Rallin MM 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hanaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
16.4.2006
Viestejä
2 802
täältähän puuttuu kokonaan tän vuoden ralli thread:D
siis kerrassaan loistava kausi menoillaa. loeb ja grönholm hyvässä kaksintaistelussa. Grönholm hieman niskanpäällä.:)

Seuraava ralli on Jyväskyläs! Sinne kaikki rallihullut fanittamaan suomalaisia voittoon
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ennemmin sanoisin, että kysymys kuuluu pystyykö Grönholm haastamaan muut, kuin Loebin asfaltilla ?
2-3:s sijat asfaltilta ja voitto uudesta seelannista, sekä jyskälästä vie viimeisen taistelun RAC:hen, jossa taas ollaan tiukilla.

Tosin nyt on 2kk tauko ja voimasuhteet voi muuttua paljon tuolla välillä. Nyt on jo huomattu, kuinka sieltä Loebilta rupee tulemaan virheitä kun tarvii ajaa 100%, eikä 95% vauhti riitä. Hämmästyttävää tosin oli tuo virhe, jolla Loeb pudotti itsensä Sardiniassa pois MM-johdosta. Ei taida olla robotti sekään, vaikka siltä on kyllä välillä tuntunut.

Sanotaanko, että mielenkiintoisin kausi vuosiin.
 
Asfaltilla Loeb on tunnetusti kova. Sitten siellä on niitä muita jotka ei soralla pärjää, mutta asfaltilla kulkee. Grönholmilla tekee tiukkaa varmasti jo sijat 2-3.

Loeb tosiaan "taantunut" jostain syystä. Olisiko keskeytykset syöneet kaverin itseluottamusta. En kuitenkaan uskonut voimasuhteiden kääntyvän jo tässä vaiheessa. Jotenkin mulla on sellainen tunne perseessä, että Loeb munaa Jyväskylässä. Fordihan saa uuden auton sinne käyttöön. Toivottavasti toimii.
 
Ei pidä myöskään vähätellä Subaru-ukkojen nousukuntoa, ainakaan Petter Solbergin. Ja kuka ties Hirvonen pääsee uudella Fordilla entistäkin ärtsympään laukkaan? Bossen ja Loebin väliin ja välillä edellekin voi nousta pisteenjaossa alkukauteen nähtynä "uusia" nimiä. Loppukaudesta voi tulla varsin mielenkiintoinen!:kippis1:
 
Etu on nyt siirtynyt Marcukselle. Piste eroa nyt 9 pojoo ja Jyväskylässähän
Bosse on selvä ennakkosuosikki. Täytyy vain toivoa että Mikko pystyisi vielä kiilaamaan itsensä kakkoseksi ja söisi näin Sebin pistetiliä.

Seb ei varmasti lähde tässä tilanteessa isolla riskillä hakemaan voittoa Jyväskylästä vaan keskittyy lähinnä minimoimaan tappionsa.

Tosin Petterikin voi sekoittaa tätä kuviota vielä lisää, edellytykset kolmen sakkiin nuoremmalla turskalla ainakin on. Muutenkin olisi mukava nähdä Subbetkin taistelussa taas mukana, nythän vauhti näyttäisi taas löytyneen.

Sitten taas syksyn neljässä asfaltti kisassa Marcus ajaa lähinnä sijoista 2-3.
Tosin eihän sekään ole sanottua että Seb ne kaikki voittaa, varsinkaan nyky itseluottamuksellaan.




Todella mielenkiintoinen loppukausi tosiaankin tulossa, toivotaan vaan että se vielä päättyisi suomalaisittain magiasti, olisihan se jo aika jonkun muunkin voittaa mestaruus.
 
Zone-sarja -42%
Ei pidä myöskään vähätellä Subaru-ukkojen nousukuntoa, ainakaan Petter Solbergin.

Mulla on vaan sellanen tuntu, että Petter on tekonsa tehnyt jo. Subaru saa kehittyä raakasti tuosta, jos se meinaa tämän vuoden kärkikahinoihin mukaan, sillä Petter on hyvä kuski kun se ajaa lähes täysiä mutta ei kovin kova jos pitää mennä limiitissä... tulee hivenen Colin McRae mieleen.
 
Joo, Kilin-Colin oli kans legendaarinen. Mitenhän sekin sai sen yhden MM:n vietyä :D Kaveri tais kopittaa enemmän Fordia kuin amikset on kautta aikain pistäny Escortia katolleen :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tasaisuus on kyllä hienoa, pistelasku tekee erityisen ratkaisevaksi keskeytykset yms. Nyt vaan Bosse pitää auton tiellä niin mestaruus on hänen. Näin uskon minä.

Harmi että tuo mtv:n ralliohjelma on aivan suolesta. Yleltä tullut shakedown (muistaakseni) taas oli aivan loistava vauhdikkuudessaan ja rennossa otteessaan ralliin ja kuskeihin.

Itse asiassa tuon ohjelman myötä on rallikuume noussut täälläkin melkoiseksi ja vähän elättelen toiveita että pääsisin jyväskylään tänä vuonna.
 
Näyttää olevan ihan mukavasti yksityis-WRC autoja mukana tänä vuonna, mm.
Hänninen, Kuistila, Mikkonen, K.Sohlberg, Aava jne. eli nähtävää riittää veeärsee puolella, hjuva-hjuva :thumbs:
 
päivitellääs vähän tätä.
kisakuume lähenee, jyväskylän ralli lähenee. viekö bosse jyväskylä rallin?
Tai viekö hirvonen jyväskylän rallia nuoruuden innolla?
Lähteekö loeb vaa varmistelemaan palkintopallisijaa?

siis kaikenkaikkiaan mahtava kisa tulos.
 
Sanotaanko, että harvinaisen kova kisa tulossa.
Loéb voi pian päräyttää 1. voittonsa jyskälästä... pelkään pahaa tältä kantilta.

Kisan virallinen kotisivu ja sieltä lainattu aikataulu tuo hivenen muutosta jo tuttuun ralliin. Uudet erikoiskokeet tuo paineita myös tottuneille kotiteillä ajeleville Suomalaisille. Lauantaina ei ajeta ihan niin montaa tuplaerikoiskoetta, kuin viime vuonna, joten ruuhkia tienpäälle on tiedossa. Jämsässä on tuo etähuolto aivan keskustassa ja ainakin siellä ois tarkoitus piipahtaa.


Omat kuvauskohteet ja pikisvalinnat on hivenen vielä auki, mutta ilmeisesti pääsen koko rallin kuvaamaan suht' rauhassa, noin oikeiden töiden puolesta. Mitä nyt pe-la välinen yövuoro pitää käydä töissä, mikä on aika harvinaista meikäläiselle. Yleensä vuorot sotkee tän aivan totaalisesti.

http://www.nesteoilrallyfinland.fi/

Lisäksi sieltä löytyy erinomainen palvelu, jota en aiemmin ole huomannut. Tosin paikallistuntemus auttaa sen verran, ettei tuota tarvita, mutta ulkopaikkakuntalaisille voi olla hyötyä... tsekkaa -> http://www.nesteoilrallyfinland.fi/passikauppa/

Kilpailun aikataulu:

Torstai 2.8.
20.00 EK 1 Killeri 1 (2,06 km)

Perjantai 3.8.
07.00 Huolto (10 min)
07.54 EK 2 Vellipohja 1 (16,20 km)
08.50 EK 3 Mökkiperä 1 (13,50 km)
09.29 EK 4 Palsankylä 1 (12,70 km)
10.51 Huolto (30 min)
12.06 EK 5 Vellipohja 2 (16,20 km)
13.02 EK 6 Mökkiperä 2 (13,50 km)
13.41 EK 7 Palsankylä 2 (12,70 km)
15.03 Huolto (30 min)
16.21 EK 8 Urria (10,00 km)
16.51 EK 9 Lautaperä (8,80 km)
17.29 EK 10 Jukojärvi (22,31 km)
20.00 EK 11 Killeri 2 (2,06 km)
20.27 Huolto (45 min)

Lauantai 4.8.
06.00 Huolto (10 min)
07.17 EK 12 Kaipolanvuori (12,00 km)
08.30 EK 13 Juupajoki (25,74 km)
09.14 EK 14 Ouninpohja 1 (33,11 km)
11.02 Huolto (30 min)
12.15 EK 15 Leustu* (21,20 km)
13.24 EK 16 Ouninpohja 2* (33,11 km)
14.20 Etähuolto (15 min)
15.10 EK 17 Ehikki 1 (14,95 km)
16.23 EK 18 Himos* (18,50 km)
17.19 EK 19 Ehikki 2* (14,95 km)
17.54 EK 20 Surkee* (15,00 km)
18.40 Huolto (45 min)
* = Kansallinen Vetomies -kisa

Sunnuntai 5.8.
09.20 Huolto (10 min)
10.15 EK 21 Valkola (13,10 km)
11.07 EK 22 Lankamaa (23,00 km)
12.22 EK 23 Ruuhimäki (7,57 km)
13.30 Maali
 
Muuten jos menee kattomaan jyväskylä ralleja, nii radiot ehottomasti mukaan ja kisa radiota kuuntelemaan. Se nostaa hyvin tunnelmaa.
 
jees. Jyväskylä ralli meni suomalaisten kannalta loistavasti. kaksoisvoitto suomeen siss grönholmin voittaessa ja hirvosen ollen toinen. Loeb oli kolmas. GRÖNHOLM SAI TÄRKEITÄ PISTEITÄ MM-taistelua ajatellen. Positiivista sekin että ford toimii. Ford toimii niiki hyvin että markus tulee pärjäämään tulevissa asfatti ralleissakin.
 
päivitellää. Aivan uskomaton ralli käyty uudes seelannissa grönhölm otti voiton kotiin äärimmäisen niukasti 0,3 sekunnin erolla loebiin. Kyl luvas on mahtava loppu kausi.
 
Helvetin hienoa, että Grönholm voitti noinkin tiukan taistelun. Ei tehnyt virheitä eikä katsellut lehmiä kesken kaiken. Varmasti antaa itseluottamusta loppukaudelle.
 
Henkisesti erittäin tärkeä voitto tänään. Mikäli Sebi olisi korjannut potin tänään olisi kenties selkäranka napsahtanut.
Sorakisat pitää voittaa.
Toistaiseksi homma on kuitenkin ihan hallussa mestaruutta ajatellen.
 
Ralliautoilija, kaksinkertainen maailmanmestari Marcus Grönholm lopettaa uransa tämän kauden jälkeen. Myös kartanlukija Timo Rautiainen on päätynyt samaan ratkaisuun.

Käynnissä olevaa MM-sarjaa johtava Grönholm sanoi IS:lle, että päätöksen tekeminen oli todella vaikeaa.

- Olen veivannut sitä edestakaisin. Yhtenä aamuna olen halunnut ajaa vielä ensi kaudella, toisella taas en, Grönholm kommentoi Ilta-Sanomille.

Grönholm sai kuitenkin Fordilta viime viikolla viestin, että nyt se lopullinen päätös pitää tehdä. "Bossen" ratkaisu vaikuttaa luonnollisesti myös tallin ensi kauden kuskivalintoihin.

- He halusivat päätöksen, ja nyt se on tehty. Loppukauden ajan voin keskittyä täysillä ajamiseen, kun yksi ajatuksiin tunkeva häiriötekijä on poissa, Grönholm naurahti.

- Mestaruuteen olisi tietysti mukava tämä ura päättää, mutta se on vielä kirjaimellisesti monen mutkan takana.

Grönholm aikoo olla mukana rallin parissa jatkossakin. Joitakin suunnitelmia on, mutta ei kuitenkaan vielä mitään valmista.

- No kotona on ainakin paljon hommia. Meillä on Inkoossa kauppakeskus ja maatila, joten eiköhän sieltä puuhaa löydy.

Grönholm vakuuttaa, että tehty päätös on lopullinen.

- Voi olla, että talvella tulee vieroitusoireita, kun on näin kauan ollut lajissa mukana.
[IS]
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom