"Raskausarvet"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eintel
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
39
Smyr.
Ajattelinpas aloittaa ihan uutukaisen threadin aiheesta raskausarvet. En tästä aiheesta etsinnälläkään löytänyt mitään Punttimimmien puolelta.

Minulle on ainakin ilmiintynyt noihin nopeasti kasvaviin kohtiin (reidet, pakarat) nk. raskausarpia. Näitähän yleensä tulee raskausaikana ja kasvupyrähdyksien yhteydessä. Onko muilla sama ongelma, ja miten olette tätä yrittäneet ratkaista?

Pitäisikö todella hillitä kasvutahtia (snif) välttääkseen seeprapyllyn :( vai olisiko tarjolla joitain muita hyväksihavaittuja niksejä?

Minullekin on tullut pakaroihin seepraraitoja. En ala niitä mitenkään hoitaa, jos niitä ei muualle kehoon tule. Enkä usko että tulee. Muistan lukeneeni raskausarvista muilla pakkiksen foorumeilla. Searchilla varmaankin löytyy aiheesta keskusteluja.

Mullekin on tullut pieniä raskausarpia ojentajiin, samoin myös leveään selkälihakseen -vai mitä se nyt onkaan kun kättä nostaa, niin kainalon vieressä se "levike". ...Ei oikein järki leikkaa tällä viikolla, :offtopic: :ina mainittakoon että aloitin maanantaina uudessa työssä (kamalasti opittavaa nopeaan tahtiin) ja luen samaan aikaan tenttikirjoja, ei oikein jaksa ajatus juosta...

Mutta takaisin raskausarpiin. En ole omiini kiinnittänyt sen enempää huomiota, vaalenevat itsestään ajan kanssa, mutta jäävät kuitenkin näkyviin pieninä arpina. Itselläni ne ovat aika pieniä, joten eivät haittaa minua, tuskin muitakaan kun eivät ole niin huomattavissa paikoissakaan. Ei noita mulla oo kun muutama, tosin eipä oo lihakset viime aikoina räjähdysmäisesti kasvaneetkaan.. :itku: Avolle noita tuppaa tulemaan enemmän, kun on pitkä punttitausta, jonka jälkeen kausi jolloin ei treenannut liki ollenkaan. Nyt kun taas hurjana pumpannut syksystä lähtien niin tuntuu nahka olevan aika tiukalla välillä.

Mulle tuli joitain vuosia sitten kyseisiä arpia, kun aloitin e-pillerit. Tuli jokunen lisäkilo ja ihan käsittämättömän helposti niistä sitten jäi takareisiin myös arvet.
Muutama viikko sitten kuitenkin huomasin, että kaikki arvet ovat hävinneet! :hyper:
Yleensähän ne ei kokonaan häviä.. Ehkä mulla on sit vaan näkö huonontunut. Pyysin kyllä avokkiakin tarkistamaan asian ja hänkään ei enää mtn huomannut! Mitään poppaskonsteja en yrittänyt, koska nää raskausarvet ei mua edes haitanneet. Ainoastaan olen rasvaillut ihoa kuivuuden takia.
Mulla on yksi iso palovammasta jäänyt arpi, ja sekin on alkanut hävitä mukavasti. Sitä ei enää oikeastaan edes huomaa.
Voisiko siis ihon rasvailu auttaa muitakin?

Mullakin muutama reiteen tuli ja oon rasvaillu aina suihkun jälkeen hyvin niin on kyllä alkanu vaalenemaan ja häviämään. Öljyä ja rasvaa pintaan niin pitäs auttaa :)

Minulle tuli pahat raskausarvet noin kymmenen vuotta sitten kun lihoin yhtäkkiä huomattavan määrän. Pakaroissa ja alaselässä on pahimmat. Reisistä löytyy myös, käsivarret ovat säästyneet onneksi. Ovathan arvet ihan valkoisia jo, mutta näkyvät todella ikävästi, varsinkin takapuolessa ja alaselässä. Aina tulee nypittyä paitaa alaspäin arpien suojaksi... Eipä noiden olemassaoloa unohda koskaan... Ihoni on kyllä muutenkin todella herkkä ja ohut. Täytyy vaan yrittää pitää paino aisoissa... :rolleyes:

Taitaa olla arpien muodostumisessa ja paranemisessa yksilöllisiä eroja. Minun ihoni arpeutuu suhteellisen helposti ja esimerkiksi luomileikkauksista on jäänyt melkoiset arvet. Raskausarpiinkin taitaa olla aika hyvät edellytykset, alaselkään kun tuli teininä rajun kasvupyrähdyksen myötä melkoiset viirut ja siellä ne ovat vieläkin. Muutoin ei ole meikäläisen tarvinnut huolehtia näistä asioista, mikään paikka kun ei ole tainnut tuon kasvuiän jälkeen kasvaa yhtään mihinkään suuntaan :rolleyes:

Pointtini oli kai siis se, että joillekin näitä raskausarpia vaan tulee enemmän ja joillekin vähemmän. Jos ihan rehellisiä ollaan, olen kateellinen teille, joilla lihaskasvu on saanut arpia aikaiseksi :)

Tiukkis sanoi:
Taitaa olla arpien muodostumisessa ja paranemisessa yksilöllisiä eroja. Minun ihoni arpeutuu suhteellisen helposti ja esimerkiksi luomileikkauksista on jäänyt melkoiset arvet. Raskausarpiinkin taitaa olla aika hyvät edellytykset, alaselkään kun tuli teininä rajun kasvupyrähdyksen myötä melkoiset viirut ja siellä ne ovat vieläkin. Muutoin ei ole meikäläisen tarvinnut huolehtia näistä asioista, mikään paikka kun ei ole tainnut tuon kasvuiän jälkeen kasvaa yhtään mihinkään suuntaan :rolleyes:

Pointtini oli kai siis se, että joillekin näitä raskausarpia vaan tulee enemmän ja joillekin vähemmän. Jos ihan rehellisiä ollaan, olen kateellinen teille, joilla lihaskasvu on saanut arpia aikaiseksi :)

Olisi kyllä aikaa äijää saada noita arpia käsivarsiin.. :rock: Mutta taitaa olla toiveajattelua näin naisilla :( Minulle kelpaisi kyllä ihan mihin tahansa muualle nuo arvet kuin pyllyyn ja reisiin.. (ja tunnetusti Murphyn laki on kumoamaton :D )

eintel seepraeliö

Eleonoora sanoi:
Mulla on yksi iso palovammasta jäänyt arpi, ja sekin on alkanut hävitä mukavasti. QUOTE]

Mulla on kyynärvarressa tollanen jotain 3-4cm pitkä poikittainen tumma viiru palovammasta jäänyt arpi. :( Pari vuotta sitten poltin käteni sähköuuniin, en mitenkään pahasti mutta arpi jäi. Oon varmasti rasvaillu (laitan koko kroppaan kosteusvoidetta päivittäin) ja tehny vaikka mitä mut ei se häviä. Tuskin tuokaan muita häiritsee kuin minua, mutta sehän riittää. Haluaisin sen arven pois... :itku: Kyynärpäässä on myös jonkun iänikuisen palovamman jättämä pieni tumma pyörylä. Ne vain eivät vaalene vaikka mitä tekisin, päinvastoin. Solariumissa käynnin tai yleensäkin ruskettumisen seurauksena sen kun tummenevat, väriero ei ainakaan tasoitu.

Mulla leikattiin umpilisäke raskauden aikana, joskus puolivälissä raskautta. Arvatkeepa vaan et mitä kävi mun maha kasvoi ja leikkaushaava yritti parantua.. Repi sitten aika hyvin tota alavatsaa oikealta puolelta :rolleyes: ..

Aika hyvin näyttävät vaalentuvan ja häviävän tässä ajansaatossa. Joskus jossain mainostettiin oikein niihin tarkoitettua rasvaa, mutta enpä tiä onko siitä sen enempiä apuja kuin normaaleista rasvoista.

Aika häivytyttää.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulla on alaselkä täynnä raskausarpia, lapsia ei ole mutta joskus viidennellä-kuudennella luokalla aloin kasvaa hirmuista kyytiä ja selkänahka päätti sitten revetä ritsahtaa :itku:

En kuljeskele mielellään selkää paljastavissa vaatteissa, olen joskus harkinnut mikrohiontaa noille arville..kokemuksia? Toimiiko?

Mä olen punttailun aloittamisen seurauksena saanut raskausarpia vain tisseihin :rolleyes: Kun ensimmäistä kertaa elämässäni varmaan syön tarpeeksi niin rinnatkin ovat alkaneet kasvaa...

Vinkki!

uskoisin että rasvailu auttaa ettei raskausarpia tule niin helposti. itse laitoin raskaana ollessani vatsaam joka päivä tummelia (äidin vinkki :) ) ja vatsa jäi lähes arvettomaksi, mutta takamusta en rasvaillu ja siihen tuli viirut vaikkei tullut oikeastaan yhtään ylimääräistä painoa... tää nyt meni kyllä vähän asian vierestä mutta...... :jahas:

-Ninnu- sanoi:
uskoisin että rasvailu auttaa ettei raskausarpia tule niin helposti. itse laitoin raskaana ollessani vatsaam joka päivä tummelia (äidin vinkki :) ) ja vatsa jäi lähes arvettomaksi, mutta takamusta en rasvaillu ja siihen tuli viirut vaikkei tullut oikeastaan yhtään ylimääräistä painoa... tää nyt meni kyllä vähän asian vierestä mutta...... :jahas:

ja näin myös minulla... vatsan rasvasin raskaana ollessa, mut peppua en. Vatsassa ei arven arpea ja peppu on seeprapylly :D No kylläkin jo haalistuneet melkein näkymättömiin, mut tämäkin varmaan rasvauksen ansiosta.. Joten rasvausta kehiin ja runsaasti :thumbs:

Mulla taas justiinsa päin vastoin. Eli rasvasin vatsaa joka päivä ihan reilulla kädellä, mutta niin vaan on raitoja enemmän kun seepralla. Pitkiä ja leveitä. Vaan pyllylle ei tehty raskauden aikana yhtään mitään rasvausoperaatioita ja se on ihan raidaton. Eli ei se rasvakaan välttämättä noilta arvilta pelasta. Niitä tulee jos on tullakseen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom