Ranne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eddy-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ranne kipeyty tossa talvella niin, että sen jälkeen on ollut ongelmia treenin suhteen. Itse tein johtopäätöksen, että ranteet eivät ole pysyneet kehityksessä mukana ja ovat sen takia nyt toinen sano itsensä irti. Röntgenissä olen käynyt ja niissäpä ei todettu mitään ja nyt on vuorossa odotusaika magneettikuvauksiin ja käsilääkärille, joka riistää hermoni. 4kk ollaan tässä nyt ihmetelty ja vielä lääkärin mukaa jonotus saattaa venyä vielä max 5kk. Onko kellään ollu kyseisiä oireita ja jos on niin haluaisin, että valaisisitte, että mikä mahtaa olla ongelmana, koska ei noista normaali lääkäreistä ole vielä mitään irronnut. Taitokset eri suuntaan kipeyttävät hetkellisesti jonkun verran, mutta esim laskiessaa oman painoni esim sormille, vaikka leukatangossa tunne oisi, kuin ranteen ripustukset pettäisivät. Muuten ranne tuntuu aika normaalilta.

Olisi myös mukava saada kikkoja joilla pystyisin käsiä treenaamaan ilman, että ranteet ottavat sen suurempaa rasitusta.

Kiitos

Et ilmeisesti hakua osannut käyttää?
Näitä threadeja on jo miljoona..

Mun arvaus on että se on tosiaanki ylirasittunu.. en suosittelis tollasta roikkumista sormilla jos sattuu, kai sä oot kokeillu kylmää ja jnejne?

Tapaa itellä silloin tällöin kyynärvarteen sattua mutta seki menee pois kun teen parit lämppärisarjat ja jännitän forkkuja kokoajan..

Eiköhän sekin ole todettu, että jokainen näistä vaivoista on käsitelty jossain vaiheessa täällä. Itse halusin kertoa oman kiputilani ja toivoin saavani tietoa. En todellakaa miellläni tuota sormilla roikkumiste tee, se oli lähinnä kivusta kertomista.

No samaa ongelmaa on mullakin. Tilanne on nyt se, että treeniä on jokunen kuukausi takana ja äkkiä huomasin että perkele kun alkaa ranteet kipuilla. Vasemmassa on pikkasen vaivaa, mutta oikea on se varsinainen murheenkryyni. Esimerkiksi punnertaminen ei enää tule kuuloonkaan, koska punnerrusasennon ottaminen sattuu oikeaan ranteeseen pirusti. Ts. oikean ranteen voimakas taivutus taaksepäin aiheuttaa kipua.

Kaikenlaista olen yrittänyt. Käden pitäminen jäävedessä tuntui lähinnä pahentavan vaivaa, perinteinen ibuprofeiini- ja mobilatkuuri on ollut päällä jo yli viikon ilman kummempia tuloksia. Terkkari ei osannut sen kummemmin auttaa, "jos se nyt tolla menis". Levossa olen pitänyt nyt tuota oikeaa kättä puoltoista viikkoa, joskin datata on valitettavasti pakko. Salilla oon kättä käyttänyt sen verran että 20-25kg punnuksia on ollut pakko pitää rinnan päällä esim. vatsoja tehdessä, mutta oon koittanut tuota oikeaa varjella.

Kaikki pakkiksen rannethreadit oon yrittänyt lukea, mutta ei tunnu löytyvän sitä viistasten kiveä. Sarjapainotkin on lähinnä säälittävät, mutta kun ei kestä niin ei kestä. Kolmea vaihtoehtoa oon miettinyt:

a) Annetaan mennä vaan pienistä kivuista huolimatta vitun lujaa ja sit pasahtaa jos pasahtaa

Tietysti kaikkein vetoavin vaihtoehto, näin haluaisin tehdä. Pelottaa vaan perkeleesti et ranne irtisanoutuu pian ja seuraavat käsireenit vedetään joskus 2011, jos tolle linjalle lähdetään.

b) Hankitaan kunnon rannesiteet ja muutoin ylemmän kohdan mukaan

Hyvä tämäkin, mutta arveluttaa että ei noi ranteet tosta ikinä paremmaksi tule, jos kaikki treenit vedetään vastedes rannesiteillä. Eikä ne jo hieman paskana olevat ranteet välttämättä kestä, vaikka olis millaset siteet messissä.

c) Lepuutetaan käsiä ja odotellaan

Eikä :itku:. Tää puoltoista viikkoakin on jo tuntunut tuskalliselta, eikä tolla kädellä silti vielä punnerra. Kuukausko sen pitää antaa huilata? Laiska paska, sanon mä :D. Käsien olemattomat lihat sulaa nekin pois eikä hommasta tuu mitään :curs:.

Mutta joo, tää nyt oli vaan tällanen avautuminen. Näyttäkääs jätkät Eddylle ja mulle se taikasauva, jolla ne ranteet saadaan PIM kuntoon :D. Ainakin ois kiva tietää voisko noita narukäsiä jotenkin rääkätä rannetta rasittamatta, kuten Eddy kysyikin.

Käytäkkö paljon vetoremmejä? Niiden käyttöä sopisi vähentää, tai ainakin muistaa puristaa tankoa / jännittää rannetta myös silloinkin kun niitä käyttää. Helposti ranteen tukikudokset löystyy kun jatkuvasti ranne 'löysänä' paukuttaa menemään pelkkiin remmeihin luottaen. Jos ote lipsuu, niin mankkua mieluummin käsiin.

Eikä myöskään rannesiteisiin kannata kokoajan luottaa, nekin tekevät työtä jonka normisti ranteen tukikudokset tekee.

Ennemmin tai myöhemmin tukikudokset pettää tai surkastuvat käyttämättömyyttään ja tuloksena tuleepi kipuja. Aluksi tietty jos ranteissa on tulehdus päällä niin se hoidetaan pois ennenkuin korvaavia jutskia ryhdytään tekemään. Eli tulehduskipulääkekuuri ja kylmäpussia ynnä kipua tuottavien liikkeiden välttäminen ainakin viikon jos toisenkin. Jos pystyt tekemään liikkeitä ilman kipua niin jätä remmit pois leuanvedosta ainakin ja hae puristusvoimaa ja kestävyyttä sieltä!

Suositut

Back
Ylös Bottom