Rasva ei pala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eva
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos Faidra kommentistasi. Rasva-asiaa mietiskelini itsekin kun tuota kirjoittelin, täytynee ottaa se tarkemman huomion alle, toden totta. :)

Tavoitteeni oli aluksi laihduttaa pois talven aikana kasvanut, noin viiden kilon vararasvakerros ja aloinkin sitten keväällä kovasti liikkumaan, treenaamaan ja laskeskelemaan kaloreitani. Nyt olen saanut kokonaan nuo ylimääräiset kilot karistetuksi, ja siinä sivussa sitten eräänä kauniina päivänä huomasin koukuttaneeni itseni tähän punttailuun. :rolleyes: Nyt haluaisin siis kiinteyttä ja lisää lihasmassaa, ja eihän se pahaa tekisi, jos vielä vaikka parisen kiloa tuosta painosta nipistäisikin.

Ja tämä elämäntyylikin on jotenkin vienyt mennessään, joten minusta on tullut oikein kunnon wannabe-punttimimmi. :nolo: Ehkä jonain päivänä vielä "ihan oikea" punttimimmi... ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse tuskailin kans pitkään tämän ongelman kanssa eli siis että rasva ei pala vaikka tekee kuinka hulluna aerobista, käy puntilla ja laskee, tarkkailee ja aikatauluttaa syömisiään. Epätoivoon olin jo vaipua ku tuntu että teen kyllä kaiken niinku yleensä neuvotaan.

Kesän alussa aloin sitten käymään aamulenkillä. Noin 45 minuuttia, syke 70-75% maksimista tyhjällä vatsalla pari-kolme kertaa viikossa. Lenkin jälkeen odottelua semmoinen tunti ennenkuin mitään pistää suuhun. Rupesin myös syömään vähän reippaammin, aiemmin olin tainnut olla sitten säästöliekillä ja eihän se rasva sillon taida palaa, kerääntyy vaan helpommin jos tulee syötyä jotain hömppää... Lisäsin siis hyvän rasvan syöntiä ja poistelin turhia hiilihydraatteja, eli sokereita ja tärkkelyksiä, ja lisäsin vielä hieman proteiinin saantia entisestään, silleen tasasesti joka aterialle. Mitään kaloreita en kyllä oo jaksanu laskea, mutta kait ne on ok kun tuntuu toimivan. Näytän ainakin solakoituneeni, vaikka kiloja kyllä ei ole tippunut. Jospa se rasva olisi vaikka korvaantunu lihaksella :) Nyt on kiva olo, ja intoa taas treenauksessakin!
Seuraavaksi ajattelin jos ottaisin hieman vaihtelun vuoksi sitä intervalliharjottelua noiden aamulenkkien aikaan niin ei jämähdetä ja totuteta kroppaa tiettyihin rutiineihin :)

syö reippaamin (6 kerta per päivä) tiedysti laadukasta ruokaa (ei tyhjiä kaloreitä). jos keho tuntee olevansa ruokavaja-tilanteessa se pitää kiinni jokaisesta grammasta mitä se saa.

Ja tämä elämäntyylikin on jotenkin vienyt mennessään, joten minusta on tullut oikein kunnon wannabe-punttimimmi. :nolo: Ehkä jonain päivänä vielä "ihan oikea" punttimimmi... ;)

Jokainen fiksusti punteilla treenaava nainen/tyttö on Ihan Oikea Punttimimmi, joten ällös turhaan vähättele itseäsi! :)

Höh. Mistäs sitten johtuu että osa punttimimmeistä vetää normaalisti yli 3000 kalorin päivä vauhtia ja sitten diettaavat 2500 kalorilla? Itse olen nyt parissa kuukaudessa sen n 7. kiloa tiputtanut 2500 kaloreilla ja painan nyt 57, ennen diettiä 65, suurinpiirtein noin... Kaikennäköisillä laskureillani olen kulutustani mittaillut, mutta en kyllä ole niiden perusteella saanut päivittäiseksi kulutuksekseni liikuntoineen päivineen jotain 2300 kcal. Hmm???

Missukka: Sä oletkin vissiin joku friikki. :D Yhtä lailla kuin Haukkari ja Smart... olen teille äärimmäisen kateellinen!

Mulla ei paino hievahda alaspäin grammaakaan 2500kcal tahdilla. Tuo 2000 on semmoinen raja että melkeinpä on pakko mennä siihen (ainakin tämän painoisena) ja sen alle ja tuon lisäksi vielä lisätä liikuntaa, että rasva palaa. Voi minua. :( Ruokaa uppoais kyllä vaikka viiden tonnin päivävauhtia, jos vaan voisin syödä niin paljon!

Missukka: Sä oletkin vissiin joku friikki. :D Yhtä lailla kuin Haukkari ja Smart... olen teille äärimmäisen kateellinen!

Mulla ei paino hievahda alaspäin grammaakaan 2500kcal tahdilla. Tuo 2000 on semmoinen raja että melkeinpä on pakko mennä siihen (ainakin tämän painoisena) ja sen alle ja tuon lisäksi vielä lisätä liikuntaa, että rasva palaa. Voi minua. :( Ruokaa uppoais kyllä vaikka viiden tonnin päivävauhtia, jos vaan voisin syödä niin paljon!
Et ole asian kanssa yksin, mulla ihan sama. Jos syön kolmea tonnia niin se on kaikki tasan ylimäärästä laardimassaa mikä kertyy. Ikäkin tietysti vaikuttaa, toista se oli kakskymppisenä. Alle 2000 kaloria ja sit alkaa rasva palamaan. Toki silloin tällöin tuplakalorit tekee hyvää dietilläkin.
:)

Höh. Mistäs sitten johtuu että osa punttimimmeistä vetää normaalisti yli 3000 kalorin päivä vauhtia ja sitten diettaavat 2500 kalorilla? Itse olen nyt parissa kuukaudessa sen n 7. kiloa tiputtanut 2500 kaloreilla ja painan nyt 57, ennen diettiä 65, suurinpiirtein noin... Kaikennäköisillä laskureillani olen kulutustani mittaillut, mutta en kyllä ole niiden perusteella saanut päivittäiseksi kulutuksekseni liikuntoineen päivineen jotain 2300 kcal. Hmm???

Voi olla, että huomaamattasi liikut töissä, koululla ym. muita enemmän. Askelten määrä vaikuttaa painoon ja on tosiasia, että joillain askelia kertyy kun huomaamatta muita enemmän. Itse olen juuri tällainen ihminen, olen kova liikkumaan ja olen harvoin pitkään paikallani. Kotonakin ravaan jatkuvasti paikasta toiseen "tekemään" jotakin. Kulutus on tällöin kovempi, kun sillä kaverilla joka ei liiku yhtä paljon.

On tietysti mahdollista, että aineenvaihduntasi on hieman nopeampi kuin muilla. Se voi johtua monesta seikasta: rasvattomasta painosta tai genetiikasta. Netin kalorilaskureihin en luota, sillä ne eivät huomioi kehon koostumusta riittävän hyvin.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom