Raitisilmamaskin rakentaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maolpa
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tarvitsisin aina silloin tällöin tallihommiin raitisilmamaskia. Noitahan löytyy myynnistä, mutta hinnat ovat hiukan kovanpuoleisia. Jenkeistä saisi halvemmalla, mutta rahdit ja tullit pilaa fiiliksen:
fresh air respirator | eBay

Eli itse täytyy taas kaikki tehdä. Mulla on jo Sundströmin kokonaamari letkukierteellä. Nyt täytyisi vielä paikantaa pieni sähköpumppu, jonka voin heivata tallin ulkopuolelle raittiiseen ilmaan säkättämään.

Tässä kohtaa meikäläiseltä menee sormi suuhun; osaako joku tietävämpi neuvoa millainen pummpendaareli tähän hommaan tarvitaan? Tuottoa ei varmaan ihan hirveästi kaivata, mutta mukavaa tietysti olisi, että pumpun moottori ei pilaa hengitysputkeen tungettavaa ilmaa.

Nyt vaan kaikki pakkiksen maailmanlopunodottajat auttamaan miestä mäessä:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Veikkaan että loppupelissä saat sen maskin halvemmalla kun käyt kaupasta hakemassa, varsinkin kun maskiosa sulla jo on niin et tarvii kuin puhaltimen. Tai sitten säästät sen 50e kun ite teet ja kiroot joka kerta kun sitä käytät että miten paska se on :D

Zone-sarja -42%
Jos sitä todellista käyttöä on, niin kannattaako tuollaisella asialla lähteä pelleilemään? Jos ei esim automask käy, niin vaihtoehtoja löytyy esim "hiekkapuhaltajan malli". Missä paineilmaa tuodaan maskiin ja suodatin on jossain kompuran ja letkun välissä. Sitten halvin järkevä ratkaisu on maalareillakin usein nähtävä maski ilman puhallinmoottoria, noihin kumminkin saa jo kunnon suodattimet kiinni. Aika paljon noita käyttäneenä en edes miettisi mitään "tein itse ja säästin" -ratkaisua.

Sen verran täytyy tähdentää, että tarkoitus on hommata/väsätä maski, johon ilma tulee suoraan ulkoa, eikä siis suodattimen kautta. Noita suodatinsysteemejä löytyy jo nurkista. Kenelläkään tietoa, löytyykö Euroopan puolelta breath coolin kaltaisia puhaltimia myynnistä?

Ei tarvi raahata, kun seison työpisteen äärellä. Mitäs vielä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom