Raskaat perusliikkeet ja kasvuhormonin eritys

Eikös esim. mave ja kyykky rasittaessaan koko kroppaa monipuolisesti saa aikaan erittäin suuren kasvuhormonin erityksen? Itselläni on esim. rinta johon kaipaisin lisää massaa, niin kannattaisiko vaikkapa tuo mave laittaa penkin kanssa samaan treeniin samalla päivällä juuri tuon kasvuhormonin tuotannon takia? Vai riittääkö pelkästään että se mave on mukana, mutta tehdään eri päivänä? Haluaisin muutenkin kuulla kokeneempien mielipiteitä alla olevasta 2-jakoisesta ohjelmasta

Tälläisellä ohjelmalla olen 6 viikkoa mennyt:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

Penkkipunnerrus tanko x2
Vinopenkki kp x2

Kyykky x3
Reiden ojennukset x3

Vipunostot taakse x2
Pystypunnerrus tanko x2
Kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

Alatalja x3
Ylätalja x3

Sjmv x3
Koukistukset x2
Pohkeet seisten x4

Hauikset scott x3
Rannekäännöt x2

3. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

Vinopenkkipunnerrus tanko x2
Tasapenkki kp x2

Prässi x3
Reidenojennukset x3

Vipunostot sivulle x2
Pystypunnerrus kp x2
Ojentajapunnerrus x3

4. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

Kulmasoutu tanko/kp x3 ***********
Leuanveto x3

Mave x2
Koukistukset x2
Pohkeet istuen x4

Hauikset kp x3
Kohautukset x3

Itse en usko päivällä olevan juurikaan väliä, varsinkin kun treenaat suht usein. Ja sinullahan on kuitenkin tuossa ensimmäisessä rintatreeni-päivässä kyykky mukanakin.

Ohjelmassa tekisin itse kaksi asiaa erilailla: etureisille tekisin kyykyn sijaan etukyykkyä (itsellä ainakin ottaa paremmin etureisiin, tosin henk.kohtaista) ja toisessa työntävät-treenissa ojentajapunnerrusten sijaan enemmän esim. dippiä (pystypunnerruksesta tulee tosin epäsuoraa ojentajille tuolle päivälle).

Tosin mistä minä mitään tiedän:D

Jatkat vain samaa rataa ja treenaat monipuolisesti sitä kroppaa nii kyl se rinta sieltä perästä tulee :)

Mä tekisin joitakin erikoistekniikoita tisseille, ts. vaikkapa kerran viikossa tappaisin ne aivan totaalisesti.

Tätä tappamista vois kyllä kokeilla :)

Tisseille on vielä niin helppoa ja mukavaa tehdä erikoistekniikoita, käsipainoilla ja taljassa super-ja pudotusarjoja, penkissä pakko ja-negatiivisiatoistoja. Yksi mun suosikeista on tehdä vipareita niin monta kuin menee ja siitä jatkaa suoraan punnertamista samoilla käsipainoilla. Treenikaverini sanoi joskus jollekin että kun mä treenaan rintaa niin se tapetaan, siitä toi on tullut ja onhan se vähän niin;)

Back
Ylös Bottom