Rantalomalle. Mutta minne?

Kaveri kävi tossa pari viikkoa sitten Kanarian saarilla viikon oleilemassa. Tulin tietysti kateudesta vihreäksi... Ja nyt haluaisin itsekin lähteä jonnekin. Ongelmana on että en ole koskaan käynyt missään aurinkorantakohteissa. Koko elämäni aikana tekemäni ulkomaanmatkat voidaan oikeastaan laskea yhden käden sormilla. Joten ajettelin udella minkälaisia lomia Teillä on ollut? Kaikenlaiset lomakuvaukset olisivat tervetulleita ja erityisesti nuo rantalomakuvaukset. Mitä paikkaa suosittelisitte ja miksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kultakutri sanoi:
Kaveri kävi tossa pari viikkoa sitten Kanarian saarilla viikon oleilemassa. Tulin tietysti kateudesta vihreäksi... Ja nyt haluaisin itsekin lähteä jonnekin. Ongelmana on että en ole koskaan käynyt missään aurinkorantakohteissa. Koko elämäni aikana tekemäni ulkomaanmatkat voidaan oikeastaan laskea yhden käden sormilla. Joten ajettelin udella minkälaisia lomia Teillä on ollut? Kaikenlaiset lomakuvaukset olisivat tervetulleita ja erityisesti nuo rantalomakuvaukset. Mitä paikkaa suosittelisitte ja miksi?
Heinäkuussa kävimme reenikaverin kaa kielikurssilla Maltalla.. Pitkiä upeita hiekkarantoja ja Välimeren kristallinkirkas vesi vei silmät mennessään.. Euroopan kuuluisimpia biletysmestoja jos semmoinen yhtään kiinnostaa:D
Matkailukohteena aika uusi ja siksi se saattaa olla kallis, mutta jos kaipaa rantalomaa ja muutakin erilaisuutta niin suosittelen lämpimästi!
Heinäkuu tilastollisesti kaikkein lämpimin... Varjossa yli 35 ihan kevyesti :5:

Paljo sulla on pistää paalua keikkaan? Jos baksii löytyy, niin Thaimaan saaret on aika ykköspaikkoja,.

Gideon S sanoi:
Paljo sulla on pistää paalua keikkaan? Jos baksii löytyy, niin Thaimaan saaret on aika ykköspaikkoja,.

1000-1500 e ajattelin sijoittaa. Viikon reissu ois mielessä. Töistä ei oikein uskalla olla kauempaa poissa.

Kanarialla on tullut oltua useaan otteeseen, suht halpa ja "turvallinen/varma" valinta rantalomalle.

Kertokaapa samalla jos jollain kokemuksia Dominikaanisesta tasavallasta, itellä ois nääs tarkotuksena suunnata sinnepäin vuodenvaihteessa.

Kultakutri sanoi:
1000-1500 e ajattelin sijoittaa. Viikon reissu ois mielessä. Töistä ei oikein uskalla olla kauempaa poissa.

Thaimaahan siis :) . Itse olin Hua Hin / Bangkok keikalla 2002 kesällä ja oli ihan hubaa (ja "sadekausi", ei kyllä satanut, mutta oli muuten kuuma... ja kosteeta). Mutta, suosittelen Thaimaasta mieluummin niitä saaria kuin esim. tota Hua Hiniä. Ihan jees paikkahan se oli, mutta sellanen saari olis varmaan ihan :kuola: Joku Khao Lak tms. piristäis tätä räntäsade meininkiä varmaan aivan törkeesti, luonnonkaunis saari ja biitsiä riittää. Vilkasin sattumalta joku aika sitten hintoja, muistaakseni sijoittuu kohtuu hyvin tuohon sun haarukkaan. :thumbs:

Antzu sanoi:
Thaimaahan siis :) . Itse olin Hua Hin / Bangkok keikalla 2002 kesällä ja oli ihan hubaa (ja "sadekausi", ei kyllä satanut, mutta oli muuten kuuma... ja kosteeta). Mutta, suosittelen Thaimaasta mieluummin niitä saaria kuin esim. tota Hua Hiniä. Ihan jees paikkahan se oli, mutta sellanen saari olis varmaan ihan :kuola: Joku Khao Lak tms. piristäis tätä räntäsade meininkiä varmaan aivan törkeesti, luonnonkaunis saari ja biitsiä riittää. Vilkasin sattumalta joku aika sitten hintoja, muistaakseni sijoittuu kohtuu hyvin tuohon sun haarukkaan. :thumbs:

Kiitti vinkistä. :) Olen itsekkin katsellut noita Thaimaan kohteita. Tarkoitus ois lähteä yksin, mutta olen kuullut ettei tällaisen vaalean suomalaisneidin kannata lähteä yksin minnekkään Eurooppaa kauemmas ilman jonkin sortin bodyguardia. Totta?

Kultakutri sanoi:
Kiitti vinkistä. :) Tarkoitus ois lähteä yksin, mutta olen kuullut ettei tällaisen vaalean suomalaisneidin kannata lähteä yksin minnekkään Eurooppaa kauemmas ilman jonkin sortin bodyguardia. Totta?

Öhöm nyt olis "bodigaardi" halvalla käytettävissä :david:

Etelä-Espanjan aurinkorannoille... :kuola:

Mutta toisaalta tähän aikaan vuodesta en tiedä säistä siellä...

Eli kanaria-malta akseli on varmaan parasta antia (tai kaukoitä jos rahna riittää)...

kohtis sanoi:
Kanarialla on tullut oltua useaan otteeseen, suht halpa ja "turvallinen/varma" valinta rantalomalle.

Kertokaapa samalla jos jollain kokemuksia Dominikaanisesta tasavallasta, itellä ois nääs tarkotuksena suunnata sinnepäin vuodenvaihteessa.

Puerto Platan korkkasin tossa pari vuotta sitten. Valtaosa hotelleista on all-inclusive, mikä on tosi jees... Hotellialueet ja rannoista valtaosa on vartioituja, joten kaupustelijoita ei ole niin paljoa. Hieno rantalomakohde! Rantojen ja hotellialueiden ulkopuolella oleva todellisuus on kyllä aika kolkko, valtio on kuitenkin maiilman köyhimmästä päästä. Paikallinen olut Presidente on mainiota!

Egyptiin pääsee ainakin suht edullisesti, äkkilähtöjä löytyy <300e kokoajan. Toisaalta jos ei suklaus/snorklaus kiinnosta niin voi olla tylsäkin paikka.

Kanaria suht lämmin eikä mikään kalliskaan. Esim. Gran Canarialta löytyy sekä rantaa että kaupunkia. Siskoni on matkustellu monesti yksin ympäri maailmaa eikä sillä mitään ongelmia ole ollut. Kyllä sieltä paikanpäältä varmasti löytyy se bodyguard kultakutrille :)

Thaimaa ois varmaan must jos ois pidempi loma kuin viikko.

Itse olen lähdössä kanarialle 2vko:ksi perjantaina...

Kultakutri sanoi:

hmm..toi hinta ei ole ongelma, mutta kaukomatkalle toi vko on snadisti lyhyt aika. Jetlag jne..
MUTTA, ehdottomasti paras mesta missä oon ollut on Mexico & Jukatanin niemimaa. Mesta on lyhyesti sanottuna Paratiisi.
Karibian meri on turkoosi, lämpöä riittää, safka (ja drinksu) älyhyvää jne. En pahemmin löydä ko. mestasta miinuksia. Viime talvena 2vkon reissu hyvillä hotelleilla oli jonkuu 1200EUR.
Toinen vaihtoehto olis just toi Thaimaa.

Viikon reissulle lähtisin melkein tonne perus-Kanarialle tai vastaavaan. Kanarialta löytyy muitakin mestoja kuin noi kauheat turistirysät juoppoine britteineen (ja suomalaisineen).. :)

26.11. lähtö 2 viikoksi Thaimaahan 825e, aurinkomatkat.

Kerro Subo vähän lisää tosta mexicosta! Itse oon lähössä keväällä reissuun, tarkoitus olis mennä peruun patikoimaan, mut toi Mexico kuulostaa kyl hyvälle...

Tultiin just viikon aurinkolomalta, käytiin UAE:ssa eli Arabiemiraateissa. Tähän aikaan vuodesta pilvetön taivas, lämmintä päivällä reilut 30 ja yöllä 20, aina. Kaikki on sikahalpaa, palvelu on ystävällistä, kaikkialla on siistiä eikä paikallisesta alkoholipolitiikasta johtuen mitään örmyämistä näy katukuvassa eikä hotelleissa. Turisteja ei ole paljon, mutta suurin osa on venäläisiä - jos tämä ärsyttää niin sitten ei varmaan viihdy hotlassa.

Itseä tuo ei häiritse, joten ei voi kuin suositella, yli tonnin budjetilla per nuppi lähtee jo todella luxustason majoitus yksityisellä beachilla jne. riippuen tietty siitäkin paljon tulee shoppailtua :hyper:.

Thaimaaseen olisin itsekin lähtenyt, mutta tenavan kanssa menee aikaeron ja pitkien lentojen kanssa kikkaillessa viikon lomasta pahimmillaan puolet hukkaan joten kohde piti löytää lähemmältä aikavyöhykkeeltä (2 tunnin aikaero).

Edellinen reissu tuosta muutaman vuoden takaa. Suuntautui Kanarialle ja Playa del Inglesiin. Pari viikkoa oltiin ja jouluksi tultiin kotiin. Mukava oli lähteä -25:stä +33:een.

Ilmat oli suorastaan loistavat ja hauskaa oli. Rantsu taitaa olla jotain 8 kilsaa pitkä joten päivät meni mukavasti kun lähti aamulla käpöttelemään rantaa pitkin ja välillä kävi uimassa. Puolilta päivin oli päässyt toiseen päähän ja siellä raflaan vetämään paikallisia herkkuja lounaaksi ja sitten taas biitsille ja hiljalleen takaisin pitkin rantaa. Iltaelämääkin löytyy joka lähtöön joten jos bailata haluaa niin sekin onnistuu. Ainoa miinus oli oikeastaan samaan hotelliin majoittuneet brittiörveltäjät.

Gideon S sanoi:
Kerro Subo vähän lisää tosta mexicosta! Itse oon lähössä keväällä reissuun, tarkoitus olis mennä peruun patikoimaan, mut toi Mexico kuulostaa kyl hyvälle...

No ihan ensimmäiseksi varoituksen sana: pysy kaukana Cancunista, jos et diggaa sekoilevista jenkeistä :) . Kaupunki on siis "Pikku-Miami" ja vähä niiku jenkkien Tallinna. Meno oli ihan älytöntä. Jenkkinuoret yrjöilivät jo puolilta päivin viina/kola-päissään vessoja tukkeeseen ja muuta mukavaa. Yökh. Eli olimme jenkkien Spring Break:n aikaan siellä. Huh.

MUTTA, muuten Jukatanin niemimaa on siis Paratiisi. Lämpöä oli joka pv n. +30, mutta se ei tuntunut ahdistavalta, koska mereltä kävi koko ajan pienoinen tuuli. Sisämaassa lämpö olikin sitten hmmm..

Pahimmissa turistimestoissa ei kannata syödä, koska ruoka oli kallista ja mautonta. Eli ei tarvinnut mennä kuin 100m turistirysistä syrjään, niin hinnat tippuivat 1/4:aan ja safka oli sitten p*rkeleen hyvää. Samat sanat jos esim laatu-Tequilat (Jose Cuervo, Don Julio jne) maistuu, niin hintapolitiikka sama. Ostin myös kolmet parit vit*n upeita bootseja jne. Tinkiminen kuuluu asian.
Jukatan on myös kuuluisa hopeastaan.

Miinuksena voisi tietty mainita joka kadun kulmassa majailevat diilerit/parittajat, mutta niihin tottuu nopeesti.

Sitten noi Tulum, Isla Mujeres jne on myös upeita mestoja. Eli kannattaa kierrelle Jukatania. Oudot isot "kimppataksit" ovat turvallisia ja halpoja. Myöskin bussit ovat ilmastoituja jne + halpoja.

Sukeltamiseen/snorklailuun/uimiseen toi Karibian meri on tietenkin ihan omiaan. Ahh.. ;)

Niin ja tämä kait kuuluisi Doping-osiolle, mut siis Mexicon apteekithan ovat kuuluisia tarjonnastaan :D
Eli kaikkea löytyy ja tuotteet ovat avoimesti esillä ja niitä myös mainostetaan kissan kokoisilla kirjaimilla..hmm. Apteekkeja on melkein yhtä paljon kuin baareja.

Kaiken kaikkiaan siis Mexico on leppoisa paratiisi, mutta järkeä saa käyttää, eli vuokra-autolla ei ehkä kannata lähteä ajelemaan joitain pikkuteitä yömyöhään, koska syrjäseuduilla ryöstelyt ovat ikävä kyllä yleisiä. Matkallamme emme kylläkään huomanneet mitään tähän suuntaavaa..mutta varoituksen sana kuitenkin.
:thumbs: -mesta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom