Ranskalaiset ja nakit

Jos nakkarilta jotain pitää ostaa, niin jonkun ison täyslihahampparin sitten, tai kanahampparin, ehkä jopa ruisversiona. Minimoi siten huonolaatuisen ruoan määrän, mutta saa silti nakkarimätön nautittua, kun sellaista halajaa, eikä kukaan ryyppykaverikaan ihmettele terveysfasismista. :D Vihoviimeinen setti on isot makkaraperunat, hyi :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nakit ja ranskalaiset on ihan parasta...eikä mitkään grillin makkaraperunat, vaan kotona uunissa laitetut. (työkaverit varmaan luulee että surffailen jollain Russell Crowe -sivuilla kun on jojo suupielessä :D )

Terveellinen ruokavalio on tietysti tärkeää, mutta hyvät herrat, meneeko treenit ja dieetti täysin pilalle, jos kerran viikossa syö nakkeja ja ranskalaisia? Varsinkin jos syö vähän jotain salaattia niiden seuraksi...Elämästä täytyy voida nauttia, ja eiköhän roskaruoka ole paheista sieltä vaatimattomimmasta päästä.

Tuntuu joskus siltä, että jokinrosut, joiden pitäisi katsoa syömisiään, vetävät mitä hyvänsä ja ihmettelevät lihomistaan, kun taas urheilevat ihmiset, joiden elimistö varmasti sietäisi välillä runsaastikin huonolaatuisia plussakaloreita, menettävät heti huumorintajunsa kun ruokapöytään käydään.

(ymmärrän kyllä, että jos lava on tavoitteena täytyy elää vähän eri tavalla kuin minun kaltaiseni huvikseen treenajaan. Pakko kuitenkin myöntää, että yksi minua treenaamaan motivoiva asia on se, että voi halutessaan syödä mitä hyvänsä eikä se ala heti näkyä.)

reinhardt sanoi:
Terveellinen ruokavalio on tietysti tärkeää, mutta hyvät herrat, meneeko treenit ja dieetti täysin pilalle, jos kerran viikossa syö nakkeja ja ranskalaisia?
No itselläni tuo on kiinni yksinkertaisesti siitä, että nakit ja ranskalaiset eivät yksinkertaisesti kuulu lempiruokien listalle. Ennemmin menen mättöpäivänä kiinalaiseen tai käyn vaikkapa syömässä Manalassa (Stadin paras pizzeria) 4 tai 6 täytteen fantasian. Mielettömästi täytteitä, maku mitä mainioin ja koko on iso! Kun täytteeksi ottaa esim tuplakanan, kinkun ja ananaksen, on tuo proteiininsaantikin jo kohdallaan. :) Niin moni ruokaa menee heittämällä nakkien ja ranskalaisien edelle, että eipähän paljoa tee niitä mieli...

Tomi sanoi:
Nakit ja kaikki makkarat kuuluu itselläni listaan evvk. Grillimakkaraa söin viimeksi armeijassa leirillä v. -99 ja sitä leivän päälle leitettavaa taisin myös syödä viimeksi joskus intissä. Kultakalkkuna ja muut laatuleikkeleet hakkaa makkaran nyrkkitappelussa 6-0.

Ohh.. Täsmälleen sama. Viimeksi grillimakkaraa intin leirillä -99. Mitään muitakaan jauhoista, rasvasta ja vedestä koostuvia "liharuokia" en syö. Saarioisten kultakalkkuna menee.. :eek:

Me ollaan niinq samixet :haart:

Ei munkaan usein tuu noita grillin makkaraperunoita kiskottua. Mieluummin menen vaikkapa kiskomaan tomin mainostamaa pizzaa tai vaikka jotain kanahampparia. Mutta jos kotiruuista puhutaan, niin ranskalaiset ja nuggetit (joskus myös nakit) on aivan fantastisen hyvää/helppovalmisteista bulkkiruokaa. Paasatkoon joku niistä ravintoarvoista mitä tahansa... :kuola:

Suuntaankin tästä keittiöön vääntämään nuggettisetit!

vilma-liina sanoi:
:mainos:

Jos on hulluna nakkeihin, ja kuitenkin yrittää syödä suht järkevästi, niin suosittelen Tapolan Tulikukko nakkimakkaraa. Siinä on arvot kohdallaan, ja makukin arvoihin nähden hyvä.

:mainos:

Nojoo, eihä tulikukos oo tosiaa ku rasvaa kait 3%. Mut mä en ainakaan oo saanu niisä ku pahvin makuisia. Ennemmin otan vähän enenpirasvaista kalkuna-nakkia jos on rasvaa 5-7% ja hösteeks viel vähä raejuustoa.

Grilliltä ei kyllä tule koskaa ostettua ranskalaisia. Ei vaan maistu hyvälle. kotona tulee muutaman kerran vuodessa tehtyä, käytännössä vain laiskuuden takia, maku nyt ei mikään ihmellinen ole. Kato perkele, on näissä mun makutottumuksissa jotain hyvää :D

Tomi sanoi:
Manalassa (Stadin paras pizzeria) 4 tai 6 täytteen fantasian. Mielettömästi täytteitä, maku mitä mainioin ja koko on iso! Kun täytteeksi ottaa esim tuplakanan, kinkun ja ananaksen, on tuo proteiininsaantikin jo kohdallaan. :)

Itse testasin viimeksi 2xkana, savuporo, feta, sipuli, ananas. Aivan käsittämättömän hyvää, hakkaa nakit ja ranskalaiset tosiaan 6-0.

moppe sanoi:
Mulle on ainakin bulkkiruuaks kelvannu.
Tuo tuntuu olevan suht yleinen tapa, että vedetään bulkkikaudella ihan reilusti kaikkea epäterveellistä. En oikein ymmärrä sitä. Mitä järkeä silloin on syödä sen epäterveellisemmin (siis huonompia kaloreita) kuin dietilläkään?

Ja itse en kyllä ranskalaisista tai nakeista paljoa välitä. Ennemmin vedän sen rahka-kaurahiutalesotkun, sitä ei taida mistään nakkikiskalta vaan saada.

edit. Niin, en tarkoita bulkkikaudella sellaista yletöntä läskinhankintaa, vaan ihan normaalia plussakalorikautta.

Jakob sanoi:
Grilliltä ei kyllä tule koskaa ostettua ranskalaisia. Ei vaan maistu hyvälle. kotona tulee muutaman kerran vuodessa tehtyä, käytännössä vain laiskuuden takia, maku nyt ei mikään ihmellinen ole. Kato perkele, on näissä mun makutottumuksissa jotain hyvää :D

Sama juttu täälläkin, kebabitkin menee aina riisillä, ei vaan noi rankalaiset oikein uppoa ja ehkä hyvä niin.

Kimple sanoi:
Tuo tuntuu olevan suht yleinen tapa, että vedetään bulkkikaudella ihan reilusti kaikkea epäterveellistä. En oikein ymmärrä sitä. Mitä järkeä silloin on syödä sen epäterveellisemmin (siis huonompia kaloreita) kuin dietilläkään?
Eihän siinä mitään järkeä olekaan.Se nyt vaan sattuu päihittämään rahkamössön maun ja on kiva syödä muutakin, kun pelkkää pro-bodarisafkaa. Mulle riittää, että saan tarpeeks kaloreita ja proteiinia sekä että ne tulis pääosin hyvistä lähteistä. Kun tässä oppii nyt ensin treenaamaankin, niin alan sitten enemmän perustamaan noista ruuista. Siihen asti tää saa kelvata. Ja mitä mun dietin terveellisyyteen tulee, niin ei sekään todennäköisesti tule mikään järjen riemuvoitto olemaan. Siis eka diettini, kun sen joskus ens vuonna aloittelen. Ajan kanssa, en oo alan huipulle kipuamassakaan. ;)

Että tämmöstä... Ei hiekanjyväsiä peppurööriin. :)

moppe sanoi:
Ei hiekanjyväsiä peppurööriin. :)
Vaikka sinun tekstiin viittasinkin, en sitä suoraan sinulle tarkoittanut. Ihan yleisellä tasolla puhuin. Ihan hyvä systeemin on ajaa pikku hiljaa muutoksia omiin ruokailutottumuksiin, jos kerralla räväyttää kaikki aikaisemmat ruoat uusiksi, niin mielenkiinto koko hommaan saattaa loppua turhan pian.

Kimple sanoi:
Ihan hyvä systeemin on ajaa pikku hiljaa muutoksia omiin ruokailutottumuksiin, jos kerralla räväyttää kaikki aikaisemmat ruoat uusiksi, niin mielenkiinto koko hommaan saattaa loppua turhan pian.
Tota mä just tarkotin, en vaan osannu pistää sitä sanoiks! :thumbs: Muutenkin oon sitä porukkaa kenen itsekuri haisee kissan paskalle... :david:

Nakit melkein kannattaa korvata HUNAJAMARINOIDULLA BROILERSUIKALEILLA :kuola: . Niitä jaksaa syödäkin paljon enemmän kuin rasvakaapelia. :thumbs:

Tomi sanoi:
Kultakalkkuna ja muut laatuleikkeleet hakkaa makkaran nyrkkitappelussa 6-0.

Kesailtana mokilla saunan jalkeen perinteinen Wilhelmi menee legwarin kautta mounttiin ja alkaa rummuttamaan noita kultakalkkunoita. Minulla jotkut herkut toimivat joissakin tilanteissa, esimerkiksi mokilla grillattu wilhelmi on pop.

Rasvaa?

Eihän noissa ranskanpotuissa muuten ainakaan tuoteselosteen perusteella kovinkaan paljon rasvanpuolta ole? Kait jotain 5-8%. Rasvakin on käsittääkseni kasviöljyä josta osa jää vielä siihen leivinpaperiin. Suurelta osin huono maine (rasvan suhteen) perustunee perinteisiin hokemiin...Samalla tavoin moni ei hevillä usko, että perusmuroissa on suolaa enemmän kuin perunalastuissa. . En sinänsä pidä ranskalaiset-nakit-comboa suurena herkkuna enkä etenkään kovin terveellisenä eväksenä, mutta kait huonompaakin kamaa löytyy. Nakeissakin on protskuja kuitenkin jotain 10g/100g.

Suositut

Back
Ylös Bottom