GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

raskauden jälkeen.. apua..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kata86
  • Aloitettu Aloitettu
Mä palauduin ensimmäisestä raskaudesta tosi hyvin. Ei jääny nahkoja eikä läskejä:) mut tää toinen sitte oliki asia erikseen..

Ihan ku mun sormista tullu.. ekan raskauden jälkeen palauduin hyvin, mut tän tokan aikana tuli 35ylimääräistä kiloa ja ylimääräistä ihoa ;) Kahden vuoden aikanakaan eivät kaikki kilot ole lähteneet, vielä olis 7kg jäljellä, eli 28kg mennyt. vois sanoa että oikealla ruokavaliolla ja kovalla treenillä, mutta olen toki herkutellutkin, välillä jopa liikaakin :wtf:

..huh... vähän pelottaa lukea tätä ketjua... Itsellä on pian 1v poika ja kilot (11 kg) lähti raskauden jälkeen todella nopeasti pois. Menin ekaa kertaa pumppiin 8 vkon jälkeen synnytyksestä -tosin aloittelin melkoisen varovaisesti, mutta kun kävelylenkit onnistui ihan hyvin synnytyksen jälkeen ja rivakampikin vauhti ei tuntunut pahalta, rohkenin mennä kokeilemaan salillekin.

Meillä on tarkoitus tehdä toinen lapsi - varmaan yritetään seur vuoden aikana ja tämä seuraava raskaus vähän hirvittää. Mitä, jos mulle tulee joku 40 kg lisää painoa ja en saa niitä tiputettua.... Ed raskauden aikana liikuin paljon ja kävin salilla - tosin parin viimeisen kuukauden aikana kävin vaan uimassa oman mielenterveyden vuoksi, kun muuta ei oikein enää pystynyt lantio- ja selkäkipujen vuoksi tekemään.

Meillä on tarkoitus tehdä toinen lapsi - varmaan yritetään seur vuoden aikana ja tämä seuraava raskaus vähän hirvittää. Mitä, jos mulle tulee joku 40 kg lisää painoa ja en saa niitä tiputettua....

Ei kai sitä toinna etukäteen alkaa murehtimaan, vaikka toisille on tullut enemmän ylimääräistä, eihän se kuitenkaan niinkään kaikilla mene.. ja sekin on nähty, että kyllä niistä kiloista silti eroon pääsee, jos tahtoa löytyy. Ei ne "raskauskilot" sen ihmeellisempiä kiloja ole kuin normaalitkaan :D

Jos muut asiat kunnossa ja lapsia tahtoo, ei kai silloin omien (hetkellisten) kilojen pelkääminen voi esteenä olla :rolleyes:

Hyvää jatkoa :)

Ei tosiaan kannata maalata piruja seinille jo ennakkoon. Mulla ekan raskauden aikana paino nousi 24kg ja toisen aikana vaan 16kg. Painonhallinta on ollu lähes mahdotonta sen jälkeen, mutta pikkuhiljaa tullut tulostakin kyllä. Se miks niitä kiloja yleisesti tulis toisen kohdalla enempi ku ekan, vois johtuu ihan semmosista käytännön syistä, kuin että se eka olemassaoleva lapsi hillitsee niitä treenimahiksia aika paljon ja elämä on siis vaan muuttunut vähemmän aktiiviseksi. Mää ainakin luulen, että tää on se pohjimmainen syy. Mulla itsellä asia meni toisinpäin. Eli ekan kohdalla kaikenmoiset vaivat esti monet liikkumismahdollisuudet, kun esim kävely aiheutti niin kovia supistuksia, ettei vaan pystynyt kävelemään. Tai 10min matkaan piti varata 30-40min aikaa, jos joutuukin pysähtymään kesken matkan odotteleen että supistukset lakkaa. Toisen raskauden aikana ei ollu mitään vaivoja, ja treenasin ihan normisti ~9h/vko vielä pari viikkoa ennen synnytystä.

IMO suurimmassa osassa tapauksia ei ne kilot sillain vaan tule, vaan elämäntavat on muuttunu. Vaikka itekin oon edelleen yhtä aktiivinen liikunnan suhteen kuin nuorempanakin, niin se normaali arkiaktiivisuus on huomattavan paljon vähäisempää kuin ennen lastentekoa. Jos sen sais yhtä aktiiviseksi, niin varmaan olis kaikki kilot kadonnu jo vuosia sitten. Perheellisenä sitä helpommin tulee vaan istuttuu paikallaan katselemassa mitä lapset puuhaa sen sijaan, että kiertelis kylillä illat pitkät. Samaan aikaan annoskoko pysyy samana kuin aina ennenkin.

Ei se toisesta (tai kolmannesta...jne) raskaudesta palautuminen pelkästään kilomäärästä ole kiinni. Kiloista kyllä pääsee eroon, tulipa niitä sitten 7 tai 30. :)

Seuraavista raskauksista palautuminen on mielestäni vaikeampaa/hitaampaa enemmänkin näistä syistä:
- äidillä on enemmän ikää

- useammat raskaudet veltostuttavat ihokudoksia ( vatsan iho ei ole niin kimmoisa, saattaa jäädä iho kurttuun tai ns. kengurupussi) Paljon on kiinni myös kudostyypistä.

- äiti ei jaksa liikkua niin paljon, kun tenavia on useampia -> unettomat yöt, väsymys :zzzz:

- äidin liikuntamahdollisuudet ovat rajalliset: vaatii enemmän mielikuvitusta löytää se oma aika liikunnalle kun lapsia on useampia.

Nämä nyt tulivat mieleen...

Omakohtainen kokemus on palautumisista seuraavanlainen: Ekassa raskaudessa kiloja tuli PALJON. :urjo:(22kg). Palauduin vanhaan kuosiin kuitenkin supernopeasti. Kilot lähtivät muutamassa kuukaudessa ja vatsani oli alle puolessa vuodessa sen näköinen kuin en olisi koskaan synnyttänytkään.
Toisen raskauden aikana kiloja tuli vähemmän (15kg, joka sekin ihan tarpeeksi, huoh!). Palautuminen oli tuskastuttavan hidasta, vaikka liikuin reippaasti.:curs: Kilot kyllä karisivat, mutta vatsa jäi mielestäni epämiellyttävän oloiseksi aika pitkäksi aikaa. Toinen lapseni on 4-vuotias eli raskaudesta on aikaa, mutta en ole vieläkään täysin tyytyväinen vatsaani.:( Pussia ei varsinaisesti jäänyt, mutta vatsan iho on ryppyinen istuessa. Rasvakerroksesta tämä ei johdu, sillä minulla näkyy paikoittain vatsalihakset ilman jännittämistäkin. Myös raskausarpia on. Mutta näillä mennään! Ja ovathan lapseni minulle suunnaton ilo ja rakkaus, joten maharypyt kestän ja kannan!:haart:

Jaha, anix oli nopeampi... ja samoja juttuja haasteltiin.:D

Tuohon äidin ikä -juttuun lisään vielä, että vaikka liikunta ja ruokailutottumuksetkin olisivat suht. samat kuin ennen, niin toisilla aineenvaihdunta hidastuu kun ikää tulee. Siis kaiken kaikkiaan palautuminen on hitaampaa vanhempana.

Suositut

Back
Ylös Bottom