyöreä aina. Itse olen hieman siromman (tokikin myös lihaksikkaan) vartalon perään, jolloin mielummin tosiaan pitäisin yläkropan tälläisenä lisäten lihaksia pikkuisen, mutta alakropasta kun saisi läskit pois niin olisin tosi tyytyväinen. Läskillä tosiaan on vapaus valita!

Ainoa keino sitten ilmeisesti on nyt ensin polttaa rasvaa niin kauan, että sitä lähtee myös alhaalta, jonka jälkeen lisätä lihasta sitten vähän ylös. Reisi- ja pakaralihaksiini olen suhtkoht tyytyväinen, ja niinkuin Herhi sanoikin, lihasmassan lisääminen alas ei välttämättä tuota toivottua tulosta, vaan lihakset jäävät piiloon rasvan alle.

Kannattaa myös varoa ettei syö liian vähän. Esimerkiksi paastot ym kitukuurit johtaa päärynävartalon omaavalla helposti siihen, että yläkroppa tosiaan pienenee entisestään ja sitten kun syö vähänkin enemmän niin kitukuurin jälkeen kaikki varastoituu reisiin. Eli maltillinen kalorivaje, riittävästi protskua, rankkaa punttitreeniä yläkropalle ja aerobista rasvaa polttamaan. Lopputuloksena olet lähempänä x-vartaloa. Kyse on myös hormoonitoiminnasta. Estrogeeni saa rasvan kerääntymään helposti reisiin jos siihen on taipumusta. Proteiinipitoinen ruokavalio ja punttitreeni nostaa testosteronitasoja, jolloin kropasta tulee tasapainoisempi. Näistä voi olla montaa mieltä, mutta itse olen saanut päärynäkropasta tiimalasin näillä keinoin. Tsemppiä :)

Oon mies ja mulla sama homma. Yläkropassa ei juuri yhtään rasvaa - joku voisi jopa sanoa ettei ollenkaan rasvaa. Mutta jaloissa on, tai oli kunnes laihdutin itteni siihen kuntoon, ettei rasvaa enää koko kehossa ollut. Se on vain geeneistä kiinni, ja jos haluat ne rasvat sieltä pois, niin ne lähtee sitten kun muualla ei enää sitä ole :)

Ei mitään kalorivajetta, joskaan ei bulkkiakaan.. Isoilla painoilla yläkropan treeniä lisää niin kroppa tasapainottuu. Eihän aloittaja ole yhtään ylipainoinen ja vyötärökin on olemassa. Pyöreä pylly mainittu - olisko latta sit parempi!? Harva on täydellinen ja vielä harvempi sen täydellisemmäks muuttuu keskittymällä ensisijaisesti diettaamaan rasvat pois... Eli kunnolla ruokaa ja raskasta treeniä vaan.

Mulla on sama ongelma, ja aika lailla samat mitat. Olen siitä huolimatta treenannut täysillä myös alakroppaa, ja nyt tulokset alkavat näkyä. Jalat ja takapuoli on mennyt tiiviimpään pakettiin. Joten itseasiassa näyttää siltä kun ne olisivat pienentyneet. Mun neuvo on, että kovaa treeniä vaan :puntti:

Kommentoinkin tossa jo aiemmin, mut jatketaan samalla aiheella.

Läskihän ei koskaan jakaudu tasaisesti kehoon ja naisilla se pakkautuu sinne alavartaloon. No tulipahan se oikein paperilla nähtyä, sillä kävin eilen kehonkoostumusmittauksessa. Mulla melkein 50% läskistä on alakropassa, reisissä ja hanurissa. Mut mielestäni näytän hyvältä, sillä olen saanut kivasti lihasmassaa yläkroppaan. Noita reisiläskejä en voi laihduttaa pois, sillä rasvaprosenttini on 10.1. Ja jos joku nyt pyörittelee silmiään, niin olen terve, kuukautiset tulevat, painoindeksini mukaan olen normaalipainoinen ja ennen kaikkea voin hyvin :)

Tack tack! Syksyn mittaan olen saanut alakroppaa pienemmäksi ja olenkin oikeastaan aika yllättynyt siitä miten ns. huomaamatta se on käynyt. Itse en huomaa juurikaan eroa, mutta monet tutut ovat sanoneet minun näyttävän hoikemmalta, hyvällä tavalla siis. Myös paino ja mittanauha tukevat tätä.

Ratkaisuksi ei tarvittu juurikaan muuta kuin monipuolista liikuntaa (kävelyä, pientä juoksua, pyöräilyä, uintia ja punttia). Ehkä tämmöset jutut on enemmänkin vaan tuolla korvien välissä, ja joskus tuntuu ettei läski liiku mihinkään suuntaan! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom