Ranne rikki jo 4 kuukautta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gym_92
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäköhän jännetupentulehdukselle voisi tehdä? Mua se on kuitenkin vaivannut jo vuosia, tosi penskasta asti. Aina samat läpät "Lepoa ja lääkettä". Se ei kuitenkaan ole mikään hirveän pitkäikäinen ratkaisu. Nykyään olen oppinut varomaan rannetta ja esim. apinaote suunnilleen kaikessa missä pystyy jeesaa tosi paljon, ettei kipeydy lisää. Eikä oikeastaan vaivaa kuin muutaman tunnin puntin jälkeen ja jos pitkään joutuu tietsikan hiirtä venkuttamaan (jonka senkin olen vaihtanut kynähiireen).

Hyviä vinkkejä millä pitää kurissa? Puntilla tulee useimmiten käytettyä rannetukea ja muutenkin tulee nykyään varottua oikean ranteen venkuttamista. Kyllä se silti riepoo kun kuitenkin säännöllisesti vaivaa :jahas:

Pistetääs tähän ketjuun kun ei parempaakaan löydy, ja kuitenkin ranteesta kyse.

Eli vasen ranne on tuossa maanantaina kipeytynyt, huomasin asian kun traktorin lavaa olin harjaamassa. Oli aika outo fiilis, mutta ignoorasin sen. Illalla puntilla sitten piti jättää melkeinpä kaikki käsiliikkeet kesken, koska tunsin saman oudon fiiliksen, enkä halunnut ottaa riskiä. Siitä lähtien on tuo ranne ollut kipeä, en ole puntilla käynyt sen jälkeen.

Kipu tuntuu vasemman käden ranteen ulkosivussa, kyynärluun sisäpuolella ranteessa, ojennus ja koukistus ei satu ollenkaan, ja normaali elämä on ollut ihan ongelmaton. Kuitenkin sisäänpäin kierto (eli käden kääntäminen kämmen kasvoja kohti) alkaa sattua kun kiertoa jatkaa loppuun asti. Toinen tapa, jolla kipua esiintyy, on esimerkiksi kun kättä pitää jäykkänä jännittäen eteenpäin aina sormenpäihin asti, kämmenselkä ylöspäin siis, ja sitten painaa värttinäluun ranteen päästä alaspäin. Vastaava kipu tulee esim. voimapyörää tehdessä (jota kokeilin vain kerran). Jos on sama asento, mutta painaa pelkästään kyynärluun ranteen päästä, kipua ei pääse syntymään.

Voisiko siellä joku jänne olla ottanut damagea jostain syystä?

Khyl mullaki tulee aina silloi tällöi kipeeks jos teen jtn ranteet vähä vääräs asennos, mut levolla ja oikeella tekniikalla menee kyl aina noi pois..

Suositut

Back
Ylös Bottom