Rovanperä jr. on kyllä todella mahtava lahjakkuus. Odottelisin kuitenkin rauhassa, koska kv. tasolla kisaaminen on paljon muutakin kuin ratinkääntämistä. Poika on vasta 16v, sen ikäisellä on iso riski että liian nopeasti liian suuriin ympyröihin siirtyminen voi kostautua pahastikin. Toki tämä on yksilökohtaista. Työ kv. rallitallissa on kuitenkin kovaa työtä johon kuuluu rallin ulkopuolisia asioita todella paljon. Mietin vaan nyt 40v:nä minkälainen itse olin 16 vuotiaana ja kuinka valmis olisin ollut yhtään mihinkään. :D No, luultavasti hän on hieman kypsempi kuin minä olin, mutta silti näen asiassa melko paljon riskejä. Tämä ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että kaveri on pikkupojasta asti hermottunut kääntämään rattia, joten loistava tulevaisuus on edessä ja ajoa on jo nyt tosi hienoa katsoa. Kun vaan ei media pääsisi pilaamaan tätäkin.
Ihan onboard -kamerasta analysoimalla voi nähdä kuitenkin pieniä puutteita nuotista ajamisessa ja ajoittaista kulmikkuutta on erityisesti pätkien loppupuolella. Toki kartturi on todella hyvä ja kokenut ja auttaa tässäkin, kun vaan kilsoja saadaan taakse. Kun Kallea "kritisoi" pitää kyllä muistaa pojan ikä..kuinka montaa tuon ikäistä kehtaisi edes kritisoida "pienestä kulmikkuudesta ajolinjoissa välillä" :D
No, tulipa kirjoitettua...