Rajavartijaksi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari päiväähän pääsykokeissa vierähti rattoisasti.

Ensimmäisenä päivänä oli psykoloogiset, haastattelut ja yms.
- Ryhmätehtävää, paperin täyttöä, koneella tehtiin erillaisia tehtäviä ja psykoloogin haastattelu.
- Rajan henkilökunnan haastattelut.

Toisena päivänä testattiin kunto ja kieli osiot.
- Coopper ja uinti testi.
- Ruotti ja englanti, vähän kirjottamista, muutama moni valinta, luetun ymmärtämistä johon sitten vastailtiin joku suomenksi tai testattavalla kielellä.

Onkos (onhan tänään jo maanantai aamu) hakijoille tullut vielä tietoa mitenkä kävi, tällä viikollahan tieto tulee ja odottaminen loppuu oli tieto sitten hyvä tai huono.

Tänne tuli s-postilla vastaus tänään. Paikka tuli ja merivartiostoon. En kyllä tiedä vielä otanko paikan vastaan. Mites sulle kävi Dirtyloonie?

Tänne tuli s-postilla vastaus tänään. Paikka tuli ja merivartiostoon. En kyllä tiedä vielä otanko paikan vastaan. Mites sulle kävi Dirtyloonie?

Onnea! Älä ota paikkaa vastaan ;) ,olisin yhtä paikaa lähenpänä. Varasijalle jäin odottelemaan :face:

Edit: tuossa ylenpänä mainitsin että tulee joko hyvä tai huono tieto. Kumpihan tää nyt sitten olis, maksimissaan noin 12 viikon odotuksen tuska tuli jatkoksi tähän jo viikkojen odotteluun :D

Kiitos! Kaveri sai paikan maarajalle vaikka haki meripuolle mutta tuliko sulle siis varasija merelle? 30.11 pitää olla päätös sisällä eli melko pitkä odotus voi sulle tulla. Päätös kyllä nyt tuli tehtyä että kouluun mennään.

Ihan vaan varasijalle, mistä nyt sitten peruutus sitten tulee. Tarkemmin ei määritelty. Koululta kerrottiin että 4.11 mennessä pitäis ilmottaa ottaako paikan vastaan ja sitten aletaan varasijoilta kaivelemaan.

Tota palkkaa on kyllä tullu mietittyä, minimi 1500€ ei oo todellakaan paljon. Vuoro ja haitta lisäl varmasti nousee johonki 2500€ brutto? mutta nykyisessä työssä tulen 99% tienaamaa enenmän. Ehkä se raha ei itselle ole se kaikista tärkein.

Lisäksi tälle vuoteen muuttu ne opiskelu etuudetkin, enää et saa palkkaa opiskelusta vaan sen 500€ kuussa käteen mutta ruuat ja majoitus siellä taas puolestaan ilmaista. Jos itse pääsisi niin käytännössö pakko asua siellä koko vuosi, ei olis oikein varaa maksella vuokria ym kuluja. Perkele ku kaikessa pitää vaan säästää.

Ihan vaan varasijalle, mistä nyt sitten peruutus sitten tulee. Tarkemmin ei määritelty. Koululta kerrottiin että 4.11 mennessä pitäis ilmottaa ottaako paikan vastaan ja sitten aletaan varasijoilta kaivelemaan.QUOTE]

Onkos sulle jo kuulunut päätöstä vai vieläkö odottelu jatkuu?

Ihan vaan varasijalle, mistä nyt sitten peruutus sitten tulee. Tarkemmin ei määritelty. Koululta kerrottiin että 4.11 mennessä pitäis ilmottaa ottaako paikan vastaan ja sitten aletaan varasijoilta kaivelemaan.QUOTE]

Onkos sulle jo kuulunut päätöstä vai vieläkö odottelu jatkuu?

noh odotteluhan jatkuu. Kyselin tilannetta, peruutuksia oli tullut mutta ei niin paljon että olisin kouluun vielä päässyt. Vko 47-48 seuraavan kerran taas voi tapahtua muutoksia. Asenne on se ettei kouluun tällä kertaa kutsua tullut, jos vaan odottelis paikkaa niin pää lahois :D

Mites otitko paikan kuitenkin vastaan vai vaihtuko mieli vielä kerran?

Noo toivotaan nyt vielä että paikka aukenis!

Itse otin paikan vastaan eli jos nyt vielä menee lääkärit läpi niin opiskelut aloitetaan sitten tammikuussa.

Noo toivotaan nyt vielä että paikka aukenis!

Itse otin paikan vastaan eli jos nyt vielä menee lääkärit läpi niin opiskelut aloitetaan sitten tammikuussa.

Morjesta pöytään, soitto tuli ja otin paikan vastaan! :dance2: Lääkäri setit viel kunnialla läpi niin koulu kutsuu tammikuussa.

On alkanu nää hommat kiinnostaa.

Osaisko kukaan valaista, että millaista rajavartian työ on käytännössä? Entä merivartiostossa? Millaiset etenemismahdollisuudet ja löytyykö valmistumisen jälkeen töitä helposti?

Moi! Saisko täältä jotai vinkkiä miten sitä vois parhaiten valmistautua noihin kuntotesteihin? Itse oon vasta laittamassa hakupapereita peruskurssille, mut jos sattuis pääsykokeisiin saakka pääsemään ni kunto ois kiva olla kohillaan. Ja muutenkin ois kiva kuulla kokemuksia niistä pääsykokeista :) Eikö ne ollut nyt 2013 joskus syksymmällä? Mietin vaan kun naisena mun pitäis sit heinäkuussa lähteä suorittamaan asepalvelusta.

Pääsykokeet varmaankin elokuun tietämillä. Kuntotesti vuonna 2013 oli cooper ja uinti (200m/6min).
Ps. Annnnie laitoin sulle priva viestin. Enpä laittanutkaan kun ei voinu vielä sulle sellaista laittaa, liian vähän viestejä. Sait vierasviestin :)

Mites toi näköhomma, lueskelin,että pittäis olla vähintää 0.7 ilman laseja. itellä miinusta 2. onko tää siis ehdoton? vai onko laaser leikkaus ainut vaihtoehto,että vois edes haaveilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom