Rankin kamppailulaji?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
wääntäjä sanoi:
Mitä tulee muiden lajien vertailuun kovuuden puolesta niin se on mielestäni suoraan verrannollinen valmentajan vaatimaan ja urheilijan tekemään työhön, jota tehdään harjoituksissa. (Ei siis lajista kiinni)

Samaa mieltä. Toisinaan on kevyempiä kausia, jolloin lajitreenit tuntuu kevyiltä ja sitä voisi tehdä joka päivä ja lisäksi ottaa vaikka punttitreeniä. Toisinaan taas alkujumpat vaihtuu kunnon jumpiksi, jolloin tekee tiukkaa pystyä treenaamaan yli 3 kertaa viikossa.

Nää fiilikset siis mun surkealla kunnolla brassijutsusta.

Sparrit ei kyllä enää tunnu rankalta. Johtuuko sitten tottumisesta, tykkäämisestä, löysäilystä, siitä että on oppinu painimaan taloudellisemmin vai kunnon kasvusta, en tiedä :)

Dreamer sanoi:
Brassijutsu on kovaa. Itse kun aloittelin niin henki meinasi lähteä matsatessa, naama sinisenä keräsin happea vääntämisen välissä...
Sama täällä. Vaikka esim. hoku-treeneistä olikin kokemusta, niin ekojen brassitreenien jälkeen makasin tatamilla puolikuolleena... Ja sparria oli ekoilla kerroilla vain 10-15 minuuttia lopussa...

Ei voi muuta kun olla kateellisia painioille kute Jerry jotka ovat pienesta asti painineet ja sitten loytaneet vaparin.... Toisaalta, kylla ma saalinkin Jerrya, onhan se jatka ihan sekasin

Jos pää on ollut rutistuksessa kahdeksanvuotiaasta asti niin kyl se vähän sekasin miehen pistää, kuten Jerrynkin!

Ja turhaan säälit Jerryä, ei se sitä itse huomaa. Sääli sen kavereita :)

Ite oon vääntäny nyrkkeilyä ja perus ju-jutsua jo jonkun aikaa...Ju-jutsua vähän vähemmän (vasta keltasta menossa suorittamaan :nolo: ) ja nyrkkeilyä n.3vuotta...Tarkotus olis mennä ottamaan vapaa ottelua...:whip:

hyvä tässä ilman erikoisempaa urheilutaustaa sanoa mitään rankkuudesta mut ei toi bjj mitään löysäilyä voiman käytön suhteen. jos on yhtä taitavat, (tai taitamattomat ku ollaan vast peruskurssilla ja yks kuukausi vasta takana) nii kyl siin joutuu sit voimal pärjäämään.

jos on enemmän taitoa nii sit voi välil löysäillä, sen verran ite paininu kavereiden kaa et siin on jotain rutiinia nii pärjää ihan hyvin muita peruskurssilaisia vastaan. ja välillä voi levätäkkin ku pääsee hyvin päälle.
mutta sitten, just eilen halusin kokeilla ihan vaan kivipäisyyttäny meiän vetäjää vastaan(purple belt) niin kyl oli meno koomista. ihan sama mitä yritti tehdä nii toinen vaan on niin käsittämättömästi parempi.

jep hyvin meni offtopic. eli kyl ainakin bjj(varmaan muutkin lajit) raskasta on jos on samantasonen vastus. ja terve vaan kaikille, eka postaus pitkän lukemisen jälkeen

Itel muutaman vuoden kokemus muay thaista ja lukkopainia/jujutsua treenaan vielä silloin tällöin lähinnä itsepuolustusmieles.Thaissaki on lähiottelussa pystypaini mikä on todella rankkaa.Molemmin käsin vedetään kaverin päätä alas ja potkitaa polvil kylkii,vatsaa ja reisii.Jos paikka tulee kyynärpäätä otsaan tai polvea leukaan.Rankinta mitä olen kokenut budolajien paris...

Nyrkkeily ehdottomasti kovin laji niistä mitä itse treenannut. painissa pystyy taputtamaan, kun taas nyrkkeilyssä ei kovin helpolla tule mieleen luovuttaminen. Nyrkkeilyssä lisäksi suurin osa iskuista kohdistuu yleensä päähän mikä lisää lajn kovuutta. eri lajien vertaaminen raskauden perusteella on aika vaikeeta. painilajit tottakai vaativat vähintään yhtä kovaa kuntoa kuin nyrkkeily, mutta erilaista kuntoa.

Kyllä tää vapari aika rankalta tuntuu. Sen LISÄKSI että sun päätä hakataan sisään ja potkitaan yms, sun raajoja manipuloidaan ja ties mitä muuta kivaa.

Melkein väittäisin että tää on kovimpia ellei kovin kamppailulaji.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse harrastan nyrkkeilyä,thai-boxingia ja lukkopainia. Mulla toimii noi lajit ja siinä tulee kyllä monipuolisuutta. 6-7 kertaa viikossa treenaan ja siihen puntit päälle 2-3 kertaa viikossa. Vitun rankkaa se on,mutta kun on koukussa niin on koukussa.

Jasse Junkkari sanoi:
Paini tulli itsellenikuin ekana mieleen kun mietin rankinta ja voimia eniten kehittavaa lajia. Mutta en tieda kuinka antoisaa esim. krekoa on aloittaa ja harrastella parikymppisena.

Judo ei jostain syysta pulpahtanut paahan ollenkaan, mutta siina on loistava vaihtoehto.

Äläs ny Jasse lähe tuolle linjalle... Meikäläinen on menos ens to ekoihin Kreko kisoihin ja ikää on vasta 27 v. Antoisaa treenaaminen on todellakin ollut (jos siis tykkää lennellä ympäri salin laitoja kuin hernepussi). Kyllä tosiaankin ko. laji vaatii voimaa ja räjähtävyyttä ja toisaalta ko. lajin treeneissä em. ominaisuudet kasvaa. Wääntäjä on kyl siinä oikeassa et oppiminen olisi ehkä aloitettava minua aikaisemmin. Olin hukassa kuin lumiukko kun mentiin mattoon (nostojen ja vyörytysten kanssa). Nyt onneksi nekin "alkavat sujua".

Raskaissa sarjoissa on helpompaa se myöhemmin aloittaminen kun nopeus ja ketteryys ei näyttele niin suurta osaa vaan voimalla voi korjata tilannetta. Voimaahan saa hankittua myöhemmällä iällä tulee vaikka kuinka.

Taitaa noissa ikäasioissa yleensä olla esteenä se selittely sihen vedoten, (Ainakin itsellä joskus tuntuu niin olevan) että ei enää tässä iässä jne.

Totuus on mielestäni loppujen lopuksi itsessä, että mitä on valmis panostamaan asioihin ja jos tarpeeksi töitä jonkun asian eteen tekee varttuneempanakin, niin varmasti saa palkinnon uurastuksestaan.

Iän myötä tuntuu ainakin itse menevän mielellään aidan alta ja pyrkii nauttimaan treenauksesta. Kilpaurheilijan ei saa ajatella sitä nautintoa vaan useimmiten se on itsensä ylittämistä ja tuskaa jos johonkin tosissaan pyrkii.

Hyvä esimerkki on voimailun puolelta Ilkka Nummisto, joka aloitti voimanostajauransa 36 vuotiaana ja oli Voimamiesten MM 3 parhaillaan. Ei muuta kun treeneihin vaan vähän vanhemmatkin ja oppimaan uusi elämäntyyli, josta varmasti saa hyviä kavereita, rautaisen kondiksen ja tyydytystä elämään.

deveraux sanoi:
rankalta tuntuu.päätä hakataan sisään ja potkitaan, raajoja manipuloidaan.

kovin kamppailulaji.

tuntuu rankalta...ja kuulostaa. Uusi kehityssuunta ¨etsi vaarallisin laji ja käy peruskurssi = kovin jätkä¨

Ihan kiva kun tuntuu rankalta...

Ville/88 sanoi:
Judo on rankkaaa.. matto paini etenkin.
Mites paljon judossa nykyään on mattopainia? BJJ:hin verrattuna?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom