Rahkasta muutama kymysys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu
Tällä hetkellä hörppään välillä aamuisin Valion rahkaa 250g+ananas purkin sekasin sauvasekottimella. Aivan buenos..

Muistelen että ainakin Tomi (Noviisien 1. alle 87.5kg) joskus täällä hehkutti rahkakombosta aikojen alussa. Semmoinen minkä voi ottaa aamulla puuron sijasta. Eli siihen tulee kaurahiutaleet ja muuta en muista??
En ole kokeillut hiutaleita ja rahkaa sekottaa sauvalla.. Jotain nestettä varmasti tulee messiin.

Olen myös lukenut että tuo rahka on myös hitaasti imeytyvää, joten voisin korvata sillä myös yöprotskun. Koska pirun kalliita ostella kaiken maailman jauhoja.

Eli aamupala olisi todella nopea vetää noi kaikki sekaisin. Vituttaa kun on aamulla kiire ja pitää keitellä ja sekotella puuroa ja tehdä leipiä sun muita härpäkkeitä.

Neuvoja kiitos! :worship:

Minä teen tuon rahka+ kaurahiutale pirtelön seuraavasti:

3-4 dl kaurahiutaleita sheikkeriin
n.2-3 dl maitoa
1-2dl vettä
250g ehrmannin rahkaa
funlighttia loraus makua antamaan
koko roska sauvasekoittimella sekaisin.

Jason sanoi:
Tällä hetkellä hörppään välillä aamuisin Valion rahkaa 250g+ananas purkin sekasin sauvasekottimella. Aivan buenos..

Muistelen että ainakin Tomi (Noviisien 1. alle 87.5kg) joskus täällä hehkutti rahkakombosta aikojen alussa. Semmoinen minkä voi ottaa aamulla puuron sijasta. Eli siihen tulee kaurahiutaleet ja muuta en muista??
En ole kokeillut hiutaleita ja rahkaa sekottaa sauvalla.. Jotain nestettä varmasti tulee messiin.

Olen myös lukenut että tuo rahka on myös hitaasti imeytyvää, joten voisin korvata sillä myös yöprotskun. Koska pirun kalliita ostella kaiken maailman jauhoja.

Eli aamupala olisi todella nopea vetää noi kaikki sekaisin. Vituttaa kun on aamulla kiire ja pitää keitellä ja sekotella puuroa ja tehdä leipiä sun muita härpäkkeitä.

Neuvoja kiitos! :worship:

No aamupala on helppo:

Finaxin BranMusli- mysliä (hyvän makusta, hyvät hiilarisuhteet, paljon kuitua)
Rahkaa (ite käytän Ehrmannia, tässä kombossa toimii Valiokin, jos laittaa seuraavaa ainesosaa enemmän)
Jugurttia (ite vedän Valion rasvatonta, kun siinä on vähempi sokeriakin)

Ylläolevat maun ja ravinnollispoliittisten tarpeiden mukaan sekasin, toimii ja on nopee laittaa. Samaan sotkuun voi heittää myös esim. marjoja. :thumbs:

ediit: eikä tuota tarvii sauvalla sekotella

kaurahiutaleita, purkillinen rahkaa ja mehukeittoa TAI
kaurahiutaleita, purkillinen rahkaa, vettä/maitoa ja fun lightia.
Laitat johonkin muovikulhoon ja sekoitat haarukalla. Sitten naamaan.

En sanoisi noita jauhoja niin kalliiksi rahkaan verrattuna, vaikka riippuu tietenkin, mitä rahkaa/jauhoja käyttää.
Esimerkiksi Protein XL maksaa pakkiksen kaupassa 51,25e. Yhden 30 grammaa proteiinia sisältävän annoksen hinnaksi tulee 88 senttiä eli ~20c enemmän kuin purkki ehrmannia mutta ~10c halvempaa kuin valion rahka.

Sitten vielä tuosta rahkacombosta. Nopea ja todella helppo tehdä, syön tuommoisen joka aamu.

Jason sanoi:
Muistelen että ainakin Tomi (Noviisien 1. alle 87.5kg) joskus täällä hehkutti rahkakombosta aikojen alussa.
:lol2: Tipuin...

Joo, rahkamössö on hyvä aamu- ja välipala, vaikka itse suosinkin nykyään sen tilalla ihan reilua kaurapuurosatsia.

Mun kauramössöön tulee/tuli:

250 g maitorahkaa
Fun Light -mehutiivistettä ja vettä (vispataan sekaisin)
päälle 3-4 dl Elovenaa
1/2 prk ananaspaloja

Kaurapuuroon tulee:

10-30 g vehnäleseitä (riippuu miten maha toimii)
120 g Elovenaa
250 g raejuustoa
kanelia & Rainbow-makeutusjauhetta (joskus myös hunajaa)

Kiitän! :kippis1:

Pitääkin laittaa heti huomenna aamulla kokeiluun. Aikamoinen satsi kyllä tuota Eloveenaa. Itse syön nallea neljän viljan puuroa ja laitan yleensä 2-2.5dl, kun tuota mikrossa keittelen ja sekin tuntuu jo isolta satsilta..
Mutta sitten 3-4dl :urjo: .
Pitää sitten vain uskoa isompia ja syödä enemmän. :whip:

Ilmeisesti ananaksesta ei ole mitään haittaa aamusin/iltasin? 143g ananasta
näyttäisi olevan tuossa First Pricen purkissa.. MIelestäni loistava yhdistellä
kun vetää sekoittimella sekaisin rahkan ja anankset ja kaataa myös ananasmurskan mehut sekaan. NAM! :thumbs:

Mahtuuko tehosekoittimella touhuumaan tollasessa 700ml sheikkerissä, vai käytättekö jotain erillistä astiaa sekoittamiseen?

Mahtuuko tehosekoittimella touhuumaan tollasessa 700ml sheikkerissä, vai käytättekö jotain erillistä astiaa sekoittamiseen?

Tiukkaa tekee, mutta voi onnistua. Itse ostin Stockmannilta juuri Tefalin Swing 300w sekoittimen, jossa tuli isompi sekoituskuppi mukana. Hintaa oli naurettavat 19,90e. Etuosan saa vielä helposti irroitettua pesua varten. Todella kätevä!!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On nuo melkoisia määriä, mutta kyllä ne alas alkaa mennä kun opettelee. Itsekin olen nyt opetellut syömään vähän enemmän aamuisin. Aika vakio aamupala on 150g Finax mysliä + 200g maitoa + 200g raejuustoa. Siihen vielä päälle vitamiinit, mineraalit ja kalaöljy kapseli.

Ihan hyvää oli tuo setti. Meni aika kivuttomasti alas. Perseessä kyllä riipasi kun ostin tuota 10kcal sokeritonta mansikkakeittoa. Se maksoi melkein 2e purkilo. Ei kyllä mitään halpaa touhua.. Plus sitten 500g Valion Hyla rahka 2.5e melkein. Niitä kun ostan aina yli viikoksi kerrallaan+raejuustot plus muut niin... :(

Löytyykö Lidlistä sokeritonta mansikkakeittoa? Entäs laktoositonta rahkaa?
Kauppalaskut on aivan älyttömiä. Siihen vielä lisäravinteet+salikortti. Ei mikään halpa "harrastus". Mutta mielekästä on. :)

Jason sanoi:
Ihan hyvää oli tuo setti. Meni aika kivuttomasti alas. Perseessä kyllä riipasi kun ostin tuota 10kcal sokeritonta mansikkakeittoa. Se maksoi melkein 2e purkilo. Ei kyllä mitään halpaa touhua..
Kokeile sitä Fun Lightia ja vettä sotkettuna rahkaan. Yksi pullo Fun Lightia kestää 5 kertaa kauemmin kuin litra mehukeittoa ja tulee paljon halvemmaksi.

Tomi sanoi:
250 g maitorahkaa
Fun Light -mehutiivistettä ja vettä (vispataan sekaisin)
päälle 3-4 dl Elovenaa
1/2 prk ananaspaloja

Mulla käytössä muuten täysin sama setti, mutta ilman noita ananaspaloja. Dieetillä vähän vähemmän kaurahiutaleita. Ja ei tähän edes "kyllästy" kun ostaa erilaisa funligh makuja ja vaihtelee niitä vähän väliä.

Back
Ylös Bottom