Rahkat loppu kaupoista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Swat
  • Aloitettu Aloitettu
D.Yates sanoi:
Joku voisi tehdä tutkimuksen naistenlehtien kirjoituksista. Oliskohan joku menaiset kirjoittanut jutun, että rahkan syönti laihduttaa?

Mulla on itseasiassa sellainen muistikuva, että avovaimo olisi vähän aikaa sitten jutellut, että jossain fitness, kuntoplus tms. lehdessä oli ollut jotain juttua siitä, että rahkaa kannattaapi syödä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt täytyy vähän perua puheita. Kävin just cittarissa ja sinne oli tullu paljon Ehrmannia :worship: . Kerron tämän silläkin uhalla, että te kaikki ryntäätte sinne, mutta paikka oli siis Leppävaara.

RoMuLuu sanoi:
Ennen ei ole siis koskaan ollut Lidlistä rahkat loppu. Nämä kokemukset siis Espoosta, Mankkaan ja Kilon alueen kaupoista.

Kyllä mä oon saanu sieltä Mankkaan Lidlistä rahkaa ihan hyvin ku oon päivällä käyny. Iltaa kohden vissiin yleensä alkaa loppumaan. Mutta mä käynki joka päivä ostamassa kaikki rahkat pois sieltä, että ihmisiä tulis pakkikselle valittamaan rahkan loppumisen takii :hyper:

Francine sanoi:
Nyt täytyy vähän perua puheita. Kävin just cittarissa ja sinne oli tullu paljon Ehrmannia :worship: . Kerron tämän silläkin uhalla, että te kaikki ryntäätte sinne, mutta paikka oli siis Leppävaara.

:hyper: Pitää käydä hakemassa pois töitten jälkeen :worship:

Rahkat oli loppu eilen itärajallakin... Kumma se on kun eivät osaa tilata kunnollisia määriä, kaupassa kun asiasta sanoo niin kertovat että tuote on hyvin kysyttyä ja sitä tulee varmasti kohta lisää. Kuitenkin sitten tilaavat vain vähän kerrallaan ja useinkin ostan hyllyn tyhjäksi. Olen monesti trokannut Ehrmania viikon tarpeiksi kotipaikkakunnalta kun olen viikonloppuna siellä käymässä. Jostain syystä kotipaikkakunnalla on aina Ehrmania. No toimii se tietysti näinkin.

Avauduinpa sitten näin iltapäivästä, niih. :D

Oukei...

Soitin just Lidl:in asiakaspalveluun ja kyselin että mikäs on kun rahkat on kokoajan lopussa.
Vastaus oli että tavaraa tulee jokapäivä ennen ovien avaamista ja jos näin on että on ollut loppu jo ennen kuin ollaan puolessavälissä aukioloaikaa niin tileustentekijöiden pitäisi kuulema tuohon reagoida niin että ei tulevaisuudessa lopu.
Monia tuotteita tulee kuulema 2 kertaa päivässä, mutta vähintään joka aamu pitäisi olla kaikkea hyllyssä.

Ei kun aamu 9 kärkkymään mummorattaat valmiina ovenkahvasta kiskoen. Heti kun ovet aukeaa niin lauma potareita ryntää kilpaa rahkahyllylle. Nopeet syö Milbonaa ja hitaat menee hakemaan Ehrmannia. :D
Sama meininki kuin mummoilla on noilla tallinnan laivoilla.

No mutta siis. Nyt ainakin tietää että aamuisin sitä pitäis varmuudella olla.

Jos rahkat ovat jatkuvasti loppu, kannattaa tosiaan käydä jututtamassa kyseisen kaupan maito osaston hoitajaa. Useimmissa tapauksissa voitte esim. sopia että ostatte koko laatikon, ja he "varaavat" sen odottamaan kun kuorma tulee. Haette sitten kun kauppaan kerkiätte. On toki totta että rahkan kaltaista peruselintarviketta pitäisi löytyä aina hyllystä, mutta erityisesti iltaisin ja pienissä kaupoissa se voi olla vähissä.

Teera sanoi:
Jos rahkat ovat jatkuvasti loppu, kannattaa tosiaan käydä jututtamassa kyseisen kaupan maito osaston hoitajaa. Useimmissa tapauksissa voitte esim. sopia että ostatte koko laatikon, ja he "varaavat" sen odottamaan kun kuorma tulee. Haette sitten kun kauppaan kerkiätte. On toki totta että rahkan kaltaista peruselintarviketta pitäisi löytyä aina hyllystä, mutta erityisesti iltaisin ja pienissä kaupoissa se voi olla vähissä.

Jututettu on melkein kaikki myyjät ja aina kun hylly on ollut tyhjänä olen siitä maininnut ja pyytänyt tilaamaan ja hetken aikaa tuntui että valistus vaikuttikin koskapa tilasivat kolmisen lavaa kerralla. Sitten hanat taas tyrehtyi. Tuo jututtaminen yleensä kulminoituu samaan vastaukseen: "Kyllä sitä varmasti on tulossa". On varmasti tulossa, mutta ei kehtaisi kärkkyä aina mokomaa rahkaa ja kovin monena päivänä kaupassa ravata. Tuota lavallista en ole tosin vielä kokeillut varata, sitä voisi kokeilla seuraavaksi.

Ongelma on kyllä osittain itse aiheutettu koska Ingmania ja Valiota on hyllyt vääränään, mutta ne on Ehrmanin hintaan verrattuna pitemmän päälle kallista syötävää. Pihi on pihi :)

Timba79 sanoi:
Meillä ei ainakaan tule tohon kun 5-6 lavaa kerralla kun kysyin. Sanoivat että varasto on pieni samoin kuin se kylmätila, että ei pysty ottamaan kerralla enempää. Pitää jutella sen myymälävastaavan kanssa, että tilaavat helvetti ees useemmin sitten.
Tilataanko noihin tosiaan noin vähän rahkaa kerralla. :eek: Enpä olisi uskonut. Toihan tosiaan loppuu perhanan äkkiä, meinaa itse ainakin haen aina lavan tai jopa enemmän kerralla. Lava kun kestää suunnilleen sen viikon, niin on mukavampi ostaa kerralla aina isompi mälli kun roudata joka päivä pieni satsi mukaan. Eihän tossa tarvita kun pari pakkislaista paikkakunnalle ni nehän rohmuaa ton kaiken alta aikayksikön. :D Kuinka usein sitä tavaraa sitten tilataan? Aina kun edelliset ovat menneet vai tuleeko vakiona aina tietyn ajan välein?

Meillä tuossa lähikaupassa aina sanovat, että "Miten teillä menee noin paljon maitorahkaa?" :D Meinaa nimittäin aina olla loppu.

Tuossa juuri kävin paikallisessa Prismassa ja siellä oli Ehrmannia uudistetussa pakkauksessa. Ei nyt voi avata yhtään, joten ovatkohan parantaneet kannen kiinnitystä, vaiko vaan ulkonäköä?

opm sanoi:
Tuossa juuri kävin paikallisessa Prismassa ja siellä oli Ehrmannia uudistetussa pakkauksessa. Ei nyt voi avata yhtään, joten ovatkohan parantaneet kannen kiinnitystä, vaiko vaan ulkonäköä?

Tiukemmassa se kansi on nykyään ja myös repeää helposti avatessa.

Niin, useimmissa kaupoissahan päätavarantoimittajat ovat valio tai ingman. Tällöin myöskin kyseisten toimittajien tuotteita on varmimmin saatavilla (tilaus tehdään päivittäin).
Siksi hyllyt notkuvat valiota. Sitten muualta otetaan lisäksi vähemmän tavaraa jolloin tilaus voidaan tehdä esim. kerran tai kaksi viikossa. Silloin jos jokin tuote loppuu heti kättelyssä, on tilannetta vaikea paikata jos seuraava kuorma on tulossa vaikka ensi viikolla. Siksi joku tuote voi olla päiväkaupalla loppu.
Se, kuinka tuloksellisesti asiasta voi osastonhoitajan kanssa keskustella, on tietysti tapauskohtaista, mutta kyllä kertomalla tilanteensa ja toiveensa pitäisi asian parantua.
Näinhän ei tietenkään aina ikävä kyllä ole...

Kylläpä rannikolla on hyvä asua, täältä ei oo kertaakaan ollu rahkat loppu =)

Kuuraparta sanoi:
toissapäivä (vai oliko sitä edellisenä päivänä) ostin kaupat savonlinnasta tyhjiks nyt sitä ei saa mistään täältä :(

Muuta sulkavalle ;) ei ole täällä pulaa rahkasta.

RoMuLuu sanoi:
Tilataanko noihin tosiaan noin vähän rahkaa kerralla. :eek: Enpä olisi uskonut. Toihan tosiaan loppuu perhanan äkkiä, meinaa itse ainakin haen aina lavan tai jopa enemmän kerralla. Lava kun kestää suunnilleen sen viikon, niin on mukavampi ostaa kerralla aina isompi mälli kun roudata joka päivä pieni satsi mukaan. Eihän tossa tarvita kun pari pakkislaista paikkakunnalle ni nehän rohmuaa ton kaiken alta aikayksikön. :D Kuinka usein sitä tavaraa sitten tilataan? Aina kun edelliset ovat menneet vai tuleeko vakiona aina tietyn ajan välein?

Niin se kassatyttö mulle väitti. Narisi vaan pienistä kylmiötiloista. No mä otan sen jätkän juttusille joka on myymälävastaava, luulis että niitä kiinnostaa pitää isompaa mälliä rahkaa myynnissä kun sitä kerran menee.

Joku tossa aiemmin postaili, että päivittäin pitäisi kuorma tulla, joskus jopa kahdesti päivässä.

Mainittakoon että Spar myy omaa 250g (pr 12g/hh 4g) tekelettään reilua 50centtiä vastaan. Tuntuu maittavan kohtuu oivasti kun sekoittaa mukaan vähän hilloa ja lusikoita. Purkin kyljessä on mansikka hämäyksenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom