Rankan näköistä portaalikikkailua ala Half Life 2

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Et tartte kovinkaan kummosta masiina, pärjää jo aika vanhuksellakin. 500 euron pintaan saat jo koneen jolla HL2 plus modit toimivat moitteetta,

Jep, oma XP 2400+ 512mt muistilla ja GF 4400Ti pyöritti muistaakseni sujuvasti HL2:sta matalammilla tarkkuuksilla.
Heh, itse asiassa kasasin huvikseni tuossa alle 400€ paketin ilman näyttöä millä pitäis HL2 pyörähtää.

K8SLI-ESATA2 ASROCK S754 ULI M1697 SLI SATA2 RAID 58.00
GAIN-5889 GAINWARD GF 5500 256MB 128BIT VGA+DVI+TV 55.00
COMPUCASE LX-6C28BS MIDITOWER 350W MUSTA/HOPEA 65.00
GSA-4167B LG DVD+-RW DUAL LAYERWRITER 16X RETAIL 41.00
KINGSTON 512MB DDR400 PC-3200 CL2.5 48.00
AMD SEMPRON 2800+ S.754 64-BIT BOX 66.00
DIAMONDMAX10 160GB SATAII 3G 7200RPM 8M 65.00

TDM sanoi:
Ennustan portaalileikkien olevan next big thing in first person shooters.

Ideanahan tuo on tosi siisti, ja esim. Preyssäkin oli hyvät hetkensä noiden portaalien ja painovoimakikkailujen kanssa, mutta peli oli muuten aika paska, pitäisi enemmän ideaa itse peliin laittaa kuin noihin kikkailuihin. Valve on kyllä tehnyt vakuuttavaa työtä Half-lifen konseptin kanssa, joten sieltä suunnalta on odotettavissa mielenkiintoista tuotosta.

Ennustan portaalileikkien olevan next big thing fps-peleissä.

Et tartte kovinkaan kummosta masiina, pärjää jo aika vanhuksellakin. 500 euron pintaan saat jo koneen jolla HL2 plus modit toimivat moitteetta,

joo tiedetään, olen tässä katellukki sellasta 500-600€ pintaan olevaa kokoonpanoa... mut kun tulee nykyään pelailtuu harvemmin ni ei oikeen jaksais ostaa, mut sillon tällön aina ku peli hirviö iskee ni ni sit pitäis saada....

Eih... Miks pitää tehdä räiskinnästä vieläkin monimutkasempaa?
Keskittysivät ennemin kunnon fysikkamallinnuksiin ja siihen miten aseet oikeasti tekävät tuohoa eri "asioihin" ammuttaessa. HL2 on muutenkin ihan liian yliarvostettu peli.

Tommonen kikkailu on ihan turhaa... Enemmän realistisuutta, vähemmän kikkailua sanon minä. Aseilla pitäs kuitenkin saada aika paljon tuhoa aikaseski, mikä minusta oisi sellainen asia mihin pitäisi keskittyä, eikä tuommoseen fakin teleportteihin....

Eih... Miks pitää tehdä räiskinnästä vieläkin monimutkasempaa?
Keskittysivät ennemin kunnon fysikkamallinnuksiin ja siihen miten aseet oikeasti tekävät tuohoa eri "asioihin" ammuttaessa. HL2 on muutenkin ihan liian yliarvostettu peli.

Tommonen kikkailu on ihan turhaa... Enemmän realistisuutta, vähemmän kikkailua sanon minä. Aseilla pitäs kuitenkin saada aika paljon tuhoa aikaseski, mikä minusta oisi sellainen asia mihin pitäisi keskittyä, eikä tuommoseen fakin teleportteihin....

ööh, mistäs lähtien Half-Life -pelien on ollut tarkoitus olla realistisia pelejä? Olen ihan varma että tälläkin hetkellä kehitellään peliä joka pyrkii realistisiin aseisiin ja fysiikkamallinnuksiin, se nyt ei vaan(onneksi) ole Half-Life -sarjaa.

Toi sun valitus on suurinpiirtein yhtä oikeaan osoitteeseen suunnattua kuin jos menisin ajassa taaksepäin valittamaan Tetriksen kehittäjälle: "Vittu toi sun pelis on ihan paska, mä halusin realistisesti mallinnetun autoilupelin ja sä keskityt tommosiin palikoilla kikkailuihin, ei mitään tommosia fakin palikoita!!!11" Boo fuckin' Hoo

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
ööh, mistäs lähtien Half-Life -pelien on ollut tarkoitus olla realistisia pelejä?
Monien modien tarkoitus on olla hyvinkin realistinen. Hienoa kyllä oli tuokin mutta kun vaurio- ja fysiikkamallinnuksen sais. :kuola:

Siis tuohan on realistista, eli se portaalihommeli toimii helvetin hyvin. Jos joku haluaa realistista ympäristöä, jossa joka paikka hajoaa, niin pelatkoon Red Factionia. Se vain on helvetin raskasta koneelle tehdä täysin dynaaminen ympäristö.

Toisin sanoen, ei se Gordon jaksaisi kannella kuin sitä sorkkista, pistoolia ja ehkä kolmatta asetta. Ei todellakaan kantelesi mukana sellaista arsenaalia, jolla pystyttäisiin porautumaan betonista ja teräksestä läpi, saati sitä määrää ammuksia taikka räjähteitä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuon Preyn portailikikkailu oli kyllä jotain aivan uutta pelirintamalla. Muutamaan otteeseen oli allekirjoittaneen pää sekaisin kun fysiikkamaailma muuttui ihan täysin. :D Ne jotka eivät ole kyseistä peliä testanneet niin suosittelen kyllä lämpimästi.

Näyttää ihan loistavalta. Oliko tuossa että milloin tulee? Pitänee asennella hl2 tätä tapausta varten uudestaan.

Tuli ihan järkyttävän paha olo molemmilla kerroilla kun kokeilin tota. :urjo:
Mikäs siinä nyt oli? En ole itse jaksanut vieläkään kokeilla sitä.

On muuten sitten ilmestynyt virallinen Portal Valvelta Orange Boxin mukana. Helvetin hauska peli ja mukavaa ajanvietettä. Vain Valve pystyy tekemään pelin, jossa ei tarvitse tappaa ketään ja silti jaksaa pelata. Aika lyhyt peli, mutta sitäkin viihdyttävämpi. :) Tämäkin maailma on jotenkin hämärä ja ahdistava ja huumoriakin löytyy pelaajan ohjaavan AI:n puolesta. Kannattaa testata, on nimittäin koukuttavaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Portal_(video_game))

Messuilta:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6lsP68zpW0

Gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=Wc3uac3lR7w

Pelailin pelin juuri läpi, ja oli kyllä mitä viihdyttävintä menoa! Tosiaan mukava tämmöinen yhdellä istumalla läpipelattava.

Termis sanoi hyvin, kun kuvaili pelin maailmaa hämäräksi ja ahdistavaksi. Sympatiaa herättäviä sentry-guneja jotka ilmoittavat että eivät kanna kaunaa sinulle kun tuhoat sellaisen :( Ja peliä ohjaava AI on todellakin loistava, heittää välillä aika hauskoja läppiä.
Hihittelin ääneen sen loppukohtauksen käänteispsykologia-yrityksille.
:D

Myöskin ensimmäinen peli jonka lopputekstit jaksoin katsoa kokonaan läpi.

"The cake is a lie"

Lisää tällaisia!

portal-20070426043157438-000.jpg

Meinasin juuri lisätä, että creditsit olivat loistavat:

Lopputeksti biisi, ihan loistava! :)

http://www.youtube.com/watch?v=Y6ljFaKRTrI

Ja muuten, tuli pelattua tuo portal läpi jossain 3-4 tunnissa. Eilen pelasin läpi Episode kakkosen, mutta yritin nauttia maisemista mahdollisimman paljon (kuitenkin ainakin 3 kertaa pidempi kuin portal). Oli muuten mahtava peli, valve osaa tehdä räiskintä/seikkailupelejä niin täydellisesti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom