Rammstein - Rosenrot

Eugen, gegen mein Arschlocht, I liebe dein Arbeit für euch.

Eugenilta tulikin jo hyvä esittely levystä. Levy toimii aika helvetin kovaa! Vaikuttaa näin parin kuuntelun pohjalta paremmalta kuin Reise, Reise. Pientä kierrätystä riffeissä havaittavissa, mutta sehän oli tiedossa. Soundit on parin edellisen levyn tavoin todella hyvin kohdallaan, kitarat potkii mukavasti.
Kuuntelu jatkuu.

Kuvissa siis Älä kuole mua ennen - dueton Sharleen Spiteri ja Till Lindeman.

30.jpg

Sharleen antaa hymyn tuoda valoa hetkeen.

46.jpg

Till taas antaa kaiken. (huomaa kumihanskat)

Kuuntelukierrokset nostavat levyn arvoa kierros kierrokselta ja levy on todellakin täyttä rautaa. Mikä parasta originaalin mukana tulee kolme livevideotaltiointia Reise reise, Mein Teill ja Sonne. Saapa nähdä onko levy kopiosuojattu, mutta tältä bändiltä ostan vaikka c-kasetin, johon Till on kännissä piereskelly.

Ei vittu Eugen! Sä tapat mut noilla R+ kuvilla ja jutuilla. Mä olen Hertzeleidistä lähtien (soi silloin vanhalla Gold´silla) diggaillut ja höhöttänyt noiden jarmestereiden touhulle. Fanittanut siis niin, kuin aimo fanin kuuluu tehdäkin tuon soitinyhtyeen osalta.

Ensimmäisellä R+ keikallani sain kunnian olla yksi niistä harvoista eturivin jarmoista, jonka päälle Till suvaitsi runkata Bück Dich -biisin aikana tekopeniksestään sokeriliemet Dr. kosketinsoittajaa raiskatessaan. Silti mikään, siis ei mikään vedä ja tuskin tulee vetämään vertoja yllä olevalle kuvalle nyansseineen. :eek:

Tuo menee seinälle. ISONA. :haart:

Ps. Olin hetero ja elin parisuhtessa vielä äsken.

Aimo sanoi:
Ensimmäisellä R+ keikallani sain kunnian olla yksi niistä harvoista eturivin jarmoista, jonka päälle Till suvaitsi runkata Bück Dich -biisin aikana tekopeniksestään sokeriliemet

Saanko koskettaa sinua?

Joo o sais tulla jo kesä ni jos Till ja kumppanit tulis takas suomeen soittamaan meille :)

Korppu1 sanoi:
Joo o sais tulla jo kesä ni jos Till ja kumppanit tulis takas suomeen soittamaan meille :)

Rammsteiniin ei kuulu aurinko, ylipirteys ja kesä, vaan purevin syystuuli jonka kuvitella saattaa, hyytävän räntäsateen kera ja pohjattoman lohduton mielentila. Pimeys luonnollisesti.

Vaihtoehtoisesti lmyös täyskuutamo syksyllä, "Der kalte Mond in voller pracht". Oooh. Morgenstern näkyy myös taivaalla.

voi vitulla viikseen miten mä jaksan odottaa vielä viikon että pystyn tilaamaan Rosenrotin ja Slippareitten Liven samalla kertaa...huonosti...

Huh huh huh. Levy vain paranee ja paranee, eikä loppua näy. Ein Leidia ja Feuer und wasseria lukuunottamatta biisit ovat todella kovia ja se raskaus on sitä itseään. Useissa biiseissä tehdään klassisia kaikilla-lyömäsoittimilla-yhtäaikaa (Tillkin on lyömäsoitin) hetkiä, jotka nostaa tunnelman puoluepäivätalon kattoon. Laskin pikaisesti niin levyllä on 9 huippubiisiä, joista yksi on hidas, loput tykitystä, kun vain niihin pääsee sisälle. Ja voi s**tana, että se Flaken syntikka on pimeä Tuhoaja biisissä, tämä yksistään todistaa sen, että mies on hoitoa vailla. Tillin keppihoitoa ei lasketa. Reise reise ei koskaan iskenyt muhun, mutta tämä iski.

IMHO parhaimmat Rammstein biisit koskaan aikajärjestyksessä:
Wollt Ihr Das Bett In Flammen - riffi, se riffi ja se Rammstein - mörinä
Weisses Fleisch - syntikka + se tykitys
Der Meister - laserilla leikattu metallipökäle, jyrkin R+ biisi ikinä, ei kompromissejä tasatahdissa
Du Riechst So Gut - se pahanenteinen jahtaus ja kertsi
Heirate mich - se alku on pelottavan kaunis ja sit kertsi
Rammstein - osaan laulaa tän kännissä ulkoa alastomana tuuletuspartsilta
Alter mann - tunnelmaa kuin Stalingradissa
Buck dich - 2. paras R+ biisi, lavaperformanssien kuningas
Du hast - puhkisoitettu klassikko
Eifersucht - mailman jyrkkärytmikkäin riffi. Särmää kuin teräskypärässä.
Sehnsucht - vanhaa kunnon rynkytysjytkettä
Mein herz Brennt - kova lastenpelottelutuutulaulu
Links 234 - Puola nurin
Feuer frei - Eurooppa nurin
Sonne - pugilistin lempilaulu
Mutter - kertsissä on äitiä ikävä
Rein raus - paras R+ biisi ikinä, 100% audionussintaa, ja ne sanat!
Reise reise - Till lähtee polkuveneellä tonnikalajahtiin
Dalai lama - tunnelmaa kuin turbulenssissa
Keine lust - taattua tamppausta
Spring - kertsissä on pontta
Wo bist du - jylhää tunnelmaa vuonojen miehille
Stirb nicht vor mir - kitara ja melodia, so schön
Zerstören - Maailma nurin, jmlt on vammanen syntikka!
Hilf mir - jos pitkät nahkatakit alkaa näkymään katukuvassa, niin se on tän biisin vika
Te quiero puta - Klassikko jo syntyessään.

Knikke Knakkerton pika-analyysi kaikista levyistä: R+ on muuttunut maalailevampaan suuntaan äärijyrkästä telaketjumenosta.

Minkä maalaisille tytöille olen laulanut R+, mitä he sanoivat ja olinko kännissä:
Rein raus skotlantilaiselle. Hän sanoi: tiefer tiefer ja kihersi. En.
Rein raus saksalaiselle. Oooh, hahaha. Olin.
Rein reus slovakialaiselle. Hi hi hii. Olin.
Buck dich suomalaiselle. *nauraa ujosti käden takana*. En.

Kuten huomaatte, alan lauluja. Mitä sitä kiertelemään, kun aikeet on molemminpuolin selvät. Musiikki yhdistää.

p.s. tänään teen ennätykset salilla sekä reidenlähentäjä- että -levittäjäkoneessa.

Eugen sanoi:
IMHO parhaimmat Rammstein biisit koskaan aikajärjestyksessä:

Tier? Tämä biisi ei anna tippaakaan armoa. Aivan sama mistä suunnasta sitä lähestyy. Timangia!

Olet oikeassa Aimo.

Parhaat Rammsteinin biisit löytyvät vanhoilta levyiltä, kuten moni on aiemmin todennutkin. Mm. Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen rokkaa kybällä, mutta myös Kokain ja Das Model ovat huippuja (ei löydy levyiltä, paitsi ehkä sinkkujen b-puolilta). Varsinkin toi Kokain on ihan uber kova biisi, suosittelen hakemaan.

Back
Ylös Bottom